Βασίλι Καντίνσκι προς τον Άρνολντ Σένμπεργκ: «Θέλω να ζωγραφίζω όπως συνθέτεις»
Ο Βασίλι Καντίνσκι είναι ένα μέγεθος ισάξιο του Πικάσο και του Ματίς για τη μοντέρνα τέχνη
Ο Βασίλι Καντίνσκι, ο σιωπηλός αυτός γίγαντας, της μοντέρνας ζωγραφικής οδήγησε την εικαστική δημιουργία στα γεωμετρικά μονοπάτια της αφαιρετικής τέχνης και στάθηκε δίπλα στα ιερά τέρατα του εικοστού αιώνα, τον Πικάσο, τον Ματίς, τον Κλέε, ως ίσος προς ίσον.
Ο Καντίνσκι άρχισε να ζωγραφίζει από την ηλικία των 30 ετών είχε όμως ήδη εξελιχθεί σε ένα σημαντικό θεωρητικό της τέχνης με συγκεκριμένο προσανατολισμό από τον οποίο στην ουσία δεν παρεξέκλινε ποτέ. Όταν έφτασε στο Παρίσι το 1934 κυνηγημένος από τους Ναζί, τον διεκδίκησαν αμέσως οι σουρεαλιστές και οι κυβιστές. Ο ίδιος κράτησε αποστάσεις και προχώρησε στη βασιλική οδό της αφαιρετικής τέχνης, που κατά τη γνώμη του, μας αποκαλύπτει την άλλη, την αθέατη ζωή.
Στα πρώτα χρόνια της εικαστικής του δράσης θαύμαζε απεριόριστα τον ριζοσπάστη μουσουργό Άρνολντ Σένμπεργκ. Σε επιστολή του προς τον πατέρα του δωδεκαφθογγισμού έγραφε: «Θέλω να μάθω να ζωγραφίζω όπως συνθέτεις εσύ».
Ο Καντίνσκι φιλοτεχνούσε πάντοτε πυκνά μοτίβα θέλοντας να εμπλέξει το μάτι του θεατή σε ένα λαβύρινθο χρωμάτων και σχημάτων με μια ιδιαίτερη νοηματική. Ο ίδιος έλεγε μάλιστα: «Απαιτώ από τον θεατή να αφιερώνει τουλάχιστον τρεις ώρες σε κάθε πίνακά μου».