Νίκη Aραμπατζή: «Αθήνα είναι και οι 129 γειτονιές της…»
Η πρόεδρος του ΟΠΑΝΔΑ Νίκη Αραμπατζή μιλάει για τα προγράμματα του Δήμου Αθηναίων...
Γεννήθηκε στον Άγιο Ελευθέριο, πήγε στο 141ο δημοτικό και στο 49ο Γυμνάσιο-Λύκειο, γέννημα θρέμμα Αθηναία, παιδί της πόλης, αν και έλκει την καταγωγή της από τη Μικρά Ασία.
Σπούδασε Νομική και πριν πάρει το πτυχίο, ρίχτηκε στον στίβο της εργασίας. Το μικρόβιο της πολιτικής το κόλλησε ως φοιτήτρια και έφτασε σήμερα στο σημείο να διοικεί 1000 άτομα για να προσφέρουν πολιτισμό και αθλητισμό στους πολίτες της πόλης. Είχε κάνει βέβαια... προθέρμανση στο Δημοτικό Ραδιόφωνο «Αθήνα 984», όπου έπρεπε να κουμαντάρει 100 δημοσιογράφους, και αφού τα κατάφερε πήρε προαγωγή στον Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Αναγνωρίζει τα προβλήματα της πόλης, αν και έγιναν βήματα προς τα μπρος, με πρώτο και χειρότερο το... τέρας της γραφειοκρατίας που μπλοκάρει το σύστημα.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η Νίκη Αραμπατζή είναι η κυρία της ιστορίας μας, δεν θέλει να την αποκαλούν «Σιδηρά Κυρία» γιατί δίνει λύσεις μέσω του διαλόγου, αν και μερικές φορές χρειάζεται δίπλα στο καρότο και το μαστίγιο.
«Η μητέρα μου ήταν καθηγήτρια Φιλολογίας και ο πατέρας μου εμποροϋπάλληλος. Ήμουν καλή μαθήτρια και ασυναίσθητα επέλεξα να γίνω δικηγόρος, αφού ήδη είχα ακολουθήσει τη θεωρητική κατεύθυνση. Η πρώτη εντύπωση ήταν αρνητική, καθώς μπήκα σε ένα κτίριο που τότε θύμιζε κοτέτσι. Το πρώτο πολιτισμικό σοκ. Το δεύτερο ήταν ότι δεν καταλάβαινα τίποτα από νομικά, ήταν σαν κινέζικα. Τουλάχιστον το πρώτο εξάμηνο γιατί μετά εξοικειώθηκα. Πριν τελειώσω τις σπουδές μου, στο τρίτο έτος πήγα σε ένα από τα μεγαλύτερα δικηγορικά γραφεία της πόλης, όπου χρωστάω παρά πολλά και σε γνώσεις και σε γνωριμίες. Έτσι μόλις πήρα το πτυχίο μου άρχισα να δικηγορώ».
Δύσκολη η προσαρμογή;
Ναι γιατί πήγαινα στις 9 το πρωί και έφευγα στις 12 το βράδυ και μετά από 10 χρόνια άνοιξα δικό μου γραφείο. Εξασκούσα ελεύθερη δικαστηριακή δικηγορία στο αστικό και στο ποινικό.
Γίνατε «αφεντικό».
Ναι, αλλά όχι με τη λογική του αφεντικού, γιατί ήθελα και θέλω να μοιράζομαι τη γνώση με τους ασκούμενους και τους συναδέλφους. Η νομική επιστήμη αλλάζει συνεχώς και μαθαίνεις διαρκώς.
Γιατί ασχοληθήκατε με την πολιτική;
Ήξερα τα προβλήματα της περιοχής μου στα Πατήσια και ήθελα να δώσω λύσεις. Αυτό εξάλλου μου έμαθε η δουλειά μου, να δίνω λύσεις στα προβλήματα. Κατέβηκα με τον συνδυασμό του Νικήτα Κακλαμάνη και του Άρη Σπηλιωτόπουλου, αλλά δεν εκλέχτηκα γιατί δεν πήραμε τη Δημαρχία. Ως το 2019 ασχολήθηκα μόνο με τη δικηγορία, όταν όμως μου έκανε πρόταση ο Κώστας Μπακογιάννης σκέφτηκα «δοκίμασα στα δύσκολα και δεν θα πάω στα εύκολα;». Έτσι με ενάμιση μήνα προεκλογικού αγώνα πήρα 3000 σταυρούς και εκλέχτηκα.
Σας έδωσε ο Δήμαρχος τη θέση της προέδρου του Αθήνα 984. Γιατί;
Επειδή ήμουν ήδη στο διοικητικό συμβούλιο του σταθμού. Είχα να διοικήσω εκατό δημοσιογράφους, χωρίς να είμαι η ίδια δημοσιογράφος. Πέσαμε πάνω στην πανδημία, αρπάξαμε την ευκαιρία και ο σταθμός έγινε ξανά η φωνή του δημότη με ψύχραιμη και έγκυρη ενημέρωση. Κάναμε τα σποτ για την πανδημία, τον εμβολιασμό και το «μείνετε στο σπίτι», σε πολλές γλώσσες για να έχουν πληροφόρηση όλοι οι δημότες. Κάναμε το θέατρο στο ραδιόφωνο και τις ραδιοφωνικές συναυλίες. Κι όλα αυτά με το πλεόνασμα που δημιουργήθηκε από τη χρηστή διοίκηση.
Και ξαφνικά περνάτε στον ΟΠΑΝΔΑ.
Ναι με 1000 εργαζόμενους, το μεγαλύτερο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου στην Ελλάδα.
Τι είναι ο ΟΠΑΝΔΑ;
Η συγχώνευση τριών οργανισμών που έγινε την περίοδο του μνημονίου, το 2011. Του πολιτιστικού οργανισμού με τον αθλητικό οργανισμό και τα μουσικά σύνολα.
Γιατί επιλέξαν εσάς; Είχατε άμεση σχέση με τον πολιτισμό και τον αθλητισμό;
Όχι, νομίζω ότι με επέλεξε ο Δήμαρχος ως τεχνοκράτη. Ένιωσα σαν να έπεσε κεραμίδα στο κεφάλι μου το 2021. Δεν ήταν πρόταση, αλλά εντολή. Μπήκα δυναμικά και πρώτα ήθελα να μάθω τι συμβαίνει σε έναν πολυδαίδαλο οργανισμό με ασφυκτικό νομικό πλαίσιο και άπειρη γραφειοκρατία. Έπρεπε επομένως να παίξω σε δύο πεδία. Να μειώνω τη γραφειοκρατία για να λύνω προβλήματα και να φτάνει η υπηρεσία στον δημότη. Παράλληλα να δώσω τη μάχη της συντήρησης των υπαρχόντων υποδομών και της εξωστρέφειας των γεγονότων. Κι όλα αυτά μόλις τελείωσε η πανδημία.
Πήρατε μαζί σας ανθρώπους εμπιστοσύνης;
Τη νομική σύμβουλο και τον οικονομικό μου σύμβουλο. Μετά δουλέψαμε όλοι μαζί.
Τι περιλαμβάνει ο ΟΠΑΝΔΑ στο πολιτισμό;
Τα μουσεία μας, το Κέντρο Τεχνών στο πάρκο Ελευθερίας, το μουσείο Λαϊκής Τέχνης στην Πλάκα, το Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» στο Παλιό Πιλοποιείο, στο ΠΙΛ-ΠΟΥΛ στο Θησείο, το Ψηφιακό Μουσείο στην Ακαδημία Πλάτωνος, τη Δημοτική Βιβλιοθήκη, την Παιδική Βιβλιοθήκη και 11 πολιτιστικά κέντρα που είναι διάσπαρτα στον αστικό ιστό.
Τι εκδηλώσεις κάνετε στα μουσεία;
Διάφορες μουσικοπαιδαγωγικές εκδηλώσεις για παιδιά από 6-11 ετών ανάλογα με την εποχή. Τις Απόκριες για παράδειγμα έχουμε πρόγραμμα «κατασκευάζουμε μια μάσκα». Ή κάνουμε περιβαλλοντολογικά προγράμματα για την εξοικονόμηση του νερού, τη μόλυνση του αέρα, τον καθαρισμό μιας πετρελαιοκηλίδας, αλλά και μουσικοθεατρικά παιχνίδια για να αναπτύξουν τις δεξιότητες και τα ταλέντα τους.
Τέτοια προγράμματα έχετε και για ενήλικες;
Ναι από τον Οκτώβριο ως τον Μάιο με κόστος εγγραφής 5 ευρώ. Δίνουμε διέξοδο σε κάθε ενήλικα που αντιμετωπίζει προβλήματα ψυχολογικά, οικονομικά, υγείας, οικογενειακά, προσωπικά. Καλλιεργεί το ταλέντο του, από το να κλείνεται περιχαρακωμένος στο σπίτι του.
Υπάρχει ανταπόκριση;
Ναι είναι γεμάτα τα πολιτιστικά κέντρα.
Υπήρχε αυτό το πρόγραμμα;
Ναι, αλλά δεν επικοινωνήθηκε σωστά. Ήταν σαν γινόταν δίπλα στο σπίτι μας και να μην το ξέραμε. Δώσαμε τη μάχη της ενημέρωσης του κόσμου. Δώσαμε προτεραιότητα στις γειτονιές. Αθήνα δεν είναι το Σύνταγμα, η Ομόνοια, η Τεχνόπολη. Αθήνα είναι οι 129 γειτονιές της. Με το πρόγραμμα «Όλη η Αθήνα μια σκηνή» πηγαίναμε δωρεάν πολιτισμό σε γειτονιές, σε πλατείες, σε πεζόδρομους. Το παράπονο του Δημότη ήταν πάντα «Ο Δήμος δεν είναι παρών». Ένιωθε ο κόσμος εγκαταλελειμμένος.
Δίνετε και πτυχία;
Όχι καλλιεργούμε το ταλέντο του καθένα σε ένα πρώτο επίπεδο και μετά αν θέλει να το εξελίξει πρέπει να πάρει μια πιστοποίηση. Δίνουμε τη δυνατότητα εκμάθησης γαλλικής, κινεζικής γλώσσας, θεάτρου. Δεν θα σταματήσω να το λέω ότι πήγα το καλοκαίρι στο πολιτιστικό κέντρο στα Εξάρχεια και η παράσταση που είδα δεν υπολειπόταν των επαγγελματικών παραστάσεων.
Και από αθλητισμό;
Η μάχη ήταν σε δύο επίπεδα. Στη συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών, που ήταν ασυντήρητες για πολλούς λόγους και τη συμμετοχή μας σε μεγάλες συνδιοργανώσεις. Κάναμε το πρωτάθλημα μπιτς βόλεϊ στην Πλατεία Συντάγματος μαζί με την Ομοσπονδία Πετοσφαίρισης για δύο χρόνια, το Διεθνές Τουρνουά Πυγμαχίας «Ακρόπολις», το Διεθνές Τουρνουά «Τόφαλος» στη μνήμη του 16χρονου αδικοχαμένου πυγμάχου και τα 3Χ3 στις γειτονιές. Μην ξεχνάμε τον Ποδηλατικό Γύρο, τον Μαραθώνιο και τον Ημιμαραθώνιο που είναι οι μεγαλύτερες αθλητικές εκδηλώσεις της Αθήνας.
Η προσφορά στις λαϊκές μάζες;
Σε όλες τις γειτονιές υπάρχουν υπερσύγχρονα δημοτικά γυμναστήρια με κόστος εγγραφής 10 ευρώ. Και έρχεται κόσμος μεγαλύτερης ηλικίας.
Τα μεγάλα project;
Η Διπλή Ανάπλαση του Βοτανικού, όπου με την κατασκευή του γηπέδου θα πέσει η λεωφόρος θα γίνει υπόγειο πάρκινγκ και ένα τεράστιο πάρκο. Πήραμε την διαχείριση του 11Χ11 στο Γουδή και του Ολυμπιακού Κολυμβητηρίου. Θα το φτιάξουμε το 2026, ο Δήμαρχος βρήκε τους πόρους και θα προστεθεί στα υπάρχοντα στο Γουδή, στην Γκράβα, στο Σεράφειο και στην Κολοκυνθού. Και στις πισίνες γίνεται aqua aerobic, είτε για παιδιά ΑΜΕΑ, είτε για άτομα τρίτης ηλικίας με θεραπευτική κολύμβηση. Υπάρχει και ο χρόνος για να κολυμπήσουν οι δημότες και τα ερασιτεχνικά σωματεία. Έγινε μια μεγάλη προσπάθεια με τους καυστήρες για να έχουν την ίδια θερμοκρασία χειμώνα, καλοκαίρι. Και την περίοδο της πανδημίας καταφέραμε να βρούμε τα κονδύλια για την ανακατασκευή 52 ανοιχτών γηπέδων μπάσκετ.
Άλλαξε η ζωή σας με όλα αυτά;
Δεν έχω ελεύθερο χρόνο και ειδικά τώρα που έχω ένα παιδί επτά μηνών.
Άρα καριερίστα;
Περισσότερο τεχνοκράτης, γιατί προσπαθώ να εξομαλύνω τη λειτουργία. Η γραφειοκρατία δεν αφήνει να φτάνει η υπηρεσία στον δημότη, γι’ αυτό και ο δημότης έχει πάντα παράπονα από τον Δήμο. Εγώ θέλω να φτάνει η υπηρεσία στον δημότη.
Πώς γίνατε τεχνοκράτης;
Λόγω επαγγέλματος. Η δουλειά του δικηγόρου είναι να βρίσκει λύσεις.
Τη δικηγορία την παρατήσατε;
Όχι γιατί από εκεί βιοπορίζομαι. Το τρέχουν όμως το γραφείο οι πέντε συνεργάτες μου και τους υπέρ ευχαριστώ. Γιατί χάρη σε αυτούς επιβιώνω. Τη δουλειά δεν την παρατάμε ποτέ.
Παρακολουθείτε ποδόσφαιρο;
Ναι παρακολουθώ την ομάδα της πόλης. Πήγα καμιά δεκαριά φορές στη Λεωφόρο, μαζί με τον πατέρα μου. Κι όταν μπορώ παρακολουθώ συγχρονισμένη κολύμβηση.
Κάνατε κάποιο σπορ;
Δυστυχώς όχι.
Ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο μεγάλος στόχος του ΟΠΑΝΔΑ;
Βλέποντας πόσο άναρχο είναι το σύστημα της συνένωσης των τριών οργανισμών, θέλω να μην είναι τρία ξεχωριστά πράγματα. Να εμπλέκεται ο αθλητισμός με τον πολιτισμό. Και όλα να λειτουργούν παράλληλα. Αυτός είναι και ο στόχος του Δήμαρχου. Να υπάρχει ενιαία πολιτιστική ταυτότητα σε όλη την πόλη. Να μην κάνουν μόνοι τους πρόγραμμα ο ΟΠΑΝΔΑ, η Τεχνόπολη και οι άλλοι πολιτιστικοί οργανισμοί. Να υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός.
Πώς συμβιώνεται με τον άνδρα σας;
Αν δεν είσαι καλά στην προσωπική ζωή σου και δεν σε στηρίζει η οικογένεια σου σε αυτό που κάνεις, δεν έχεις τη διαύγεια και την ψυχική αντοχή να ανταπεξέλθεις. Γι αυτό ευχαριστώ τον Παναγιώτη, την κόρη μου, αλλά και τους γονείς μου.
Ταξιδεύετε;
Πολύ, αλλά μετά την εμπλοκή μου στα δημοτικά πράγματα σταμάτησα. Πρόλαβα όμως και ταξίδεψα σε πολλές πόλεις στην Ευρώπη και στην Αμερική. Ανοίγουν οι ορίζοντες σου, βλέπεις έναν άλλο τρόπο σκέψης. Παίρνεις ιδέες, παρακολουθείς τι γίνεται στο επάγγελμα σου, στον Δήμο. Για παράδειγμα για τους τοξικοεξαρτώμενους πάμε με βάση το πορτογαλικό μοντέλο. Και αυτό μας δημιουργεί την ενσυναίσθηση. Είδαμε και το μεταφέραμε και στην πόλη μας τον αστυνομικό της γειτονιάς και τις περιπολίες. Και το σπουδαιότερο φέραμε τον πολιτισμό στις γειτονιές. Και όταν προσφέρεις δρώμενα, οι δημότες είναι παρόντες. Για παράδειγμα στο Φεστιβάλ Κολωνού, που είναι κι αυτό χωρίς εισιτήριο οι χώροι γεμίζουν ασφυκτικά.
Πώς θα χαρακτηρίζατε τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας; Ανυπόφορη;
Θα έλεγα δύσκολη, αλλά έγιναν πολλά βήματα. Είναι πιο καθαρή, πιο φωτεινή, έχει περισσότερο πράσινο και πολλά δρώμενα. Από πόλη φάντασμα της περασμένης δεκαετίας, έγινε ζωντανή πόλη. Τα πολλά μικρά ανά περιοχή, έκαναν το μεγάλο. Χρειάζονται όμως κι άλλα, η μάχη είναι καθημερινή.
Η Νίκη Αραμπατζή είναι ευχαριστημένη από τον εαυτό της;
Είναι πολύ ήσυχη με τη συνείδησή της γιατί απ’ όπου πέρασε έδωσε την ψυχή της για να κάνει το καλύτερο δυνατό.
Και στην οικογένειά σας;
Σε επίπεδο ωρών όχι. Τις ώρες όμως που είμαι δίπλα τους, ο ερχομός της κόρης μου μού δίνει ενέργεια. Με το που τη βλέπω μου φεύγει η κούραση και παίζω μαζί της.
Το κινητό το κλείνετε όταν πηγαίνετε στο σπίτι;
Το βάζω στο αθόρυβο.
Φύγατε για δουλειά εκτάκτως, ενώ ήσασταν στο σπίτι;
Ναι για να πάω να δω ένα πρόβλημα σε εγκατάσταση. Τη λύση την δίνει ο τεχνικός κι εγώ ενημερώνω τον Δήμαρχο.
Κάνετε «ντου» στις εγκαταστάσεις;
Σε ανύποπτο χρόνο και ώρα, πάω να δω αν λειτουργούν οι υποδομές, τα γυμναστήρια, τα πολιτιστικά κέντρα.
Είστε ικανοποιημένη;
Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στον Δήμο Αθηναίων;
Η γραφειοκρατία. Η μάχη πρέπει να δίνεται και σε αυτό το επίπεδο.
Πείτε μας ένα παράδειγμα γιατί είμαστε γραφειοκρατικός λαός.
Λέει ο δημότης «δεν λειτουργεί στο κολυμβητήριο το ζεστό νερό». Για να το μάθω εγώ, πρέπει ο δημότης να το πει στον υπεύθυνο, ο υπεύθυνος να το πει στον προϊστάμενο, ο προϊστάμενος στον διευθυντή και ο διευθυντής σε εμένα. Οι πιθανότητες να φτάσει στο γραφείο προέδρου είναι ελάχιστες έως μηδαμινές.
Και δεν το μαθαίνετε;
Μόνο αν πάω να κάνω αυτοψία από μόνη μου.
Και πώς θα λυθεί το πρόβλημα;
Να έρχεται το παράπονο κατευθείαν σε εμένα. Να στέλνουν ένα e mail proedros@opanda.gr. Και να το λύνουμε πάντα με τις δυνατότητες της υπηρεσίας. Η υπηρεσία δεν είναι ανεξάντλητη.
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Αγίου Παύλου 22
Γνωριμία με τη μουσική (πιάνο) για παιδιά, Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί για παιδιά, Θέατρο για παιδιά, Εφαρμοσμένο Εργαστήρι Κινουμένων Σχεδίων Animation για παιδιά, Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί Ενηλίκων.
Εξαρχείων
Θέατρο Ενηλίκων, Γνωριμία με τη μουσική (πιάνο) Ενηλίκων, Κινηματογραφικό Εργαστήρι Ενηλίκων, Εργαστήρι Φωτογραφίας Ενηλίκων, Εργαστήρι Δημιουργικής Ανακύκλωσης Ενηλίκων.
Νέου Κόσμου
Θεατρικό παιχνίδι για παιδιά ηλικίας από 5 έως 8 ετών, Δραματοποίηση παραμυθιού για παιδιά ηλικίας από 5 έως 8 ετών, Θέατρο παιδιών, Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί Ενηλίκων, Θέατρο Ενηλίκων, Ζωγραφική Ενηλίκων, Σεμινάρια Κινεζικής Γλώσσας ενηλίκων αρχαρίων, Δημιουργική Γραφή Ενηλίκων, Εργαστήρι Δημιουργικής Ανακύκλωσης Ενηλίκων, Εργαστήρι Αισθητικής Χρωματολογίας Ενηλίκων, Εφαρμοσμένο Εργαστήρι Κινουμένων Σχεδίων Animation για ενήλικες.
Κέντρο Πηλού
Κεραμική για παιδιά, Κεραμική για ενήλικες.
Κάτω Πετραλώνων
Θέατρο για παιδιά, Θεατρικό παιχνίδι, Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί για παιδιά, Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί Ενηλίκων, Θέατρο Ενηλίκων, Σεμινάρια Κινεζικής Γλώσσας ενηλίκων αρχαρίων.
Σεπολίων
Θεατρικό παιχνίδι για παιδιά ηλικίας από 5 έως 8 ετών Θέατρο για παιδιά, Γνωριμία με τη μουσική (πιάνο) για παιδιά, Εργαστήρι Δημιουργικής Ανακύκλωσης για παιδιά (Οκτώβριος 2023-Ιανουάριος 2024), Ελληνικοί Παραδοσιακοί, Χοροί Ενηλίκων, Γνωριμία με τη μουσική (πιάνο) για ενήλικες.
Γκράβας
Θέατρο για παιδιά, Σκάκι για παιδιά, Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί Ενηλίκων, Θέατρο Ενηλίκων.
Κυψέλης
Γνωριμία με τη μουσική (πιάνο) για παιδιά, Θεατρικό παιχνίδι για παιδιά ηλικίας από 5 έως 8 ετών, Κουκλοθέατρο για παιδιά ηλικίας από 5 έως 8 ετών, Θέατρο για παιδιά, Ζωγραφική για παιδιά, Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί για παιδιά ηλικίας από 6 έως 8 ετών, Μαθήματα Λατινοαμερικάνικων και Ευρωπαϊκών Χορών για παιδιά, Μαθήματα Λατινοαμερικάνικων και Ευρωπαϊκών Χορών για ενήλικες Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί Ενηλίκων, Γνωριμία με τη μουσική (πιάνο) για ενήλικες, Χορωδία Ενηλίκων, Σεμινάρια Κινεζικής Γλώσσας ενηλίκων αρχαρίων.
Νορντάου
Γνωριμία με τη μουσική (πιάνο) για παιδιά, Θεατρικό παιχνίδι για παιδιά ηλικίας από 5 έως 8 ετών, Δραματοποίηση παραμυθιού για παιδιά ηλικίας από 5 έως 8 ετών, Θέατρο για παιδιά, Ζωγραφική για παιδιά, Ελληνικοί Παραδοσιακοί, Χοροί για παιδιά, Εφαρμοσμένο Εργαστήρι Κινουμένων Σχεδίων για παιδιά, Εργαστήρι Δημιουργικής Ανακύκλωσης για παιδιά, Ευελπίδων, Γνωριμία με τη μουσική (πιάνο) για παιδιά, Θεατρικό παιχνίδι για παιδιά ηλικίας από 5 έως 8 ετών, Κουκλοθέατρο για παιδιά ηλικίας από 5 έως 8 ετών, Θέατρο για παιδιά ηλικίας από 8 έως 12ετών, Ζωγραφική για παιδιά, Εφαρμοσμένο Εργαστήρι Κινουμένων Σχεδίων για παιδιά, Εφαρμοσμένο Εργαστήρι Κινουμένων Σχεδίων για ενήλικες Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί Ενηλίκων, Χορωδία Ενηλίκων, Σεμινάρια Κινεζικής Γλώσσας ενηλίκων αρχαρίων, Μαθήματα Γαλλικής Γλώσσας ενηλίκων αρχαρίων.
Λ. Αλεξάνδρας
Γνωριμία με τη μουσική (πιάνο) για παιδιά, Ελληνικοί Παραδοσιακοί, Χοροί Ενηλίκων, Κίνηση-Έκφραση/ Θεατρικός αυτοσχεδιασμός Ενηλίκων Ζωγραφική Ενηλίκων, Δημιουργική γραφή Ενηλίκων, Μαθήματα Γαλλικής γλώσσας αρχαρίων Ενηλίκων.
Βαφειοχωρίου και Καρολίδου
Παιδικό Περιβαλλοντικό, Πρόγραμμα-επισκέψεις δημοτικών σχολείων, Μουσικοκινητική Έκφραση για παιδιά ηλικίας από 5 έως 8 ετών, Γνωριμία με τη μουσική (πιάνο) για παιδιά, Δημιουργική κίνηση-μπαλέτο για παιδιά ηλικίας από 6 έως 9 ετών, Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί Ενηλίκων.
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΦΩΣ ΣΤΙΣ 20 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ