Μετρό Θεσσαλονίκης: Με εισιτήριο 0,60 ευρώ - Πως θα λειτουργεί χωρίς οδηγούς
Το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργεί με συρμούς που κινούνται χωρίς οδηγό, καθώς ελέγχονται αυτόματα από το Κέντρο Ελέγχου
Σήμερα είναι η τελευταία ημέρα δωρεάν μετακινήσεων στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο άνοιξε τις πόρτες του το Σάββατο 30/11, καθώς εκπνέει η δοκιμαστική περίοδος που στόχο είχε να δώσει περιθώριο στους επιβάτες να εξοικειωθούν με το νέο σύστημα μετακινήσεων.
Το κόστος του κανονικού εισιτηρίου θα ανέρχεται στα 0,60 ευρώ, ενώ το μειωμένο ανέρχεται σε 0,30 ευρώ και έχει διάρκεια 1 ώρα και 10 λεπτά.
Παράλληλα, οι επιβάτες μπορούν να εκδίδουν και να φορτίζουν την κάρτα απεριόριστων διαδρομών, με το μηνιαίο εισιτήριο που είναι στα 16 ευρώ το κανονικό και 8 ευρώ το μειωμένο.
Επιπλέον, το σύστημα θα έχει δυνατότητα έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων, τα οποία διαθέτουν ενσωματωμένο τσιπ και τη δυνατότητα να επαναφορτίζονται μέχρι 10 φορές.
Σε επόμενη φάση, θα είναι δυνατή η προσθήκη επιπλέον λειτουργιών, όπως η ανάγνωση QR code στις πύλες και η διέλευση με ανέπαφη συναλλαγή, με τη χρήση κινητής συσκευής.
Υπενθυμίζεται πως το βασικό δίκτυο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
- 13 σύγχρονους σταθμούς με κεντρική αποβάθρα.
- 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
- 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδούς.
- συστήματα αυτόματων θυρών για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού αλλά και
- δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τμ στην περιοχή της Πυλαίας
Πώς θα λειτουργεί χωρίς οδηγούς
Το μετρό θα λειτουργεί με συρμούς που κινούνται χωρίς οδηγό, καθώς ελέγχονται αυτόματα από το Κέντρο Ελέγχου που βρίσκεται στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, ωστόσο θα υπάρχουν συνοδοί, ώστε να διασφαλιστεί η εξοικείωση τουκοινού με το τρένο.
Ο ρόλος των συνοδών είναι να διαπιστώνουν, αν υπάρχουν προβλήματα, ενώ οι ίδιοι μπορούν να λειτουργήσουν και χειροκίνητα τον συρμό, αν για κάποιο λόγο σταματήσει.