Άκτιο-Αμβρακία: Το «αιώνιο» έργο - Σε 10 χρόνια, 15 χιλιόμετρα και ένας διαγωνισμός σε αναμονή
Ένα από τα πιο γνωστά «αιώνια έργα» της χώρας, ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία - Δέκα χρόνια μετά έχουμε σε λειτουργία μόλις 15 χλμ. και ένα διαγωνισμό σε αναμονή.
Ανατροπών συνέχεια στο μεγάλο έργο ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου Ακτίο-Αμβρακία. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com η προσφυγή της GD Infrastrutture στην ΑΕΠΠ ενάντια στην ακύρωση του διαγωνισμού έγινε δεκτή. Αναμένοντας το σκεπτικό της απόφασης και της αντίδρασης του υπουργείου Υποδομών αυτό σημαίνει ότι μπορεί να πάμε ξανά στο περιβάλλον του αρχικού διαγωνισμού.
Να θυμίσουμε ότι στις αρχές του έτους το υπουργείο ΥΠΟΜΕ είχε αποφασίσει την ματαίωση του διαγωνισμού λόγω μη ανανέωσης των προσφορών. Πράγμα που οδήγησε την GD Infrastrutture να κινηθεί με προσφυγή στην ΑΕΠΠ.
Στο ΣΤΕ το Υπουργείο
Πάντως σύμφωνα με την Καθημερινή, στο Συμβούλιο της Επικρατείας θα προσφύγει το υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό. Το υπουργείο εκτιμά ότι η απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών δεν δικαιώνει την GD Infrastrutture. Ούτε υποχρεούται το υπουργείο να επιστρέψει στο αποτέλεσμα του αρχικού διαγωνισμού.
Υπουργείο Πολιτισμού: Υποθαλάσσια λύση για τη ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας
Η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών έκανε εν μέρει δεκτή την προσφυγή της ιταλικής εταιρείας. Ακύρωσε ουσιαστικά την απόφαση του υπουργείου να δώσει τέλος στον υφιστάμενο διαγωνισμό-σκούπα των 160 εκατ. ευρώ. Η Αρχή έκρινε ότι η παράταση της ισχύος της προσφοράς της GD Infrastrutture με πρωτοβουλία της εταιρείας δεν δεσμεύει το υπουργείο Υποδομών για τη συνέχιση του διαγωνισμού. Αποφάσισε όμως ότι το υπουργείο δεν αιτιολόγησε σωστά την απόφασή του να ματαιώσει τον διαγωνισμό. Επίσης, δεν ζήτησε τη γνωμοδότηση του αρμόδιου οργάνου (τεχνικό συμβούλιο δημοσίων έργων).
Διαγωνισμός χωρίς νόημα
Μετά την εξέταση της απόφασης, πηγές του υπουργείου Υποδομών υποστήριζαν χθες ότι δεν συνεπάγεται την ακύρωση του νέου διαγωνισμού. Όπως εκτιμούν οι νομικές υπηρεσίες του υπουργείου, σύμφωνα με την ΑΕΠΠ ορθώς η ιταλική εταιρεία (1η επιλαχούσα) έμεινε εκτός διαγωνισμού. Επομένως, με δεδομένο ότι όλοι οι υπόλοιποι συμμετέχοντες έχουν πια αποσύρει τις προσφορές τους, η συνέχιση του διαγωνισμού δεν έχει νόημα. Ανεξάρτητα με το αν αυτό αιτιολογήθηκε σωστά ή όχι.
Ξενοδοχείο οκτώ ορόφων στην Σταδίου - Επένδυση 18 εκ. ευρώ - Τι γίνεται με τον Πύργο Πειραιά
Πρόθεση του υπουργείου είναι να προσφύγει στο ΣτΕ κατά της απόφασης της ΑΕΠΠ. Όπως εκτιμάται, σε ανάλογη κίνηση θα προχωρήσει και η ιταλική εταιρεία στο κομμάτι που η απόφαση της ΑΕΠΠ δεν τη δικαιώνει
ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ-15 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ
Σίγουρα πρόκειται για ένα από τα πιο γνωστά «αιώνια έργα» της χώρας. Στις 16 Μαρτίου 2020 θα κλείσουν 10 χρόνια από τις υπογραφές των 4 εργολαβιών (είχε σαλαμοποιηθεί όπως ο άξονας Πάτρα-Πύργος). Υπόσχονταν ότι τρία χρόνια αργότερα θα είχε ολοκληρωθεί ο άξονας των 48,5χλμ.
Αντί για αυτό, στην δέκατη επέτειο, έχουμε σε λειτουργία, μόλις 15χλμ στο δυτικό άκρο του άξονα. Φυσικά και ένα διαγωνισμό σε αναμονή. Θα χρειαστεί δε να περιμένουμε κατ`ελάχιστο μέχρι το τέλος του 2023. Έως τότε για να δούμε πλήρως ολοκληρωμένο τον άξονα ακολουθώντας οποιοδήποτε σενάριο