Αεροδρόμιο θα θυμίζει ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

Στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου, έχει πραγματοποιηθεί μελέτη που αφορά στα τεχνικά και κατασκευαστικά ζητήματα του νέου σταθμού, από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο.

Αεροδρόμιο θα θυμίζει ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

Αεροδρόμιο θα θυμίζει ο νέος κεντρικός σταθμός υπεραστικών λεωφορείων που θα κατασκευαστεί σε έκταση 69 στρεμμάτων στον Ελαιώνα, μετά την ολοκλήρωση της μεγάλης επένδυσης ύψους 150 εκατ. ευρώ.

Αν και το έργο έχει καθυστερήσει πολύ - η εκπόνηση των μελετών για το έργο ξεκίνησε για πρώτη φορά - το 2004 και σχεδόν 15 χρόνια αργότερα δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα ολοκληρωμένο επενδυτικό σχέδιο για τον καθορισμό των λειτουργικών απαιτήσεων και των οικονομικών αναλύσεων, πλέον μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.

Το εγχείρημα αυτό θα αναλάβει να φέρει εις πέρας εταιρεία η οποία μειοδότησε σε σχετικό διαγωνισμό της Αττικό Μετρό με συνολικό τίμημα ύψους 457.000 ευρώ.

Η διάθεση του ποσού εγκρίθηκε με απόφαση του υπουργού Υποδομών την περασμένη Δευτέρα.

Η εταιρεία έχει περιθώριο δύο ετών προκειμένου να καταλήξει στο χρηματοοικονομικό μοντέλο, να επιλέξει τη βέλτιστη στρατηγική δημοπράτησης και να καταρτίσει τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού.

Στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου, έχει πραγματοποιηθεί μελέτη που αφορά στα τεχνικά και κατασκευαστικά ζητήματα του νέου σταθμού, από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο.

Ο «Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων» (ΚΣΥΛ) προβλέπεται να κατασκευασθεί πάνω από το αμαξοστάσιο του Μετρό στον Ελαιώνα. Γι΄ αυτό το λόγο έχει υπογραφεί σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ της Αττικό Μετρό, του δήμου Αιγάλεω και των ΚΤΕΛ.

Κοινός στόχος είναι η υλοποίηση ενός σύγχρονου Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων, ο οποίος θα αλλάξει ριζικά τα σημερινά δεδομένα, όσον αφορά στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού των υπεραστικών λεωφορείων στους σταθμούς του Κηφισού και της οδού Λιοσίων, δίδοντας παράλληλα αναπτυξιακή δυναμική στην ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα.

Τα ΚΤΕΛ θα βρίσκονται στο επίπεδο και από πάνω οι διάφορες ψυχαγωγικές και άλλες εγκαταστάσεις, ενώ από κάτω θα είναι το Μετρό. Η υπόγεια διάβαση έχει ήδη κατασκευαστεί.

Υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 35.000 αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών ημερησίως, με 70 θέσεις στάθμευσης λεωφορείων και άλλες 23 για διεθνείς γραμμές.

Οι εμπορικές χρήσεις θα εκτείνονται σε 16.000 τ.μ., προβλέπουν μέχρι και ξενοδοχείο. Αντίστοιχα, 50.000 τ.μ. προορίζονται για ΚΤΕΛ, ταξί και αστικές συγκοινωνίες.

Oι ετήσιες δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας θα αγγίζουν τα 3,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα ετήσια έσοδα αναμένεται να φτάνουν τα 16 εκατ. ευρώ.

O νέος ενοποιημένος σταθμός θα διαθέτει εμπορικά καταστήματα, καταστήματα εστίασης, οθόνες για την άφιξη και αναχώρηση των λεωφορείων, χώρους αναμονής, ενώ θα υπάρχει ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος για τη στάθμευση των υπεραστικών λεωφορείων.

Πηγή: topontiki.gr