«Φιλοκτήτης» με Νούσια-Πρωτόπαππα σε θερινή περιοδεία
Τα Θεατρικά Δρώμενα «ΙΑΣΜΟΣ» θα παρουσιάσουν το καλοκαίρι του 2022 την τραγωδία του Σοφοκλή «Φιλοκτήτης» σε επιλεγμένα θέατρα και Φεστιβάλ Ελλάδας και Κύπρου
Μπορεί τα ονόματα του Τάσου Νούσια και της Μαρίας Πρωτόπαππα να βρίσκονται στην επικαιρότητα λόγω της εμφάνισής τους στην τηλεοπτική σειρά «Σασμός», όμως είναι ιδιαιτέρως αγαπητοί τους κύκλους των θεατρόφιλων. Οι δύο πρωταγωνιστές θα συναντηθούν αυτό το καλοκαίρι θεατρικά στην τραγωδία «Φιλοκτήτης».
Ο Σοφοκλής, χωρίς να έχει την πολιτική, κριτική ματιά του Ευριπίδη, εστιάζει στον ανθρώπινο παράγοντα και παρουσιάζει το δράμα του Φιλοκτήτη ο οποίος εγκαταλείπεται ανάπηρος στη Λήμνο από τους Αχαιούς, με σύσταση του Οδυσσέα. Καθώς ένας χρησμός λέει ότι χωρίς τα όπλα του Φιλοκτήτη δεν θα πέσει η Τροία, ο Οδυσσέας ξαναγυρίζει στη Λήμνο, μαζί με τον Νεοπτόλεμο, ώστε να αρπάξει τα όπλα.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ο Τάσος Νούσιας ερμηνεύει το ρόλο του Φιλοκτήτη, η Μαρία Πρωτόπαππα εκείνον του Οδυσσέα και ο Γιώργος Αμούτζας του Νεοπτόλεμου. Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει η Μαρλέν Καμίνσκυ.
Σκηνοθετικό σημείωμα
«Στον Φιλοκτήτη υπάρχουν τα προφανή ζητήματα της προσωπικής ηθικής ενάντια στην υποχρέωση προς μια εξουσία, καθώς και η εξερεύνηση του πόνου. Ωστόσο, αυτό που μου κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον ήταν τα μυθικά στοιχεία και τα σύμβολα του τόξου, της σπηλιάς, του φιδιού, ο περιβάλλοντας χώρος-τα κύματα και οι βράχοι, και το πώς αυτά επιδρούν στον ιστό της ιστορίας και των χαρακτήρων της. Ο απώτερος στόχος μου δεν είναι μόνο να δώσω τροφή για σκέψη, αλλά και τροφή για την ψυχή. Οι άνθρωποι του 21ου αιώνα όλη μέρα χρησιμοποιούν ακατάπαυστα το μυαλό τους, στη δουλειά, στο διαδίκτυο, στις πάσης φύσεως υποχρεώσεις και προβλήματα. Αισθάνομαι, λοιπόν, την ανάγκη να πω μια ιστορία με τέτοιο τρόπο ώστε το κάλλος και το πνεύμα της να αναδυθούν στην επιφάνεια. Και δεν εννοώ την ευχάριστη ή την εύκολη ομορφιά, αλλά το κάλλος που βρίσκεται στην πάλη, στο άγριο, στα πιο σκοτεινά συναισθήματα. Το είδος εκείνης της ομορφιάς και της υπέρβασης που μπορεί να εμφανιστεί στις πιο τρομακτικές στιγμές». Μαρλέν Καμίνσκυ