«Μουσείο της Ακρόπολης»: Στα 100 πιο δημοφιλή μουσεία στον κόσμο
Σύμφωνα με την έρευνα του Artnewspaper, το Μουσείο της Ακρόπολης βρίσκεται στην 27η θέση με 1.451.727 επισκέπτες, σημειώνοντας σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας σε σύγκριση με το 2021.
Δημοσιεύτηκε η ετήσια έρευνα Visitor Figures που δημοσιεύει το «The Art Newspaper», η οποία παρουσιάζει την επισκεψιμότητα και τη δημοφιλία των μουσείων σε παγκόσμια κλίμακα, με το Μουσείο του Λούβρου να βρίσκεται ξανά στην κορυφή όσον αφορά την επισκεψιμότητα για το έτος 2022.
Στη λίστα με τα 100 δημοφιλέστερα μουσεία του κόσμου συναντάμε και το Μουσείο της Ακρόπολης, το μόνο ελληνικό μουσείο με μια θέση ανάμεσα στις πρώτες 100. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα του Artnewspaper, το Μουσείο της Ακρόπολης βρίσκεται στην 27η θέση με 1.451.727 επισκέπτες, σημειώνοντας σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας σε σύγκριση με το 2021, που είχε 547.910 επισκέπτες και βρισκόταν στην 46η θέση. Σημειώνεται ότι το 2020 το Μουσείο βρισκόταν στην 66η θέση, χάνοντας το 82% των επισκεπτών του.
Η πρώτη «πεντάδα»
Το Λούβρο είναι πρώτο στον δείκτη επισκεψιμότητας, με περίπου 7,7 εκατομμύρια επισκέπτες, χωρίς παρόλα αυτά να έχει φτάσει ακόμα στα επίπεδα του 2019, στη χρονιά δηλαδή πριν το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού.
Στη δεύτερη θέση συναντάμε τα Μουσεία του Βατικανού με παραπάνω από δυόμισι εκατομμύρια επισκέπτες, ενώ ακολουθούν το Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου και η Tate Modern, με την πρώτη πεντάδα να συμπληρώνεται από το Εθνικό Μουσείο της Κορέας στη Σεούλ, το οποίο υποδέχτηκε περίπου ίδιο αριθμό ανθρώπων με αυτόν που το επισκέφθηκαν πριν από τον κορονοϊό.
Οι συγκρίσεις με την εποχή «προ-κορονοϊού» και τα δεδομένα για Κίνα και Ρωσία
Όσον αφορά τις ΗΠΑ, το μουσείο με τις περισσότερες επισκέψεις ήταν η Εθνική Πινακοθήκη στην Ουάσιγκτον, ενώ το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη ήταν το δεύτερο μουσείο με τις περισσότερες επισκέψεις στις ΗΠΑ. Πολλά σημαντικά μουσεία των ΗΠΑ παρουσιάζουν σημαντική πτώση στα νούμερα επισκεψιμότητάς τους συγκριτικά με πριν την έναρξη της πανδημίας.
Παρόμοια είναι τα ευρήματα και σε πολλά μουσεία της Ευρώπης, τα οποία δεν έχουν καταφέρει να επανέλθουν στα προ-κορονοϊού επίπεδα ή δείχνουν οριακή και πολύ σταδιακή ανάκαμψη, με ορισμένες εξαιρέσεις να οφείλονται σε ξεχωριστές εκθέσεις που παρουσίασαν. Για παράδειγμα η έκθεση για τον πίνακα του Ματίς «Το κόκκινο στούντιο» ήταν καταλυτική για την Εθνική Πινακοθήκη της Δανίας στην Κοπεγχάγη ώστε να καταγράψει την υψηλότερη επισκεψιμότητά της διαχρονικά.
Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ευρήματα της έρευνας για Κίνα και Ρωσία. Στην μεν Κίνα υπάρχει η ειδοποιός διαφορά των πολύ αυστηρών μέτρων προστασίας που υιοθετήθηκαν κατά του κορονοϊού, ενώ η Ρωσία επηρεάστηκε από τη μείωση του τουρισμού λόγω της διεθνούς τάσης που διαμορφώθηκε έπειτα από την εισβολή στην Ουκρανία.
Πηγή: kathimerini.gr