Yποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας: Ξανά στο προσκήνιο το έργο 350 εκατ. ευρώ
Να ολοκληρώσει το διαγωνισμό για την υποθαλάσσια οδική ζεύξη Σαλαμίνας επιδιώκει το υπουργείο Υποδομών, με το έργο, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ.
Να ολοκληρώσει το διαγωνισμό για την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης της υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαμίνας επιδιώκει το υπουργείο Υποδομών, με το έργο, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, να βρίσκεται την τελευταία τετραετία στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Κατά τη δεύτερη αυτή φάση, οι τρεις προεπιλεχθείσες εταιρείες (Άκτωρ-Vinci, ΤΕΡΝΑ και ΜΕΤΚΑ) υπέβαλαν τις προτάσεις τους, τις οποίες θα λάβει υπόψη της η αναθέτουσα αρχή για να προχωρήσει στο βασικό σχεδιασμό, όπως και στην οριστικοποίηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου που θα μπορούσε να συμβάλει στο να καταστήσει ηπιότερη την επερχόμενη, λόγω κορονοϊού, ύφεση.
Τα επόμενα βήματα
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η οριστικοποίηση του βασικού σχεδιασμού και της ΜΠΕ θα οδηγήσει στη διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού και κατ’ επέκταση στην υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το έργο που αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χλµ. µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό μήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος μέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας μήκους περίπου 14,5 χλµ.
Προτού όμως, προχωρήσει ο διεθνής διαγωνισμός, απαιτείται η εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης, που αποτελεί το αντικείμενο συμβουλευτικής εταιρείας. Η τελευταία, μεταξύ άλλων, θα πραγματοποιήσει έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου με στόχο τη διαμόρφωση του κυκλοφοριακού μοντέλου της περιοχής.
Απαιτείται ακόμη, η κατάρτιση της προμελέτης οδοποιίας και υδραυλικών έργων για την περιμετρική οδό της Σαλαμίνας (οδικό τμήμα από την έξοδο της υποθαλάσσιας σήραγγας έως τον Κόμβο Φανερωμένης). Το έργο αυτό που θα αναλάβει έτερη συμβουλευτική εταιρεία είναι αναγκαίο προκειμένου να ικανοποιηθούν τα αιτήματα του Δήμου Σαλαμίνας, που αφορούν (μεταξύ άλλων):
- πρόβλεψη κόμβου στην περιμετρική οδό της Σαλαμίνας για την εξυπηρέτηση πρόσβασης του ανοικτού Ευριπίδειου θεάτρου και του Ιερού Ναού της Παναγίας Ελευθερώτριας
- πρόβλεψη χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών της νησίδας του Αγίου Γεωργίου (στην περιοχή από την έξοδο της υποθαλάσσιας σήραγγας έως την παραλιακή οδό του λιμένα Παλουκίων) και
-την κατασκευή προκυμαίας για τη στάθμευση πορθμείων στη συνδετήρια της νησίδας Αγίου Γεωργίου με τα Παλούκια
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, εκτιμάται ότι μέσα στο 2021 θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί η ανάδειξη αναδόχου, σε συνάρτηση βέβαια και με το πώς θα διαμορφωθούν οι εξελίξεις που σχετίζονται με την πανδημική κρίση. Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από ίδια και δανειακά κεφάλαια, ενώ η ανάκτηση της επένδυσης θα στηριχθεί στην είσπραξη διοδίων τελών.
Έργο δεκαετιών
Η υποθαλάσσια οδική ζεύξη Σαλαμίνας είναι ένα από τα πολυάριθμα πολύπαθα έργα. Η πρώτη μελέτη του έργου χρονολογείται το 1992, με το διαγωνισμό, που έχει αναβληθεί τουλάχιστον οκτώ φορές τα τελευταία χρόνια, να έχει συναντήσει αντιδράσεις.
Το 2018 το Συμβούλιο Επικρατείας απέρριψε την προσφυγή του Περιβαλλοντικού Ομίλου Σαλαμίνας "ΠΕΡΙΒΟΣ" για να ακυρωθεί η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας Πέραμα – Σαλαμίνα. Κατά το σκεπτικό της προσφυγής του φορέα ήταν αντισυνταγματική και παράνομη η υπουργική απόφαση για τη διενέργεια δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης της μελέτης κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης, εκμετάλλευσης του έργου και την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού.
Δύο χρόνια νωρίτερα, το 2016, η τότε δημοτική αρχή Σαλαμίνας είχε διοργανώσει δημοψήφισμα με στόχο να φανεί εάν οι δημότες συμφωνούν με την υλοποίηση της ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος.
Πηγή: capital.gr