Η Google… μέτρησε τα μέτρα περιορισμού
Ο τεχνολογικός κολοσσός Google ανέλυσε τα δεδομένα μετακίνησης των ανθρώπων σε 131 χώρες στις ημέρες της πανδημίας του κορονοϊού
Μια ενδιαφέρουσα έρευνα έκανε η Google προσπαθώντας να αναλύσει την επίδραση της υγειονομικής κρίσης και των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας στις συνήθειες και τις μετακινήσεις των ανθρώπων.
Συγκεκριμένα συγκέντρωσε τα δεδομένα σε 131 χώρες από χρήστες που ενεργοποίησαν τη λειτουργία «Υπηρεσίες τοποθεσίας» στις συσκευές τους και ανέλυσε τα δεδομένα μελετώντας τη συχνότητα μετακινήσεων της συσκευής τους, άρα και των ιδίων.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το αντικείμενο ήταν να φανεί κατά πόσο οι επισκέψεις σε καταστήματα, πάρκα και χώρους εργασίας μειώθηκαν τον Μάρτιο, όταν πολλές κυβερνήσεις έδωσαν εντολή για περιοριστικά μέτρα κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού.
Η ανάλυση της Google προέκυψε με βάση τα δεδομένα τοποθεσίας δισεκατομμυρίων χρηστών και είναι η μεγαλύτερη διαθέσιμη δημόσια βάση δεδομένων που έχει σαν στόχο να βοηθήσει τις αρχές να δουν κατά πόσο οι πολίτες συμμορφώνονται με τις οδηγίες για παραμονή στο σπίτι.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της ανάλυσης παρουσιάζονται γραφήματα που συγκρίνουν την κίνηση που υπήρχε σε μετρό, τρένα, σταθμούς λεωφορείων και παντοπωλεία συγκεκριμένες ημέρες από τις 16 έως τις 29 Μαρτίου με τις αντίστοιχες ημέρες το χρονικό διάστημα από τις 3 Ιανουαρίου έως τις 6 Φεβρουαρίου.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έρευνα οι επισκέψεις στα μαγαζιά και τους χώρους αναψυχής μειώθηκε κατά 80%, στα παντοπωλεία και φαρμακεία κατά 41% και στους υπαίθριους χώρους κατά 55%.
Στην Ιταλία, οι επισκέψεις σε καταστήματα και χώρους αναψυχής όπως εστιατόρια και θέατρα ελαχιστοποιήθηκαν κατά 94% ενώ η προσέλευση στους χώρους εργασίας μειώθηκε κατά 63%.
Επίσης οι επισκέψεις σε παντοπωλεία και φαρμακεία μειώθηκαν κατά 85% και οι επισκέψεις σε πάρκα κατά 90%.
Στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στην Καλιφόρνια, που ήταν η πρώτη Πολιτεία που έλαβε περιοριστικά μέτρα, οι επισκέψεις σε καταστήματα και χώρους αναψυχής περιορίστηκαν κατά το ήμισυ.
Αντιθέτως, στο Αρκάνσας μια από τις Πολιτείες στις οποίες δεν εφαρμόστηκαν ιδιαίτερα αυστηρά μέτρα περιορισμού οι επισκέψεις αυτές μειώθηκαν κατά 29%.
Αντίθετα όμως σημειώθηκαν σύμφωνα πάντα με την έρευνα των δεδομένων και αυξητικές τάσεις.
Οι επισκέψεις στα μαγαζιά αυξήθηκαν στη Σιγκαπούρη και το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί τέθηκαν σε ισχύ. Οι επισκέψεις σε πάρκα αυξήθηκαν τον Μάρτιο σε ορισμένες περιοχές του Σαν Φρανσίσκο.
Αντίθετα, στην Ιαπωνία, όπου οι αρχές είχαν σχετικά χαλαρή αντιμετώπιση σε ό, τι αφορά τις κοινωνικές αποστάσεις αλλά όπου οι εκκλήσεις αυξάνονται καθημερινά ώστε να κηρυχθεί η χώρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, οι επισκέψεις σε χώρους ψυχαγωγίας και καταστήματα μειώθηκαν κατά 26%. Οι επισκέψεις στους χώρους εργασίας μειώθηκαν μόλις κατά 9%.