Αρμάν - Και η τέχνη αγαπά τα σκουπίδια
Ένας από τους επιφανείς νεορεαλιστές έδωσε καλλιτεχνική υπόσταση στα σκουπίδια.
Η δόξα για τον Αρμάν Φερναντέζ, τον Αμερικανό γλύπτη γαλλικής καταγωγής ήρθε χάρις στη χρήση καθημερινών αντικειμένων, που αποτύπωναν την πραγματικότητα της εποχής του. Καθιερώθηκε με μια σειρά έργων που είχε ως γενικό τίτλο τη λέξη «Σκουπίδια» (Poubelles), απορρίμματα διαλεγμένα στην τύχη και εκτεθειμένα μέσα σ’ ένα γυάλινο κουτί.
Ολυμπιακός: Αυτό που λείπει από τον Ελ Κααμπί
Ο Αρμάν ήταν ιδρυτικό μέλος των νεορεαλιστών μαζί με τον Κλάιν, τον Σεζάρ και τον Τενγκελύ. Όλοι αυτοί απέρριπταν την έννοια του αφηρημένου στην τέχνη τους και επικεντρώθηκαν στη χρήση καθημερινών αντικειμένων στην προσπάθειά τους να αναπαραστήσουν την εποχή τους, όπως ακριβώς ήταν. Ο νέος αυτός ρεαλισμός έγινε δεκτός με ενθουσιασμό από κοινό και κριτικούς, ο δε Αρμάν ήταν ένας από τους νεορεαλιστές που έλαβε τη μερίδα του λέοντος σε φήμη και αναγνωρισιμότητα.
Αν θέλει κανείς να αποθεαυμάσει χαρακτηριστικά δείγματα της δουλειάς του Αρμάν δεν έχει παρά να επισκεφτεί τις περίφημες κατασκευές μπροστά από το σιδηροδρομικό σταθμό Σαιν-Λαζάρ (Gare Saint-Lazare) του Παρισιού: «Η Ώρα για όλους» (1985, L’ Heure de tous), μια συσσώρευση ρολογιών που δείχνουν διαφορετικές ώρες, και «Ισόβια πορεία» (1985, Consigne a vie), μια συσσώρευση από βαλίτσες.
Ο Αρμάν πέθανε στις 22 Οκτωβρίου 2005 στη Νέα Υόρκη σε ηλικία 76 ετών και η τέφρα του μεταφέρθηκε το 2008 στο Κοιμητήριο Περ Λασέζ (Père Lachaise) του Παρισιού.