Πολλοί περνούν τα διόδια χωρίς να πληρώνουν
Κόλπο για να μην πληρώνουν διόδια
Δεν έχει τέλος η παραβατικότητα στα διόδια της χώρας μας, με πολλούς οδηγούς να αρνούνται να καταβάλουν το προβλεπόμενο τέλος, περνώντας «αέρα» από τις μπάρες.
Δεν έχει τέλος το κίνημα «Δεν Πληρώνω» στους σταθμούς διοδίων της χώρα, με πολλούς οδηγούς να συνεχίζουν να γίνονται καπνός στις μπάρες, δίχως να καταβάλουν το προβλεπόμενο τέλος.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Πρόκειται για τους αρνητές διοδίων, οι οποίοι κατά τη διέλευσή τους από τα διόδια των αυτοκινητοδρόμων κολλάνε πίσω από ένα προπορευόμενο όχημα και όταν ο οδηγός του τελευταίου ολοκληρώσει τη συναλλαγή με τον εισπράκτορα, περνάνε σαν σίφουνες από τη σηκωμένη μπάρα.
Το όλο εγχείρημα είναι ακόμα πιο εύκολο για τους μοτοσυκλετιστές, οι οποίοι περιμένουν υπομονετικά εκ δεξιών των ΙΧ και μόλις οι μπάρες ανοίξουν επιταχύνουν, περνούν από αυτές δίχως να έχουν βάλει το χέρι τους στην τσέπη.
«Σύμμαχος», φυσικά, των οδηγών δίκυκλων είναι διάφοροι μηχανισμοί όπως οι αναδιπλούμενες πινακίδες που τους επιτρέπουν να καμουφλάρουν τα ίχνη τους από τις ειδικές κάμερες που βρίσκονται σε λειτουργία .
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αρνητές διοδίων (είτε οδηγούν ΙΧ είτε μοτοσυκλέτα) δεν επιλέγουν μόνο τους σταθμούς διοδίων όπου υπάρχει εισπράκτορας. Πολλές φορές στρέφονται στις ηλεκτρονικές λωρίδες των σταθμών, δηλαδή αυτές που λειτουργούν μέσω ανίχνευσης ηλεκτρονικού πομποδέκτη.
Το modus operandi των τσαμπατζήδων οδηγών ΙΧ ή μοτοσυκλέτας έχει ως εξής: Οι «τζαμπατζήδες» οδηγοί, αφού εντοπίσουν ποιο όχημα κατευθύνεται προς τις ηλεκτρονικές λωρίδες, το ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής μέχρι να φτάσει στις αυτόματες μπάρες.
Όταν αυτές ανοίξουν, πατάνε γκάζι, εκμεταλλευόμενοι το (επαρκές για αυτούς) χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από το άνοιγμα και το κλείσιμο της μπάρας, γλιτώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την οικονομική επιβάρυνση.
Πρόκειται, ωστόσο, για μια ιδιαίτερα επικίνδυνη πρακτική, μιας και όπως έχει καταδείξει μια σωρεία περιστατικών, ελλοχεύει ο κίνδυνος να προκληθεί ατύχημα.
Ειδικότερα, κατά καιρούς ορισμένοι αναβάτες δεν πρόλαβαν να περάσουν από την μπάρα, πριν αυτή κλείσει, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει σύγκρουση και σε πολλές περιπτώσεις σοβαρός τραυματισμός.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την παράγραφο 10 του Άρθρου 29 («Κίνηση οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες») του ΚΟΚ «Απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων σε αυτοκινητοδρόμους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας, σήραγγες και γέφυρες που διακρίνονται με ειδικές πινακίδες σήμανσης χωρίς την καταβολή διοδίου τέλους, όταν και όπου προβλέπεται η καταβολή αυτή. Για την καταβολή του διοδίου τέλους είναι υπόχρεοι εις ολόκληρο ο κύριος και ο οδηγός του οχήματος. Η βεβαίωση της παράβασης γίνεται από τα αρμόδια αστυνομικά όργανα που τη διαπιστώνουν είτε αυτοπροσώπως είτε μέσω τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων».
Εις βάρος των παραβατών επιβάλλεται υψηλό διοικητικό πρόστιμο καθώς και αφαίρεση της άδειας οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας, μαζί με τις πινακίδες του οχήματος για 20 ημέρες.
πηγή: carandmotor.gr