Με ζιγκ-ζαγκ η τοποθέτηση των μαθητών στα θρανία - Το σχέδιο του Υπουργείου (pic)

Με ζιγκ-ζαγκ τοποθέτηση των μαθητών στα θρανία, με διαφορετικά ωράρια διαλειμμάτων και αλλαγές στην προσέλευση των καθηγητών θα ξεκινήσουν ξανά τα λύκεια από την προσεχή Δευτέρα.

Με ζιγκ-ζαγκ η τοποθέτηση των μαθητών στα θρανία - Το σχέδιο του Υπουργείου (pic)

Βεβαίως, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην υπάρξει μεγάλη προσέλευση των μαθητών της Γ΄ Λυκείου, που θα επιστρέψει πρώτη στα θρανία μετά τη δίμηνη διακοπή. Και αυτό, διότι οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών παραδοσιακά απουσιάζουν τις ημέρες πριν από τις εξετάσεις, για να εστιάσουν στις επαναλήψεις της εξεταστέας ύλης. Από την άλλη, από σήμερα έως και την προσεχή Πέμπτη 14 Μαΐου οι υποψήφιοι θα πρέπει να πάνε έστω για μία ημέρα στο λύκειο τους, για να επιβεβαιώσουν την αίτηση συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις την οποία υπέβαλαν ηλεκτρονικά έως τις 9 Απριλίου.

Ειδικότερα, χθες εστάλη από το υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος για την προετοιμασία των νέων όρων λειτουργίας των σχολείων, λόγω των μέτρων κατά της διασποράς του κορωνοϊού. Ενδεικτικά, ορίζεται ότι σε κάθε θρανίο θα κάθεται ένας μαθητής, όχι ο ένας πίσω από τον άλλον, αλλά διαγώνια. Ο ανώτερος αριθμός μαθητών ανά αίθουσα θα είναι 15 και η απόσταση μεταξύ τους τουλάχιστον 1,5 μέτρo. Καθώς τα υπάρχοντα τμήματα θα «σπάσουν» στα δύο για να τηρηθεί ο όρος των 15 μαθητών ανά αίθουσα, οι μαθητές θα πηγαίνουν εναλλάξ στο σχολείο. Ωστόσο, δεν αποκλείεται στα μαθήματα προσανατολισμού να πηγαίνουν καθημερινά, καθώς τα 2/3 των τμημάτων των ομάδων προσανατολισμού είναι μικρότερα των 15.


Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπ. Παιδείας, το 66% των τμημάτων ομάδων προσανατολισμού στη Γ΄ Τάξη των Γενικών Λυκείων απαρτίζεται από έως 15 μαθητές. Μάλιστα, στη Γ΄ Τάξη των Επαγγελματικών Λυκείων το αντίστοιχο ποσοστό είναι 74%. Βέβαια, για να προσέλθουν όλοι οι μαθητές στο σχολείο, οι σύλλογοι διδασκόντων θα πρέπει να αναμορφώσουν το ωρολόγιο πρόγραμμα, ταιριάζοντας τις ώρες των μαθημάτων γενικής παιδείας (Γλώσσα, Θρησκευτικά, Φυσική Αγωγή, επιλογές) με εκείνες των μαθημάτων προσανατολισμού.

Το υπουργείο προτείνει εναλλάξ διαλείμματα, για τα οποία η έξοδος των μαθητών πρέπει να γίνεται σταδιακά και με σειρά. Επίσης, πρέπει να οριστούν στο προαύλιο διαφορετικοί χώροι για τους μαθητές κάθε τμήματος ή υποτμήματος, ενώ την ώρα του διαλείμματος θα γίνεται φυσικός αερισμός των αιθουσών. Παράλληλα, απαγορεύονται τα παιχνίδια με μπάλα (π.χ. μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ). Τέλος, θα υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα (πρόβλεψη άδειας) για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας, όπως αυτές έχουν οριστεί από το υπ. Εσωτερικών.

Την ίδια στιγμή συνεχίζονται οι αντιδράσεις των ομοσπονδιών για την πρόβλεψη τα μαθήματα στην τάξη να αναμεταδίδονται ζωντανά για όσους μαθητές απουσιάζουν και τα παρακολουθούν από το σπίτι. Από την άλλη, υπάρχουν διαμαρτυρίες γονέων πως εκπαιδευτικοί αρνούνται να δεχθούν τα αρνητικά σχόλια που γράφουν οι μαθητές στην πλατφόρμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ζητώντας τους να τα διαγράψουν.

Πηγή:kathimerini.gr