Κορονοϊός: Τα 6 σενάρια για την κάλυψη των χαμένων ωρών διδασκαλίας στα σχολεία
Εξαιτίας του κορονοϊού τα σχολεία στην χώρα μας θα παραμείνουν κλειστά για 2 εβδομάδες και το Υπουργείο παιδείας «ψάχνει» τρόπο να καλύψει τις χαμένες ώρες!
Τον ασκό των σεναρίων ανοίγει η απόφαση της Πολιτείας να αναστείλει τη λειτουργία των σχολείων για τουλάχιστον 14 ημέρες με τα ενδεχόμενα περικοπής της ύλης ή παράτασης του διδακτικού έτους να αυξάνουν τις πιθανότητές τους, εφόσον η αναστολή ξεπεράσει τις δύο εβδομάδες.
Hδη ένας μεγάλος αριθμός σχολείων δεν λειτουργεί για πάνω από μία εβδομάδα και το ζήτημα των μαθημάτων ειδικά στη Γ’ Λυκείου, όπου οι μαθητές θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές αποτελεί έναν δύσκολο γρίφο για το υπουργείο Παιδείας.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ο «Ε.Τ.» παρουσιάζει όλα τα σενάρια τα οποία επεξεργάζονται οι αρμόδιοι στο υπουργείο Παιδείας, δεδομένου ότι σύμφωνα με τους επιστήμονες μετά τις επόμενες δύο εβδομάδες αναμένεται έξαρση του ιού. Σημειώνεται πάντως ότι με διάφορες «αλχημείες» και χωρίς να διαταραχθεί σημαντικά η σχολική χρονιά, τα σενάρια που παρατίθενται παρακάτω μπορούν να εξασφαλίσουν ακόμα και 20 μέρες μαθημάτων.
1. Παράταση σχολικής χρονιάς: Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η παράταση της σχολικής χρονιάς αποφασίζεται εφόσον έχουν χαθεί τουλάχιστον 15 ημέρες μαθημάτων. Το σενάριο αυτό προβλέπει, σε πρώτη φάση, σε περίπτωση που δοθεί παράταση να μην επεκταθεί της μίας εβδομάδας και να συνδυαστεί και με άλλες παρεμβάσεις που θα «κερδίσουν» διδακτικές ώρες. Το αν θα υπάρξει αλλαγή ημερομηνίας στις Πανελλαδικές είναι ένα ενδεχόμενο που ακόμα δεν συζητείται, αν και υπάρχει ως σενάριο στην περίπτωση που χαθούν πολλές διδακτικές ώρες. Σημειώνεται, πάντως, ότι στο παρελθόν έχει εφαρμοστεί ακόμα και κατάργηση των ενδοσχολικών εξετάσεων με τους μαθητές να βαθμολογούνται μόνο με το βαθμό ελέγχου, για να δοθεί περισσότερος χρόνος διδασκαλίας και διαβάσματος για τις Πανελλαδικές.
2. Περικοπή της ύλης: Ακόμα μία πρόταση που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν, εφόσον επιβεβαιωθούν τα δυσοίωνα σενάρια για κλείσιμο των σχολείων για πολλές εβδομάδες. Σημειώνεται ότι στη Γ’ Λυκείου οι μαθητές διδάσκονται ανά εβδομάδα έξι ώρες των πανελλαδικών μαθημάτων και φέτος έχουν καινούργια ύλη να διαχειριστούν σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.
3. Διακοπές του Πάσχα: Με γνώμονα «κρίσεις» που έχει αντιμετωπίσει το δημόσιο σχολείο και στο παρελθόν (σ.σ.: όπως οι πολύμηνες απεργίες των εκπαιδευτικών), τα μαθήματα εν μέσω των διακοπών του Πάσχα είναι πολύ πιθανό να εφαρμοστούν. Το σχέδιο περιλαμβάνει 3 ημέρες από κάθε εβδομάδα διακοπών, ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύψουν από το πολυήμερο κλείσιμο των σχολικών μονάδων.
4. Αύξηση του ωρολόγιου προγράμματος: Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, έχει αναφερθεί σε αυτό το μέτρο, το οποίο μπορεί να εξασφαλίσει κάποιες επιπλέον ώρες μέσα στην ημέρα. Στη Γ’ Λυκείου τρεις μέρες από τις πέντε της εβδομάδας οι μαθητές διδάσκονται έξι ώρες, ενώ τις άλλες δύο 7 ώρες την ημέρα. Με την προσθήκη μίας επιπλέον ώρας στα 6ωρα, οι μαθητές θα κερδίσουν την εβδομάδα άλλες τρεις ώρες διδασκαλίας.
5. Μείωση της διδακτικής ώρας: Αλλη μία πρόταση που θα μπορούσε να εφαρμοστεί σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας είναι η μείωση της διδακτικής ώρας από 45 λεπτά σε 35 λεπτά. Με αυτό τον τρόπο, κόβοντας 10 λεπτά, εξασφαλίζεται άλλη μία ώρα καθημερινά, που αν προστεθεί με το παραπάνω μέτρο αυξάνει σημαντικά τις ώρες διδασκαλίας.
6. Εξ αποστάσεως διδασκαλία: Είναι ένα ζήτημα που πρόκειται να συζητηθεί και αύριο στην έκτακτη τηλεδιάσκεψη των υπουργών Παιδείας της Ε.Ε. Το υπουργείο Παιδείας διαθέτει αρκετά εργαλεία και διδακτικό υλικό στο Διαδίκτυο και εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να εφαρμοστεί αυτό. Βέβαια, σε αυτό το σενάριο υπάρχουν αρκετά πρακτικά προβλήματα, με κύριο το αν είναι όλοι οι μαθητές εξοπλισμένοι, ακόμα και σε απομακρυσμένες περιοχές, με γρήγορο Ιντερνετ και υπολογιστή.
'Oπως επεσήμανε η υπουργός Παιδείας σε δηλώσεις της, το σχέδιο της κάλυψης των ωρών δεν μπορεί ακόμα να ανακοινωθεί εφόσον δεν είναι γνωστό για πόσο ακόμα θα παραταθεί η αναστολή λειτουργίας των σχολείων, με την πολιτική ηγεσία να σημειώνει ότι εξετάζει τα δεδομένα κάθε στιγμή και την κ. Κεραμέως να υπογραμμίζει ότι οι μαθητές θα πρέπει να τηρούν τους κανόνες υγιεινής και να αποφεύγουν τις συναθροίσεις.
Η απόφαση για καθολικό κλείσιμο των σχολείων βρίσκει σύμφωνη και την εκπαιδευτική κοινότητα. Ο ειδικός γραμματέας της ΟΛΜΕ, Ανδρέας Παπαδαντωνάκης, σημείωσε στον «Ε.Τ.» ότι η «απόφαση είναι προς τη σωστή κατεύθυνση καθώς προέχει η υγεία των μαθητών, αλλά και των εκπαιδευτικών, το 70% των οποίων είναι άνω τον 50 και πολλοί εξ αυτών ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες». Υπενθυμίζεται ότι οι εκπαιδευτικοί είχαν ζητήσει πριν από λίγες μέρες και το κλείσιμο των ειδικών σχολείων, καθώς πολλοί μαθητές τους αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας.
Σημειώνεται πάντως ότι πολλά φροντιστήρια ήταν μπροστά από τις εξελίξεις και ήδη έχουν ειδοποιήσει τους μαθητές τους για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μετά την απόφαση για την αναστολή τους.
Πηγή: eleytherostypos