Debate Mώραλη, Βλαχάκου, Μπελαβίλα για τον Πειραιά
Οι Γιάννης Μώραλης, Νίκος Βλαχάκος και Νίκος Μπελαβίλας, «διασταυρώνουν τα ξίφη τους» τους, για την δημαρχία Πειραιά. Aυτό είναι το debate τους.
Eπτά ημέρες πριν από τις εκλογές, οι τρεις βασικοί διεκδικητές του Δήμου Πειραιά, Γιάννης Μώραλης (νυν δήμαρχος), Νίκος Βλαχάκος και Νίκος Μπελαβίλας «διασταυρώνουν τα ξίφη τους» μιλώντας στην «Κ» και απαντούν σε ερωτήσεις που αφορούν τα «καυτά» θέματα της πόλης, ως μητροπολιτικού κέντρου αλλά και ως κεντρικού λιμανιού της χώρας.
Ταυτόχρονα, μιλούν ο ένας για τον άλλον, σχολιάζοντας εκατέρωθεν τα προτερήματα και τα μειονεκτήματά τους. Για τον κ. Μπελαβίλα, ο κ. Μώραλης είναι manager και ο κ. Βλαχάκος επιδιώκει τη δημαρχία για να μεταπηδήσει στην κεντρική πολιτική σκηνή. Αντίστοιχα, οι συνυποψήφιοί του χρεώνουν στον κ. Μπελαβίλα κομματικά στεγανά και ακραία ρητορική που εξυπηρετεί τη στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ.
Ολυμπιακός: Ο Φουρνιέ κάνει τη διαφορά
ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1. Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Πειραιάς και ποια η προτεραιότητά σας για την επόμενη ημέρα, εφόσον εκλεγείτε δήμαρχος;
2. Ποια είναι η θέση σας για το master plan του ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά και ποια η δική σας πρόταση;
3. Ποιο είναι το μεγαλύτερο προτέρημα και το μεγαλύτερο μειονέκτημα των συνυποψηφίων σας;
Γιάννης Μώραλης
Τροχιά ανάπτυξης και παθογένειες
1. Ο Πειραιάς κατά κοινή ομολογία είναι σε τροχιά ανάπτυξης. Αυτό σχετίζεται τόσο με την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου του δήμου ύψους 111 εκατ. ευρώ, όσο και με την επένδυση στο λιμάνι, αλλά και με το ενδιαφέρον ιδιωτών για επενδύσεις. Ομως, οι χρόνιες παθογένειες της δημόσιας διοίκησης έχουν επιπτώσεις κυρίως στη καθημερινότητα. Ενα σημαντικό πρόβλημα είναι το κυκλοφοριακό εξαιτίας της καθυστέρησης των έργων του τραμ και του μετρό για το οποίο ευθύνεται η κεντρική διοίκηση. Παρά τις αρκετές παρεμβάσεις -οι πεζοί και τα ΑμεΑ εξακολουθούν να έχουν δυσκολίες στη μετακίνησή τους, η έλλειψη χώρων πρασίνου, ελεύθερων χώρων και χώρων άθλησης, είναι υπαρκτά προβλήματα και εκεί σκοπεύουμε να ρίξουμε το βάρος.
2. Οι επενδύσεις στο λιμάνι θα βοηθήσουν τον Πειραιά, ανεξάρτητα εάν είχαμε επιμέρους διαφωνίες ως δήμος με το master plan του ΟΛΠ, οι οποίες έγιναν αποδεκτές. Από εκεί και πέρα, η πόλη οφείλει να αξιοποιήσει τα θετικά, τα οποία προκύπτουν από την ενίσχυση της κρουαζιέρας, τη δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων και συνεδριακού κέντρου. Να ξεκαθαρίσω ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για την Πειραϊκή με την επέκταση του προβλήτα κρουαζιέρας στο νότιο τμήμα του λιμανιού. Στόχος μας είναι να προσελκύσουμε τουρίστες με ένα ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν. Η μία ημέρα κατά την οποία θα μένει ο τουρίστας στην πόλη πριν ξεκινήσει την κρουαζιέρα του, είναι ικανή να μετατρέψει τον Πειραιά σε προορισμό δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Παράλληλα, προωθούμε ένα βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης, με μέριμνα για την προστασία του περιβάλλοντος στην ήδη επιβαρυμένη ζώνη γύρω από το λιμάνι με πρωτοβουλίες για τη μείωση των ρύπων των πλοίων.
3. Ο κ. Βλαχάκος είναι ένας αγαπητός άνθρωπος με πολύχρονη θητεία στα δημόσια νοσοκομεία. Από την άλλη, δείχνει να ολισθαίνει προς τον λαϊκισμό με προτάσεις-πυροτεχνήματα που είναι πρακτικά ανεφάρμοστες και δεν έχει παρουσιάσει πρόγραμμα για τον Πειραιά. Ο κ. Μπελαβίλας είναι ένας καλός επιστήμονας και θα περίμενα να έχουμε μια εποικοδομητική αντιπαράθεση. Δυστυχώς, επέλεξε τη μετωπική σύγκρουση υιοθετώντας ακραία ρητορική που προφανώς εξυπηρετεί αποκλειστικά τη στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ.
Νίκος Μπελαβίλας
Οχι σε δήμαρχο γκεστ σταρ
1. Το κυκλοφοριακό, η διαχείριση απορριμμάτων και η παντελής απουσία ανακύκλωσης, η παρακμή της εικόνας της πόλης. Είναι όλη η καθημερινότητα των ανθρώπων και ως εκ τούτου πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα και ταυτόχρονα. Για το κυκλοφοριακό θα ολοκληρωθεί άμεσα νέα κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία θα διορθώσει τα λάθη του πρώην δημάρχου και νυν δημοτικού συμβούλου με τον Γιάννη Μώραλη, Χρήστου Αγραπίδη.
Στη διαχείριση των απορριμμάτων θα αλλάξουμε το μοντέλο που χρησιμοποιείται με στόχο αφενός τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και αφετέρου, σε συνδυασμό με την ανακύκλωση που σήμερα δεν υπάρχει, να μειωθεί το ανταποδοτικό κόστος για τους δημότες.
Για την εγκατάλειψη της πόλης έχουμε δύο διαθέσιμα όπλα: από τη μία την ΟΧΕ που περιμένει αναξιοποίητη στα συρτάρια –80.000.000 ευρώ με σχεδόν μηδενική απορρόφηση– και το πρόγραμμα αξιοποίησης εγκαταλελειμμένων ακινήτων του υπουργείου Εργασίας.
2. Την πρότασή μας, την παρουσιάσαμε στα αρμόδια όργανα. Ορισμένα σοβαρά λάθη του master plan πλέον ανήκουν στο παρελθόν. Ωστόσο, για εμένα επόμενοι στόχοι είναι η απομάκρυνση της νότιας επέκτασης της κρουαζιέρας από τον «Τάφο Θεμιστοκλή» και το αρχαίο τείχος, ο προγραμματισμός της ηλεκτροδότησης των δεμένων πλοίων στους προβλήτες και το κυριότερο, η άμεση δημοσιοποίηση των στοιχείων της ρύπανσης από τα κρουαζιερόπλοια και της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης από τα λεωφορεία μεταφοράς τουριστών. Αυτά θα συμβούν, όταν θα τα απαιτήσει μία στιβαρή διοίκηση του Δήμου Πειραιά!
3. Ο Γιάννης Μώραλης είναι ένας manager που οι εργοδότες του ήταν ικανοποιημένοι. Αυτό, όμως, δεν τον καθιστά καλό δήμαρχο. Δεν γνωρίζει από δημόσια διοίκηση και πολύ χειρότερα –όπως ο ίδιος έχει ομολογήσει– δεν γνωρίζει τον Πειραιά. Ο Νίκος Βλαχάκος είναι ένας αξιοσέβαστος γιατρός που οι ασθενείς του τον ευγνωμονούν. Αγνοεί, όμως, τις ανάγκες του δήμου και αυτό αποδεικνύεται από την αφωνία του όταν ερωτάται για το πρόγραμμά του. Αλλωστε, δεν έχει κρύψει ότι απώτερος στόχος του είναι να γίνει βουλευτής. Ο Πειραιάς δεν έχει ανάγκη από guest star, αλλά από εκείνους που είναι έτοιμοι να αφοσιωθούν σε αυτόν.
Νίκος Βλαχάκος
Προτεραιότητα η καθαριότητα
1. Η απερχόμενη δημοτική αρχή παραδίδει μία πόλη με εικόνα παρακμής και εγκατάλειψης, με σημαντικότερα προβλήματα την καθαριότητα, το κυκλοφοριακό, την ασφάλεια, τη μη πάταξη του παρεμπορίου και την απαξίωση της πόλης. Από την 1η Σεπτεμβρίου, η ύψιστη προτεραιότητά μας θα είναι να καθαρίσουμε τον Πειραιά. Ακόμα και ο ίδιος ο κ. Μώραλης παραδέχθηκε ότι στον τομέα της καθαριότητας δεν κατάφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα!
Με τον οργανωμένο συντονισμό δημοτικής αρχής - πολιτών - εργαζομένων θα θέσουμε σε άμεση εφαρμογή το πρόγραμμά μας για έναν καθαρό και ανθρώπινο Πειραιά. Το υπόσχομαι προσωπικά στους συμπολίτες μου.
2. Είναι λυπηρό, λόγω αδράνειας και μη έγκαιρης ενεργοποίησης του κ. Μώραλη, να φτάσουμε σε ένα σημείο όπου άλλοι αποφάσισαν για τον Πειραιά. Είμαστε κάθετα αντίθετοι στη δημιουργία προβλήτας στη Πειραϊκή, στην κατασκευή εμπορικού κέντρου στο λιμάνι καθώς και σε οποιαδήποτε άλλο έργο προσβάλλει τους Πειραιώτες. Θα είμαστε ισότιμοι συνομιλητές με τους εμπλεκόμενους φορείς και θα είμαστε αρωγοί μόνο σε αναπτυξιακά έργα υποδομών, που θα έχουν μόνο θετικά για τους κατοίκους, τους εργαζομένους και τους επισκέπτες του Πειραιά.
3. Τρέφω απεριόριστο σεβασμό προς όλους τους συνυποψηφίους μου. Ως εκ τούτου, θα αναφερθώ με πολιτικά κριτήρια σε προτερήματα και μειονεκτήματα.
Το μεγαλύτερο προτέρημα του κ. Μώραλη είναι ότι είναι ο μοναδικός δήμαρχος που του δόθηκε η μεγαλύτερη περίοδος χάριτος και ανοχής (λόγω γνωστών συνθηκών) να κάνει πράξη τις δεσμεύσεις του. Τον τιμά, όμως, που στις ομιλίες του παραδέχεται ότι δεν τις υλοποίησε. Στα μειονεκτήματα, ενώ έχει το αβαντάζ της προβολής στα media, εντούτοις προσπαθεί με παλαιοκομματικό τρόπο να κερδίσει ξανά τη χαμένη εμπιστοσύνη των πολιτών με παραπλανητικές και ανεφάρμοστες δεσμεύσεις.
Ο κ. Μπελαβίλας έχει βιώσει τα πραγματικά προβλήματα και τις ανάγκες της πόλης και μπορεί να διατυπώνει χρήσιμο και εποικοδομητικό λόγο. Ταυτόχρονα, όμως, λόγω κάποιων κομματικών στεγανών ίσως δεν ελίσσεται εύκολα σε θέσεις και απόψεις οι οποίες πρέπει να εναρμονίζονται πολλές φορές με την πλειοψηφούσα αντίληψη των συμπολιτών μας.