Η Μαρία Ζοάο Πίρες αγάπησε τον Μότσαρτ
Από μικρό παιδί η Μαρία Ζοάο Πίρες έδινε ρεσιτάλ πιάνου με έργα του Μότσαρτ. Την αγάπη της για το «τρομερό παιδί» της κλασικής μουσικής δεν εγκατέλειψε ποτέ.
Η πιανιστική νεότητα της Μαρίας Ζοάο Πίρες είναι βουτηγμένη στον Μότσαρτ. Η κορυφαία μουσικός από την Πορτογαλία αγάπησε το «τρομερό παιδί» της κλασικής μουσικής. Οι επιδόσεις της στην ερμηνεία των έργων του στην αρχή της λαμπρής σταδιοδρομίας της εντυπωσιάζουν με την ωριμότητα και τη σαφήνεια.
Η Μαρία Ζοάο Πίρες γεννημένη στη Λισαβόνα το 1944 έπαιζε ενώπιον του κοινού συνθιέσεις του Μότσαρτ από 7 χρονών. Σε όλη την ζωή της δοκιμάστηκε με εξαιρετική επιτυχία στα πιο απαιτητικά έργα της κλασικής μουσικής και σήμερα λίγο πριν πατήσει τα ογδόντα της χρόνια θεωρείται μαζί με την Μάρτα Άργκεριχ η πιο σημαντική πιανίστρια της εποχής μας.
Η αγάπη της για τον Μότσαρτ που ξεκίνησε από τα τρυφερά χρόνια της παιδικής ηλικίας, συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Στην δισκογραφία της Πίρες ο Αμαντέους είναι πανταχού παρών. Ενδεικτικά αναφέρουμε:
- Mozart: Lieder and Arias [Accompanist to Barbara Hendricks] [EMI]
- Mozart: Piano Sonatas Complete (Denon)
- Mozart: Fantasies KV 397-KV475, Rondos KV485-KV511 (Denon BB-7009) 1974
- Mozart: Piano Concertos 14, 17, 21, & 26 (2013, Deutsche Grammophon)
- Mozart: Piano Sonatas K. 281, K. 282, K. 533/K. 494 (1993, Deutsche Grammophon)
- Mozart: Piano Sonatas K. 331 & 457; Fantasias K. 397 & 475 (1990, Deutsche Grammophon)
- Mozart: The Great Concertos for Piano (1978, Erato)
Είναι σημαντική και αξιοθαύμαστη η δράση της Ζοάο Πίρες για την επιμόρφωση άπορων παιδιών που γίνεται μέσω ενός προγράμματος του Belgais Center. Η πρωτοβουλία της αυτή, ενώ αρχικά πριμοδοτήθηκε από την Πορτογαλική κυβέρνηση, στη συνέχεια προκάλεσε αρνητική δημοσιότητα και ανάγκασε τη μεγάλη πιανίστρια να φύγει στη Βραζιλία. Επέστρεψε και συνεχίζει τη δράση της στην πατρίδα της από το 2017.