Σβιατοσλάβ Ρίχτερ - Όταν ο μετρ ερμηνεύει τις Études του Σοπέν
Πιθανότατα ο κορυφαίος πιανίστας του 20ου αιώνα ήταν γιος πιανίστα αλλά ξεκίνησε ως αυτοδίδακτος.
Όσοι ξέρουν από πιάνο, δύσκολα θα έβρισκαν το ταίρι αυτού του κατακλυσμιαίου σολίστα. Ο Σβιατοσλάβ Ρίχτερ, ο γίγαντας από τη Ρωσία, άγγιξε την τελειότητα στις εκτελέσεις του, παίζοντας όχι μόνο με αδιανόητη ταχύτητα αλλά με συγκλονιστική οξύνοια.
Τα μεγάλα έργα της κλασικής μουσικης τα αντιμετώπιζε πάντοτε ως γρίφους για το πλατύ κοινό κι έλεγε συχνά πως την ώρα που παίζει αιαθάνεται ότι μισανοίγει την πόρτα στο σπίτι του δημιουργού για τους ακροατές του. Θεωρούσε ότι το να ρίξει κανείς μια φευγαλέα ματιά στα απόκρυφα ενός έργου ήταν σπουδαία υπόθεση. Δεν φιλοδοξούσε να μεταδώσει το μυστήριο της σύλληψης το οποίο αγνοούσε κι ο ίδιος κατά δική του ομολογία. Έλεγε μάλιστα ότι «το να παίζεις γρήγορα και καθαρά τις Études αυτό δεν σε κάνει απαραίτητα σπουδαίο μουσικό».
Πράγματι, οι σπουδές για πιάνο του Σοπέν είναι κάτι περισσότερο από επίδειξη δεξιοτεχνίας. Είναι μικρά ποιήματα γεμάτα μουσικότητα και ευαισθησία την οποία καλείται να εντοπίσει και να αναδείξει ο πιανίστας στις ασύλληπτες ταχύτητες.