«Το Μακρύ Ταξίδι της Νύχτας», με τη Μπέττυ Αρβανίτη

O Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί ξανά την Μπέττυ Αρβανίτη με αφορμή ένα ακόμη έργο του κλασικού αμερικανικού ρεπερτορίου, το "Μακρύ ταξίδι της μέρας μέσα στη νύχτα".

«Το Μακρύ Ταξίδι της Νύχτας», με τη Μπέττυ Αρβανίτη

Στο "Μακρύ ταξίδι της μέρας μέσα στη νύχτα", που του χάρισε το τέταρτο Πούλιτζερ της καριέρας του, ο Ο 'Νιλ μεταγράφει τα αυτοβιογραφικά του βιώματα στην ιστορία της δυσλειτουργικής οικογένειας των Τάιρον˙ τα μέλη της παλεύουν με τις εξαρτήσεις από τις ουσίες και, κυρίως, από τους προσωπικούς του δαίμονες, από το αλκοόλ, τη μορφίνη, τις ψευδαισθήσεις, την αποτυχημένη καριέρα ή τη σκιά των γονιών.

Γράφτηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’40 αλλά είδε τα φώτα της σκηνής μία δεκαπενταετία αργότερα, ενώ παρουσιάστηκε πρώτα στην Ευρώπη (Σουηδία) κι έπειτα στις ΗΠΑ.

Η Αρβανίτη θα ερμηνεύσει τη μητέρα της οικογένειας, Μέρι Τάιρον, και την εκλεκτή διανομή συμπληρώνουν ο Αλέξανδρος Μυλωνάς στο ρόλο του Τζέιμς Τάιρον, ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Αινείας Τσαμάτης στους ρόλους των δύο γιων, καθώς και η Ελίνα Ρίζου στο ρόλο της οικονόμου Κάθλιν.


Ο Δημήτρης Καραντζάς σημειώνει: Τα μέλη της οικογένειας Τάιρον ξεφλουδίζουν το τραύμα τους, σ' ένα σκηνικό στο οποίο επικρατούν η ομίχλη και οι ψευδαισθήσεις. Ένα τοπίο γεμάτο αντανακλάσεις επεκτείνεται σε όλο το θέατρο και ανάμεσα στους θεατές. Ο Έντμοντ -ή αλλιώς ο ίδιος ο Ο' Νιλ- ανοίγει τον αναπαραστατικό χώρο που το τραύμα θα αναβιωθεί και τα μέλη της οικογένειας θα αποπειραθούν να συγχωρέσουν ο ένας τον άλλο. Τα οικογενειακά τραπέζια, οι εξαρτήσεις, οι εθισμοί και όλες οι κρυφές πλευρές των προσώπων παίζονται σ’ αυτόν τον αναπαραστατικό χώρο της μνήμης, τα φορτία του παρελθόντος αρχίζουν σιγα σιγά να "ξεθολώνουν", τα πρόσωπα προσεγγίζουν την αλήθεια και τα "φαντάσματα" ζωντανεύουν προκειμένου να κλείσουν την πληγή και να συμφιλιωθούν με τις ανεπάρκειές τους.

Η πρεμιέρα θα γίνει στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας, στις 3 Μαρτίου. Η μετάφραση είναι του Νίκου Γκάτσου, το σκηνικό της Ελένης Μανωλοπούλου, τα κοστούμια της Ιωάνας Τσάμη και η μουσική του Γιώργου Πούλιου.