Ζορζ Μπρακ: Ο ζωγράφος που ξέφυγε από την τυραννία του Πικάσο
Γνωστός ως συνοδοιπόρος του Πικάσο, ο Ζορζ Μπρακ αποσχίσθηκε από το τυραννικό δίδυμο του κυβισμού ακολουθώντας τον δικό του δρόμο.
Ο Ζορζ Μπρακ είναι από τους καλλιτέχνες εκείνους που μιλούν με τα έργα τους και όχι με τη ζωή τους. Πόσα πράγματα αλήθεια πρέπει να γνωρίζουμε για αυτόν τον σπουδαίο εκπρόσωπο της μοντέρνας τέχνης; Ότι γεννήθηκε το 1882, ότι σπούδασε στη σχολή Καλών Τεχνών της Χάβρης, ότι συνοδοιπόρησε με τον Πικάσο στο μεγάλο στοίχημα του Κυβισμού κι ότι επιστρέφοντας από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο τραυματίας και απογοητευμένος απομακρύνθηκε από τον Ισπανό ομότεχνό του ακολουθώντας τον δικό του προσωπικό δρόμο, που πάντοτε ήταν διακριτικός και ουσιαστικός.
Από τον Ιμπρεσιονισμό, στο Φωβισμό κι από εκεί στον Αναλυτικό Κυβισμό και στο δικό του στυλ χρειάστηκε μια ολόκληρη ζωή, στη διάρκεια της οποίας ο Μπρακ ζωγράφιζε πάντα ακολουθώντας τους κανόνες του Σεζάν για το χρώμα και την αποτύπωση του χώρου.
Το «Τοπίο κοντά στην Αμβέρσα» του 1906 είναι ένα χαρακτηριστικό έργο εμπνευσμένο από το κίνημα του Φωβισμού ενώ από το 1908 έως την στιγμή που θα εκραγεί ο μεγάλος πόλεμος, είναι περίοδος αναλυτικού και συνθετικού κυβισμού για τον Μπρακ με έργα όπως «Μπουκάλι και Ψάρια», «Κλαρίνο και μπουκάλι ρούμι σε μανδύα» και το περίφημο Gueridon.
Ο διακριτικός γίγαντας της Μοντέρνας Τέχνης δεν έφυγε ποτέ από το προσκήνιο του ενδιαφέροντος μας και συνεχίζει να εμπνέει και να εντυπωσιάζει με το έργο του ένα αιώνα τώρα.