Θέατρο Πορεία: Τελευταίες παραστάσεις τον Απρίλιο και πρεμιέρες τον Μάιο
Για λίγες ακόμα παραστάσεις συνεχίζονται ο “Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου” και ο “Αρίστος”, ενώ ετοιμάζονται για πρεμιέρα το “Νυχιάνγκ” και το “Labor” στο πλαίσιο του φεστιβάλ «Νέο Αίμα».
Προσοχή! Επικοινωνήστε με το θέατρο της επιλογής σας πριν από την έξοδό σας, διότι αρκετές παραστάσεις αναβάλλονται λόγω κρουσμάτων.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το Θέατρο Πορεία μπήκε φέτος δυναμικά στην πρώτη ολοκληρωμένη σεζόν της "μετά την πανδημία" εποχής με το αίτημα της συνύπαρξης κοινού - καλλιτεχνών στις κλειστές θεατρικές αίθουσες να είναι πιο επιτακτικό από ποτέ και με ένα ρεπερτόριο που σχεδιάστηκε με αποκλειστικό γνώμονα το ενδιαφέρον και τη συγκίνηση του πιστού κοινού του. Όπως όλα δείχνουν ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Δημήτρης Τάρλοου σίγουρα κατόρθωσε να πραγματοποιήσει τους παραπάνω στόχους με τον δικό του "Κοτζάμπαση του Καστρόπυργου” και φιλοξενούμενες παραστάσεις όπως ο "Αρίστος” που παίζονται μέχρι τις 17 Απριλίου αλλά και δύο νέα ελληνικά έργα που μας συστήνονται μέσα από το Φεστιβάλ "Νέο Αίμα" τον Μάιο.
"Ο Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου”
"Μέσα από την ιστορία ενός απόλυτου αντιήρωα της Επανάστασης του ’21, ο Δημήτρης Τάρλοου υπογράφει μια παράσταση επικών διαστάσεων αλλά ανθρώπινων μεγεθών, μια ελεγεία για την πολυπλοκότητα και τις αντιφάσεις της ανθρώπινης φύσης” διαβάζουμε στην κριτική του "α” για τον "Κοτζάμπαση του Καστρόπυργου”, τη μεγάλη παραγωγή του Θεάτρου Πορεία, η οποία ολοκληρώνεται στις 17 Απριλίου. Ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθετεί το έργο του Μ. Καραγάτση, σε θεατρική διασκευή του Θανάση Τριαρίδη, για τον Μίχαλο Ρούση, ενός προγόνου του, που ξεδιπλώνει την πραγματική ιστορία ενός αντι-ήρωα που αλλαξοπίστησε, φωτίζοντας παράλληλα σκοτεινές πλευρές της Επανάστασης του 1821 αλλά και την ανθρώπινη διάσταση των ηρώων της. Ο Γιώργος Χριστοδούλου ξεχωρίζει στο ρόλο της αμφιλεγόμενης προσωπικότητας του Ρούση στο πλευρό των Δημήτρη Ήμελλου, Θανάση Δόβρη, Βίκυς Κατσίκα, Χρήστου Μαλάκη, Κώστα Βασαρδάνη, Γιώργου Μπινιάρη, Δημήτρη Μπίτου, Αρετής Πασχάλη, κ.ά. Πέντε μουσικοί ερμηνεύουν την πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Άγγελου Τριανταφύλλου ζωντανά.
#theatersforukranianrefugees: Τα έσοδα της παράστασης την Πέμπτη 7 Απριλίου θα διατεθούν σε δομές στήριξης προσφύγων της Ουκρανίας.
"Αρίστος”
Δύο τελευταίες παραστάσεις απέμειναν για τον "Αρίστο", τη σαρωτική παράσταση σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παπαγεωργίου ("μία κομβική στιγμή της ζωής μου, όχι απλώς μια παράσταση που έκανε επιτυχία", όπως δηλώνει στη συνέντευξη που έδωσε στο "α"), που ανέβασε στη σκηνή την ιστορία της ζωής του Αριστείδη Παγκρατίδη, του φερόμενου ως "Δράκου του Σέιχ Σου". Η θεατρική μεταφορά του βραβευμένου μυθιστορήματος του Θωμά Κοροβίνη "Ο γύρος του θανάτου", αναδείχθηκε σε ένα από τα μεγαλύτερα talk of the town θεατρικά εγχειρήματα των τελευταίων ετών και κατάφερε να συγκινήσει το κοινό με την υψηλή συναισθηματική τξς φόρτιση, το ξεκάθαρο αίτημα δικαίου και ηθικής που προτάσσει για την λανθασμένη καταδίκη ενός ανθρώπου αλλά και τη δύναμη της ερμηνευτικής παρουσίας των ηθοποιών. Παίζουν οι Φιλαρέτη Κομνηνού, Γιάννης Λεάκος και Ιωάννης Αθανασόπουλος με τη συμβολή του μουσικού Γιώργου Δούσου επί σκηνής, που υπογράφει και τη μουσική.
Μέσα από τις ερμηνείες των ηθοποιών ταξιδεύουμε στη Θεσσαλονίκη εκείνης της εποχής, τη στιγμή που ο πρωταγωνιστής κλείνει τα είκοσι του χρόνια. Μια νέα δεκαετία της ζωής του που συνοδεύεται από τη σκληρή αντιμετώπιση του κόσμου αλλά και του Τύπου που κάλυπτε την υπόθεση του. Με απόφαση του πενταμελούς εφετείου της Θεσσαλονίκης, το όνομα του Αριστείδη Παγκρατίδη συνδέθηκε άμεσα με το Δάσος του Σέιχ Σου, ενώ οι τελευταίες λέξεις του ήταν "Μανούλα μου, είμαι αθώος".
Τον Μάιο, τα δύο πρωτότυπα θεατρικά έργα που αναδείχθηκαν από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του θεάτρου Πορεία, με την καθοδήγηση του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και του Θανάση Τριαρίδη, παρουσιάζονται στη σκηνή του θεάτρου Πορεία.
"Labor"
Το "Labor" της Ανθής Τσιρούκη είναι ένα μελλοντολογικό θρίλερ με μαύρο χιούμορ, που θα σκηνοθετήσει η Έμιλυ Λουΐζου με τους Στέλιο Μάινα, Ιωάννα Παππά και Ορέστη Χαλκιά από 3 Μαΐου. Ένα ζευγάρι πλαστικών χειρουργών έχει καταφέρει να νικάει το χρόνο και να ζει σε μια ατέλειωτη απομόνωση. Μέχρι το βράδυ που χτυπάει την πόρτα του σπιτιού τους ένας νεαρός. Είχε μόλις ένα ατύχημα και δε θυμάται ποιος είναι. Τον φιλοξενούν και τον περιθάλπουν. Όσο περνάνε οι μέρες όμως, το ζευγάρι δένεται όλο και περισσότερο με τον νεαρό. Αρχίζουν να παρεμβαίνουν πάνω στην εμφάνιση του με νυστέρι και ψαλίδι. Καθώς το πρόσωπό του αλλάζει, γίνεται παιδί τους.
Μιλώντας στο "α", η συγγραφέας περιέγραψε το έργο της ως εξής: "το "Labor” είναι οι ακρότητες του καθωσπρεπισμού που καταπιέζουν τα ζωώδη ένστικτά μας με αποτέλεσμα να βγαίνουν στην επιφάνεια αλλαγμένα αλλά πάντα βίαια. Είναι η σχέση δύο ανθρώπων που, για να μπορέσουν να συνυπάρξουν, διορθώνουν ο ένας τον άλλο σε μία προσπάθεια να γίνουν ένα. Είναι η ανάγκη των ανθρώπων να συνεχίζουν να υπάρχουν στο χρόνο αναλλοίωτοι. Είναι η γέννα, το μεγάλο σοκ της ύπαρξης από το μηδέν, χωρίς ταυτότητα και μνήμες. Είναι ο αγώνας των γονιών να προσφέρουν πρόσωπο και μνήμες σε ένα άπλαστο πλάσμα. Είναι η άλλη πλευρά της αγάπης τους, αυτή που φέρει αναπόφευκτη βία, τη βία της μετατροπής ενός παιδιού σε κλώνο τους".
Την παράσταση σκηνοθετεί η νεαρή Έμιλυ Λουΐζου, Ελληνίδα σκηνοθέτις που ζει στο Λονδίνο, η οποία έχει προσελκύσει το έντονο ενδιαφέρον του κοινού και του θεατρικού κόσμου της βρετανικής πρωτεύουσας. Η ίδια σημειώνει για το έργο, που κατά τα λεγόμενά της μπορεί να σταθεί σε οποιαδήποτε σκηνή του κόσμου, "πραγματεύεται με ιδιαίτερα έντονο κυνισμό πόσο συνυφασμένη μπορεί να είναι η δημιουργία με την καταστροφή, πώς μπορεί ένα σπίτι να μετατραπεί σε μαύρη τρύπα και να καταπιεί ένα παιδί".
Τα σκηνικά υπογράφει η Θάλεια Μέλισσα, τα κοστούμια ο Αλέξανδρος Γαρνάβος, τη μουσική σύνθεση η Ειρήνη Σκυλακάκη, τους φωτισμούς ο Αλέκος Αναστασίου και την κίνηση η Άλκηστις Πολυχρόνη.
"Νυχιάνγκ"
Η Αργυρώ είναι αισθητικός και προσφέρει τις υπηρεσίες της κατ’ οίκον. Η Κάλλια χρειάζεται μανικιούρ και της κλείνει ραντεβού στο διαμέρισμά της. Η Αργυρώ καταφθάνει με τα σύνεργά της και η διαδικασία ξεκινάει. Την ιεροτελεστία του μανικιούρ διαρρηγνύει ο επίμονος ήχος κλήσης του κινητού της Κάλλιας. Η Αργυρώ θέλει επίμονα να μάθει ποιος είναι στην άλλη άκρη της γραμμής και γιατί προκαλεί τέτοια αναστάτωση στην Κάλλια. Ένα ιδιόχειρο γράμμα που θα βρεθεί στην εξώπορτα θα ανατρέψει τις εξηγήσεις, πυροδοτώντας εξομολογήσεις και συνταρακτικές αποκαλύψεις. Αυτή είναι η πλοκή της σκοτεινής κωμωδίας της μόλις 20χρονης σπουδάστριας Ευαγγελίας Γατσωτή που θα σκηνοθετήσει ο Δημήτρης Τάρλοου με τις Αλεξία Καλτσίκη και Θάλεια Σταματέλου στους δύο ρόλους του έργου. Το έργο με τον αινιγματικό τίτλο που παίζει με τη λέξη "νύχια" (και "νυχιά": γρατζουνιά) αλλά και με την ελληνοποιημένη εκδοχή της κορεάτικης λέξης "χιανγκ" που σημαίνει "μεγάλος αδελφός", είναι μια "ιλαροτραγωδία", όπου "το κωμικό και το δραματικό συνυπάρχουν και εκπορεύονται το ένα από το άλλο, όπως συμβαίνει και στη ζωή".
Τα σκηνικά υπογράφει η Θάλεια Μέλισσα, τα κοστούμια ο Αλέξανδρος Γαρνάβος, τη μουσική σύνθεση η Κατερίνα Πολέμη, τους φωτισμούς ο Αλέκος Αναστασίου και την κίνηση η Κορίνα Κόκκαλη.
Ισχύει προσφορά προπώλησης στην τιμή των € 10 έως και την ημέρα της πρεμιέρας του "Labor” (3/5) και του Νυχιάνγκ (6/5).
πηγή: ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ