Blue Horizon: «Απανταχού στην οικουμένη, τα πλοία δεν αποπλέουν εάν δεν είναι στεγανοποιημένα»
«Αυτός ο άνθρωπος που σπρώχνει τον 36χρονο, εάν είναι ο Ύπαρχος, μετά θα έδινε εξετάσεις για να γίνει καπετάνιος»
«Tο πρώτο λάθος είναι ότι μόλις είχαν λύσει οι κάβοι και ο καταπέλτης ήταν κάτω. Οι κανονισμοί ορίζουν διάσωση εντός τριών λεπτών ανθρώπου που έπεσε στη θάλασσα κι επίσης ορίζουν ότι κανένα πλοίο δεν λύνει κάβους με ανοικτή την μπουκαπόρτα» επισημαίνει ο ναύαρχος εν αποστρατεία Γιάννης Εγκολφόπουλος, που ανέλυσε καρέ – καρέ το βίντεο με τα τελευταία λεπτά της ζωής του 36χρονου Αντώνη, που βρήκε τραγικό θάνατο στον Πειραιά,όταν σπρώχτηκε στην θάλασσα από μέλος του πληρώματος του Blue Horizon.
«Υπεύθυνος είναι ο ύπαρχος, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να ενημερώσει τον καπετάνιο ότι η στεγανότητα έχει εξασφαλιστεί και τότε μόνο ο καπετάνιος δίνει άδεια να λυθούν οι κάβοι και βάζει τις μηχανές μπροστά . Προφανώς θα έπρεπε να υπάρχει κάποιος λιμενικός όχι για να κάνει τον τροχονόμο στα αυτοκίνητα, αλλά για να εξασφαλίζει τη σωστή τήρηση των κανονισμών» τόνισε ο κ. Εγκολφόπουλος μιλώντας στην ΕΡΤ, επισημαίνοντας με έμφαση:
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
«Απανταχού στην οικουμένη, τα πλοία δεν αποπλέουν εάν δεν είναι στεγανοποιημένα».
Ο κύριος Εγκολφόπουλος επέμεινε ότι το ίδιο λάθος συμβαίνει όταν η μπουκαπόρτα κατεβαίνει πριν το πλοίο δέσει, που σημαίνει ότι «μπορεί να ανοίξει ρήγμα και να μπει όλο το νερό μέσα, να πνιγεί ο κόσμος που περιμένει να πάρει τα αυτοκίνητά του».
Η ανάλυση καρέ-καρέ
Αναλύοντας το βίντεο ο ναύαρχος εα εξηγεί: «Εδώ δεν έχει βάλει μηχανές μπροστά ακόμα. Ο Αντώνης ανεβαίνει και τον σπρώχνουν. Γιατί τον έσπρωξαν για μένα παραμένει ένα μυστήριο. Αυτός ο άνθρωπος που τον σπρώχνει, εάν είναι ο Ύπαρχος, μετά θα έδινε εξετάσεις για να γίνει καπετάνιος του πλοίου».
Στο επόμενο καρέ οι μηχανές δουλεύουν και το πλοίο αρχίζει και φεύγει. «Ο Αντώνης σπρώχνεται και πέφτει. Γλιστράει γιατί το τελευταίο κομμάτι του καταπέλτη είναι ευέλικτο για να πηγαίνει πάνω κάτω, αλλά αυτό είναι λάθος».
Κάθε πλοίο κατά τον απόπλου, πρέπει να έχει συγκεκριμένο κόσμο σε συγκεκριμένες θέσεις, δηλαδή ανθρώπους και δίπλα στα δύο σωσίβια Αν πέσει κάποιος στη θάλασσα, την ώρα του φεύγει το πλοίο πρέπει κάποιος να πετάξει σωσίβιο στη θάλασσα το οποίο πρέπει να έχει σκοινί και ένα φακό επάνω.
«Ο ύπαρχος ατάραχος, γυρίζει την πλάτη του. Δεν τον ενδιαφέρει αν έπεσε άνθρωπος στη θάλασσα. Με τις προπέλες να λειτουργούν, δεν ειδοποιεί κανέναν αλλά αυτό που επιβάλλεται από τον κανονισμό είναι με το που θα πέσει άνθρωπος στη θάλασσα, να πετάξει σωσίβιο, να ειδοποιηθεί η γέφυρα, να κάνει κράτει ο καπετάνιος και να ακουστεί από τα μεγάφωνα ότι είναι άνθρωπος στη θάλασσα. Στη συνέχεια το πλοίο πρέπει να είναι σε ετοιμότητα να κατεβάσει μία από τις σωσίβιες λέμβους γιατί εντός τριών λεπτών πρέπει να έχει περισυλλέξει, σύμφωνα με τον κανονισμό.
Από τη συνεχή παραβίαση των κανονισμών δημιουργείται μία νοοτροπία. Αυτή η νοοτροπία έφτασε σε αυτό το αποτέλεσμα, τόνισε ο κ. Εγκολφόπουλος και κατέληξε: Υπήρχε ένα γενικό ξεχαρβάλωμα με νοοτροπία τσαμπουκάς και μαγκιά. Αυτό το πράγμα ότι μπορεί να κατέβεις όποτε γουστάρεις κάτω στο αμπάρι, να βάλεις μπρος το αυτοκίνητο και να περιμένεις να φτάσει το πλοίο, δεν είναι αστείο και γίνεται κατά κόρον. Ξέρετε, η θάλασσα δεν συγχωρεί λάθη».