Οι 7 θάνατοι της Αντώνας | bijoux de kant
Ούτε παράσταση, ούτε ταινία. Θέατρο φτιαγμένο για προβολή σε οθόνη Πόσες φορές μπορεί να πεθάνει και να αναστηθεί μια θηλυκότητα, ένα σώμα, μια χώρα; Το video art πρότζεκτ της ομάδας bijoux de kant θέλει την Μπέττυ Βακαλίδου, πρωτοστάτρια των διεκδικήσεων της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, να δίνει ένα αποκαλυπτικό ρεσιτάλ νεκραναστάσεων.
Στέγη στο +5 | 18:00-23:10 | Διάρκεια: 32 λεπτά | Είσοδος ελεύθερη
Η είσοδος και η έξοδος των θεατών επιτρέπεται καθ’ όλη τη διάρκεια της προβολής.
Ούτε παράσταση.
Ούτε ταινία.
Θέατρο φτιαγμένο για προβολή σε οθόνη.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Πόσες φορές μπορεί να πεθάνει και να αναστηθεί μια θηλυκότητα, ένα σώμα, μια χώρα; Η Μπέττυ Βακαλίδου, πρωτοστάτρια των διεκδικήσεων της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, δίνει ένα αποκαλυπτικό ρεσιτάλ νεκραναστάσεων αφιερωμένο σε κάθε αφανή θάνατο της ελληνικής ιστορίας.
Στα όρια θεάτρου και οθόνης, πραγματικότητας και εικονικότητας, η βιντεοεγκατάσταση «Οι 7 θάνατοι της Αντώνας» του σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη, του εικαστικού και σκηνογράφου Κωνσταντίνου Σκουρλέτη και της ομάδας bijoux de kant θέλει την Αντώνα, την αντιηρωίδα της Γλυκερίας Μπασδέκη, ερμηνευμένη από την Μπέττυ Βακαλίδου, να διατρέχει την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας και να ανασταίνει την αφομοιωμένη λαϊκότητα του ελληνικού queer στη δημόσια μνήμη και στο ιστορικό σώμα.
Η Μπέττυ έχει ζήσει πολλές ζωές και η Αντώνα είναι το θεατρικό alter ego της: ένας λοξός χαρακτήρας τον οποίο εμπνεύστηκε από εκείνη και για εκείνη η συγγραφέας Γλυκερία Μπασδέκη. Γιατί η Αντώνα είναι μια πριμαντόνα των θεατρικών μπουλουκιών του περασμένου αιώνα, η οποία πεθαίνει με εξωφρενικά αλλόκοτους τρόπους επτά φορές και ανασταίνεται άλλες τόσες, μόνο και μόνο για να αφηγηθεί μια ζωή γεμάτη απροσδόκητες εμπειρίες και παράδοξα φαινόμενα.
Μαζί της ο λαϊκός οργανοπαίκτης Βασίλης Ζιάκας πλαισιώνει με τους ήχους του τη διαδρομή της. Μια ιστορία ανοίκεια όσο και αιφνιδιαστικά οικεία – ίσως γιατί «όλοι κουβαλάμε μια Μπέττυ μέσα μας», όπως έχει πει ο Δημήτρης Δημητριάδης.
Η ομάδα bijoux de kant χαρακτηρίζει το έργο «Οι 7 θάνατοι της Αντώνας» ως μια «in-between παράσταση» που γεννήθηκε κατά τη διάρκεια του λοκντάουν και το πάγωμα των θεατρικών παραστάσεων. Aναζητώντας τρόπους με τους οποίους το θέατρο μπορεί να υπάρξει σε αυτές τις ακραίες συνθήκες, «Οι 7 θάνατοι της Αντώνας» δημιουργήθηκαν ως το αποτέλεσμα του διαλόγου ανάμεσα στην οπτικοακουστική δημιουργία και στις ζωντανές τέχνες.
«Κάθε λέξη της Μπέττυς ξαναγράφει την ιστορία της Ελλάδας.
Κάθε λέξη της Μπέττυς δικαιώνει τις στρατιές τόσων και τόσων αδικοχαμένων,
ζώντων και νεκρών, για την επιμονή τους να υπάρξουν και να υπάρχουν.»
— Γιάννης Σκουρλέτης, bijoux de kant