Ο Κλιμτ στην Βιέννη της «Sezession»
Ο μεγάλος Αυστριακός ζωγράφος άνοιξε πρώτος τον δρόμο προς την αφηρημένη ζωγραφική
Στη Βιέννη της «Απόσχισης» στα τέλη του 19ου αιώνα οι ζυμώσεις γύρω από την εικαστική πρωτοπορία ήταν άκρως σημαντικές για την ίδια την εξέλιξη της τέχνης στον επόμενο αιώνα, αιώνα της τεχνολογίας και των παγκοσμίων πολέμων. Ο Γκούσταφ Κλιμτ, ανήσυχος και ρηξικέλευθος, θα ανοίξει το δρόμο στην αφηρημένη ζωγραφική, με τον ιδιαίτερο συμβολισμό του και την αλληγορία των χρωμάτων.
Είναι πολλά τα επεισόδια στη ζωή αυτού του ανθρώπου. Ένα από τα διασημότερα είναι η κολοσσιαία διακόσμηση τοίχων και οροφής της μεγάλης αίθουσας του Πανεπιστημίου της Βιέννης, που ξεκίνησε το 1894 σε συνεργασία με τον Ματς. Το έργο ολοκληρώθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα, Οι τρεις πίνακες του Κλιμτ Κλιμτ, Φιλοσοφία, Ιατρική και Νομική, αποτέλεσαν μείζον σκάνδαλο, κυρίως εξαιτίας του έντονου ερωτικού στοιχείου τους, και ο Κλιμτ στηλιτεύθηκε ως «πορνογράφος», με αποτέλεσμα να μην χρησιμοποιηθούν στη διακόσμηση της οροφής. Σήμερα, τα έργα αυτά μας είναι γνωστά από ασπρόμαυρες φωτογραφίες τους και μία αντιγραφή λεπτομέρειας της Ιατρικής (Υγεία), καθώς καταστράφηκαν από τα SS καθώς εγκατέλειπαν την πόλη στα τέλη του πολέμου.