Ο Μιχαήλ Πλετνιόφ με την ΚΟΑ ερμηνεύουν Ραχμάνινοφ στο Μέγαρο

Ο Μιχαήλ Πλετνιόφ ερμηνεύει το έργο του Σεργκέι Ραχμάνινοφ στο Μέγαρο Μουσικής, σε σύμπραξη με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

Ο Μιχαήλ Πλετνιόφ με την ΚΟΑ ερμηνεύουν Ραχμάνινοφ στο Μέγαρο

Έχει συνδεθεί όσο ελάχιστοι με το έργο του Σεργκέι Ραχμάνινοφ. Ο λόγος για τον Μιχαήλ Πλετνιόφ ο οποίος συμπράττει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύοντας τον αγαπημένο του συνθέτη στις 15 Φεβρουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Τον δημιουργό που όπως λέει «Ήταν κάτι περισσότερο από πιανίστας, αρχιμουσικός και συνθέτης. Ήταν πνεύμα».

Η Ραψωδία σ’ ένα θέμα του Παγκανίνι για πιάνο και ορχήστρα, ανοίγει τη βραδιά. Οι 24 παραλλαγές που έγραψε ο Ραχμάνινοφ πάνω στο θέμα από το 24ο Καπρίτσιο για σόλο βιολί του Παγκανίνι παραμένουν μέχρι και σήμερα εξαιρετικά δημοφιλείς και αποτελούν μια διαχρονική πρόκληση για τους βιρτουόζους του πιάνου.

Ο ίδιος ο συνθέτης, μάλιστα, είχε την παράδοση να πίνει ένα ποτήρι λικέρ μέντας πριν κάθε ερμηνεία της Ραψωδίας προκειμένου να κατευνάσει το άγχος που του προκαλούσε η απαιτητική τελευταία παραλλαγή. Η συναυλία κορυφώνεται με το αυτοβιογραφικό συμφωνικό ποίημα «Η ζωή ενός ήρωα» του Στράους που αποτυπώνει γλαφυρά τις περιπέτειες του δημιουργού του. Στο πόντιουμ, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Ορχήστρας, Λουκάς Καρυτινός.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

ΣΕΡΓΚΕΪ ΡΑΧΜΑΝΙΝΟΦ (1873–1943)
Ραψωδία σε ένα θέμα του Παγκανίνι για πιάνο και ορχήστρα, έργο 43


ΡΙΧΑΡΝΤ ΣΤΡΑΟΥΣ (1864–1949)
«Η ζωή ενός ήρωα», συμφωνικό ποίημα, έργο 40

Ο Μιχαήλ Πλετνιόφ έχει πει: Ο Ραχμάνινοφ δεν μπορεί να χαρακτηριστεί εύκολα. Δεν είναι αρκετό να πούμε ότι ήταν πιανίστας ή συνθέτης. Για μένα ήταν η ίδια η μουσική. Από πλευράς μουσικού ταλέντου πιστεύω πως αυτό που έδωσε ο Θεός στον Ραχμάνινοφ μπορεί να συγκριθεί μόνο με το χάρισμα του Μότσαρτ.