ΜΕΤΡΟ: Υπογειοποίηση της Γραμμής 1 Φάληρο-Πειραιάς, νέος σταθμός Καμίνια
Τι γίνεται με τη Γραμμή 4 προς Πετρούπολη, Εθνική Οδό και τη Γραμμή 2 προς Ιλιον-Καματερό-Στ. Προαστιακού Α. Λιόσια και τη Θεσσαλονίκη - Η μέση τιμή εισιτηρίου
Ανακοινώσεις για τα έργα του μετρό έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Θεόδωρος Παπαδόπουλος. Στη διάρκεια του 3ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ο κ. Παπαδόπουλος μίλησε για συνολικό προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 4 δισ. ευρώ για την επόμενη δεκαετία
Όσον αφορά τα εν εξελίξει έργα, ο κ. Παπαδόπουλος τοποθέτησε τον ορίζοντα λειτουργίας των τριών πρώτων σταθμών της επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά στο τέλος του 2019 και την ολοκλήρωσή της στο καλοκαίρι του 2021. Όσον αφορά το μετρό της Θεσσαλονίκης, η λειτουργία της βασικής γραμμής αναμένεται στο τέλος του 2020, της επέκτασης προς Καλαμαριά το πρώτο εξάμηνο του 2021 και του σταθμού «ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ» το 2024.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Τα έργα στη Θεσσαλονίκη
Στο πεδίο των έργων της επόμενης δεκαετίας, στην πρώτη γραμμή για την Αττικό Μετρό βρίσκεται η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης στις δυτικές συνοικίες. Τα έργο που θα προσθέσει στο δίκτυο 11 χλμ. γραμμής με 8 σταθμούς έχει προϋπολογισμό 900 εκατ. ευρώ και εντός του Ιουνίου αναμένεται η δημοπράτηση του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες που θα περιλαμβάνει αρχαιολογικά και μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας.
Επίσης, όπως είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, είναι υπό δημοπράτηση οι τοπογραφικές εργασίες και οι γεωτεχνικές έρευνες για τη δεύτερη επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Αυτή αφορά επέκταση μήκους 5,5 χλμ. με 1 υπόγειο και 3 υπέργειους σταθμούς. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.
Σταθμός στην περιοχή ΚΕΡΑΝΗ στον Πειραιά
Στην Αθήνα, η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του μετρό της Αθήνας από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, με ταυτόχρονη κατασκευή νέου υπόγειου σταθμού στην περιοχή του ΚΕΡΑΝΗ (σταθμός Καμίνια), προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, εντάσσεται σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, στα έργα προς ένταξη στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο.
Στην ίδια κατηγορία, είναι το έργο της αναβάθμισης 75 οχημάτων της Γραμμής 1, τα οποία τέθηκαν σε κυκλοφορία το 1985, με στόχο την επιμήκυνση της διάρκειας ζωής τους κατά 20 χρόνια, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, καθώς και η προμήθεια 6 νέων δι-ρευματικών συρμών, προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ.
Οι διαγωνισμοί για Πετρούπολη και Ίλιον έως Άνω Λιόσια
Επιπλέον, εντός του 2019 και του 2020 προετοιμάζονται να βγουν οι διαγωνισμοί για τις τεχνικές και γεωτεχνικές μελέτες των επεκτάσεων της υπό δημοπράτηση Γραμμής 4 προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό, συνολικού προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ, όπως και για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον – Καματερό – Στ. Προαστιακού Α. Λιόσια, προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ.
Τέλος, αναφερόμενος στο σενάριο υλοποίησης των επεκτάσεων της Γραμμής 4 με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, ο κ. Παπαδόπουλος εκτίμησε τον συνολικό προϋπολογισμό στα 2,86 δις. ευρώ εκ των οποίων 1,24 δισ. ευρώ θα είναι η συνεισφορά του ιδιωτικού τομέα. Στο εν λόγω σενάριο, προβλέπεται 35ετής λειτουργία με συνολικά έσοδα 2,5 δις. ευρώ, μέσα ετήσια έσοδα ύψους 71,4 εκατ. ευρώ και μέση τιμή εισιτηρίου 0,67 ευρώ.