Στην Επίδαυρο η κορύφωση της περιοδείας της «Εκάβης»
Η περιοδεία της «Εκάβης» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία από την Ιώ Βουλγαράκη έχει κεντρικό σταθμό την Επίδαυρο.
Η περιοδεία της «Εκάβης» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία από την Ιώ Βουλγαράκη έχει κεντρικό σταθμό την Επίδαυρο.
Το επίκαιρο όσο ποτέ έργο του Ευριπίδη παρουσιάζεται αυτό το καλοκαίρι σε περιοδεία, με μεγάλο σταθμό το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, στις 11 και 12/8. Η Ιώ Βουλγαράκη σκηνοθετεί έναν εκλεκτό θίασο, με επικεφαλής την Ελένη Κοκκίδου στο ρόλο της Εκάβης, και τους Άκη Σακελλαρίου, Αλέκο Συσσοβίτη, Ιωσήφ Ιωσηφίδη, Μαρίνα Καλογήρου, Θανάση Κουρλαμπά, Ερρίκο Μηλιάρη, Ηλεάνα Μπάλλα, καθώς και οκταμελή γυναικείο Χορό.
Ο Ευριπίδης έγραψε την "Εκάβη" κατά την πρώτη περίοδο του Πελοποννησιακού Πολέμου, επιχειρώντας να δείξει στους συμπολίτες του την αποκτήνωση που μπορεί να προκαλέσει ο πόλεμος. Η κεντρική ηρωίδα και βασίλισσα της Τροίας είναι μία από τις δραματικότερες του παγκόσμιου ρεπερτορίου, μια γυναίκα που στην αρχή της τραγωδίας αναπαρίσταται ως εμβληματική θρηνητική φιγούρα, για να εξελιχθεί σε φορέα εκδίκησης.
Γύρω από την Εκάβη συσπειρώνονται οι γυναίκες της αλωμένης Τροίας και αυτές οι αόρατες πρωταγωνίστριες του πολέμου συγκροτούν μια κοινότητα, μέσα από το κοινό βίωμα της απώλειας, θυμίζοντας στον άνθρωπο του 21ου αιώνα τον ξεχασμένο δρόμο του θρήνου. Καθώς είκοσι τέσσερις αιώνες μετά τη συγγραφή της τραγωδίας, το παράλογο του πολέμου μοιάζει να αφορά μόνον αυτούς που το ζουν και για τους υπόλοιπους περιορίζεται σε μια εικονική πληροφορία, η ταλαντούχα Ιώ Βουλγαράκη ανοίγει μια συνομιλία με το παρελθόν, σε μια προσπάθεια υπενθύμισης πως, αν και εξοικειωνόμαστε με την εικόνα της βίας και του θανάτου, ξεμάθαμε να πενθούμε.
Η μετάφραση είναι της Ελένης Βαροπούλου, τα σκηνικά και κοστούμια της Μαγδαληνής Αυγερινού, η μουσική του Νίκου Γαλενιανού, η κίνηση της Χαράς Κότσαλη, οι φωτισμοί του Αλέκου Αναστασίου, ενώ η Άρτεμις Βαβάτσικα παίζει ζωντανά μουσική.