Οδικό Δίκτυο: Τη νέα χρονιά θα ολοκληρωθεί ο άξονας Ε65
Το 90% προσεγγίζει πλέον η πρόοδος του νότιου τμήματος του Ε65 (Λαμία – Ξυνιάδα).
Το 90% προσεγγίζει πλέον η πρόοδος του νότιου τμήματος του Ε65 (Λαμία – Ξυνιάδα). Μετά την αλλαγή χάραξης που συμφωνήθηκε πρόσφατα, η ημερομηνία παράδοσης τοποθετείται εκτός απροόπτου στις αρχές του 2024. Στο βόρειο τμήμα, από Τρίκαλα έως Εγνατία, η πρόοδος της κατασκευής βρίσκεται στο 23%, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα μέσα του 2024.
Χθες η Κεντρική Οδός, παραχωρησιούχος του Ε65, δημοσιοποίησε στοιχεία σχετικά με την εξέλιξη των εργασιών στο βόρειο και το νότιο τμήμα του οδικού άξονα. Το βόρειο τμήμα από Τρίκαλα έως Εγνατία έχει μήκος 70,5 χλμ. και περιλαμβάνει δύο σήραγγες (στο 137ο χλμ. και στο 176ο χλμ.), 23 γέφυρες, έξι ανισόπεδους κόμβους (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας), δύο σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό), δύο Κέντρα Ελέγχου και Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού), ένα Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και ένα Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων.
Ολυμπιακός: Ψάχνοντας το εύκολο γκολ...
Οπως αναφέρει η Κεντρική Οδός, η κατασκευή των σηράγγων βρίσκεται στο 27,1%, των γεφυρών και λοιπών τεχνικών έργων στο 40,3%, οι χωματουργικές εργασίες βρίσκονται στο 25%, ενώ οι ασφαλτικές στο 5,7%. «Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του βόρειου τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες, έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτύων και οι αρχαιολογικές έρευνες. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος βρίσκεται στο 23,61%, ενώ ειδικότερα για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα ανέρχεται σε 40%. Στο τμήμα αυτό έχουν κατασκευαστεί ήδη έργα 30,9 εκατ. ευρώ, όπως αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά», αναφέρει η Κεντρική Οδός. Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση κατασκευής υπεγράφη τον Ιούλιο του 2021 με προθεσμία ολοκλήρωσης τριών ετών.
Στην τελική ευθεία βρίσκεται και το νότιο τμήμα του Ε65, μετά την επίλυση των διαφορών με το Δημόσιο (και τη συνεπακόλουθη αλλαγή χάραξης). Το έργο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2018 και έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί στο τέλος του 2021. Να σημειωθεί ότι το έργο δεν ξεκινούσε από το μηδέν, αλλά περίπου από το 30%, καθώς σταμάτησε ημιτελές το 2011 και «αφαιρέθηκε» από το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου το 2013 (με αποτέλεσμα να κατασκευαστεί μόνο το κεντρικό τμήμα Ξυνιάδας – Τρικάλων). Ωστόσο, στην πορεία ανέκυψε ένα σοβαρό ζήτημα στο σημείο «συνάντησης» του αυτοκινητόδρομου με τη σήραγγα του σιδηροδρόμου, λόγω στατικότητας της τελευταίας. Το Δημόσιο επέλεξε να εγκρίνει την αλλαγή χάραξης στο συγκεκριμένο σημείο και το «ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό» οδηγήθηκε σε διαιτητικό δικαστήριο, το οποίο απεφάνθη υπέρ της κατασκευαστικής κοινοπραξίας. Το ποσό με το οποίο θα επιβαρυνθεί το έργο κρατείται ακόμη επτασφράγιστο μυστικό, τόσο από το υπουργείο Υποδομών όσο και από την κοινοπραξία.
Στην αισιόδοξη πλευρά των πραγμάτων, όταν και τα δύο τμήματα του Ε65 ολοκληρωθούν, η διαδρομή από Λαμία έως Εγνατία Οδό θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά (από 3.15 σήμερα). Η διαδρομή Αθήνας – Τρικάλων θα πέσει κάτω από τις 3 ώρες και το ταξίδι για την Καρδίτσα στις 2.30.
Πηγή: kathimerini.gr