Αττική Οδός: Να πώς έγινε λίμνη με τη νεροποντή και θα κοστίζει 3.30 -Πότε επιστρέφει στο Δημόσιο
H Αττική Οδός θα κοστίζει 3 ευρώ αρχές Ιουλίου και 3.30 αρχές 2020, αλλά δεν παρέχει ασφάλεια και άνεση στους οδηγούς, τόσο σε μπόρες, όσο και κατά την έξοδο των Αθηναίων. Πότε επιστρέφει στο Δημόσιο.
Πριν απο λίγο καιρό είχαμε απίστευτο μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, κατά την έξοδο των Αθηναίων, αφού είναι ημιτελής όσον αφορά τις εξόδους της και λειτουργεί ως ...λαιμός μπουκαλιού στην έξοδο προς Μαρκόπουλο και κατ επέκταση προς τις παραλίες της Ανατολικής Αττικής, του Σουνίου και του Λαυρίου. Απο τις 4-5 λωρίδες πέφτεις σε μία και κάντε... υπομονή μια λεμονιά θα ανθίσει στη γειτονιά. Η περιβόητη επέκταση προς Λαύριο και κακώς ονομάζεται Αττική Οδός, αφού δεν καλύπτει όλη την Αττική. Το σωστό όνομα της έπρεπε να είναι ...Ημιαττική Οδός.
Σαν να μην έφτανε αυτό στις πρόσφατες νεροποντές, που είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο και θα συμβεί πολλάκις στο μέλλον, πλημμυρίζει και είναι επικίνδυνη η οδήγηση τόσο για τους αυτοκινητιστές, αλλά ακόμη περισσότερο για τους μοτοσυκλετιστές.
Αττική Οδός: Αυξήσεις «φωτιά» στα διόδια από 1η Ιουλίου - Η ανακοίνωση
Η Αττική Οδός ΑΕ σημειώνει ότι η νέα ονομαστική τιμή του διοδίου, που θα ισχύσει από την 1η Ιουλίου 2019, είναι περίπου 20% χαμηλότερη από το όριο που προσδιορίζεται στη Σύμβαση Παραχώρησης, αφού το Άνω Συμβατικό Όριο Διοδίων Τελών ανέρχεται σήμερα σε 3,77 ευρώ, ενώ εάν ληφθούν υπόψη και τα εκπτωτικά προγράμματα, η μέση τιμή θα είναι ακόμη χαμηλότερη από το Συμβατικό Όριο.
Ακόμη η εταιρεία ως ανάδοχος του έργου «παρά την αύξηση του πληθωρισμού και παρά τη σημαντική μείωση του αριθμού των διελεύσεων αντιλαμβανόμενη τις οικονομικές δυσκολίες που ενέσκηψαν στη χώρα, διατήρησε σταθερή την τιμή των διοδίων τα τελευταία δεκατρία (13) χρόνια».
Τεράστιες ουρές στην Αττική Οδό (pic)
Επισημαίνεται ότι από τον Φεβρουάριο του 2006 που το διόδιο ανερχόταν σε 2,70 ευρώ, η «Αττική Οδός Α.Ε.» προχώρησε μέχρι σήμερα σε μία μόνο μικρή αύξηση κατά 0,10, στα 2,80 ευρώ τον Ιούλιο του 2010, στο πλαίσιο της κάλυψης των διαδοχικών αυξήσεων του ΦΠΑ.
Η μονομερής αύξηση των διοδίων χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της εκάστοτε κυβέρνησης, αποτελεί σκάνδαλο και πρέπει να ανατρέξουμε στην πρώτη συμφωνία που έγινε το 2004, όταν και παραδόθηκε στην κυκλοφορία. Μιλάμε για λεόντεια συμφωνία, που εξυπηρετεί τα συμφέροντα της εταιρείας και όχι των πολιτών, από τη στιγμή που επιτρέπεται η αύξηση των διοδίων με απλή απόφαση της εταιρείας.
Η κυβέρνηση κατηγορεί ευθέως τους δύο κατασκευαστικούς ομίλους που εκμεταλλεύονται τον αυτοκινητόδρομο («Ελλάκτωρ»-«Αβαξ») ότι με το τρικ των «εξόδων συντήρησης» εμφανίζουν κέρδη πολύ μικρότερα από τα πραγματοποιηθέντα, προκειμένου να συνεχίσουν να εκμεταλλεύονται το έργο και να μην το αποδώσουν στο Δημόσιο, όπως προβλέπεται στη σύμβαση. Θέτει λοιπόν θέμα άμεσης επιστροφής της Αττικής Οδού στο Δημόσιο, υποστηρίζοντας ότι οι παραχωρησιούχοι έχουν κάνει ήδη απόσβεση.
Η τωρινή σύνθεση της Αττικής Οδού
«Ελλάκτωρ» (πρώην όμιλος Μπόμπολα) 65,75%
«Αβαξ» (πρώην «J&P Αβαξ») 34,21% ( απευθείας συμμετοχή 24,19% και μέσω της θυγατρικής ΕΤΕΘ 10,02%)
"Egis Projects" (γαλλική) 0,04%
Η σύμβαση προβλέπει ότι από την εκμετάλλευση του έργου (που κόστισε 1,24 δισ. ευρώ) οι ιδιώτες θα έχουν απόδοση κεφαλαίου 13,1% κατ' ανώτατο όριο, μέχρι τη λήξη της σύμβασης το 2024. Αν η απόδοση αυτή επιτευχθεί νωρίτερα, το Δημόσιο παίρνει τον αυτοκινητόδρομο και μπορεί να τον διαχειρισθεί όπως θέλει.
Για δείτε πως υποδέχεται τις νεροποντές η Αττική Οδός