Cyber Monday: Μεγάλη ημέρα προσφορών - Τι πρέπει να προσέξουμε
Τι πρέπει να προσέξει το καταναλωτικό κοινό στη Cyber Monday
Δελεαστικές προσφορές θα κάνουν αύριο τα ηλεκτρονικά καταστήματα στο πλαίσιο του θεσμού Cyber Monday, προκειμένου να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό.
Υπενθυμίζεται ότι η Cyber Monday “γεννήθηκε” ως θεσμός το 2005 ως συνέχεια του μεγάλου Σαββατοκύριακου αγορών που ξεκινά με την Black Friday. Οι καταναλωτές θα πρέπει αύριο να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις ηλεκτρονικές αγορές τους και να παίρνουν τις απαραίτητες προφυλάξεις κατά την αγορά των αγαπημένων τους προϊόντων τους. Στο πλαίσιο αυτό η Check Point Software εξέδωσε έναν χρήσιμο οδηγό για το τι πρέπει να προσέχουν οι πολίτες κατά τις αγορές τους στα ηλεκτρονικά καλάθια της Cyber Monday. Αναλυτικά, οι καταναλωτές θα πρέπει:
Ολυμπιακός: Ψάχνοντας το εύκολο γκολ...
Να αγοράζουν πάντα από μια γνήσια και αξιόπιστη πηγή:
Το ιδανικό είναι να αναζητούν στη μηχανή αναζήτησης που χρησιμοποιούν τον σύνδεσμο του καταστήματος από τον οποίο θέλουν να αγοράσουν το προϊόν. Το «κλικ» σε έναν σύνδεσμο που λαμβάνουν για πιθανές αγορές μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς να γνωρίζουν την προέλευσή του, θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι πολύ επικίνδυνο.
Να είναι σε επιφυλακή για την ύπαρξη παρόμοιων domains:
Είναι πολύ σημαντικό να δίνουν προσοχή στους συνδέσμους και τα domains των ιστοσελίδων στις οποίες εισέρχονται. Τα ορθογραφικά λάθη ή τα ανορθόγραφα ονόματα αποτελούν ένδειξη για το ποιες σελίδες είναι οι αυθεντικές και ποιες έχουν δημιουργηθεί για να τους εξαπατήσουν.
Οι προσφορές που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές, είναι και στην πραγματικότητα πολύ καλές για να είναι αληθινές:
Θα πρέπει να ελέγχουν αρκετές ιστοσελίδες για να δουν εάν η προσφορά είναι πραγματική ή όχι. Μια ασυνήθιστη έκπτωση σε ένα προϊόν με μεγάλη ζήτηση θα μπορούσε να είναι σαφής ένδειξη ότι πρόκειται για απάτη.
Ψάχνουν πάντα για το λουκέτο:
Οι ιστότοποι που έχουν το HTTPS αντί του HHTP είναι οι ασφαλείς και αυθεντικοί ιστότοποι. Ειδικά εκείνοι που έχουν ένα λουκέτο μπροστά τους για να ξεχωρίζουν από τους άλλους. Θα πρέπει να μπαίνουν μόνο σε αυτές, αφού είναι αυτές που συμμορφώνονται με τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας.
Να έχουν λύσεις ασφαλείας για τα τελικά σημεία:
Θα πρέπει να έχουν λύσεις ασφαλείας και για το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο. Με αυτό το μέτρο μπορούν να αποτραπούν πολλές κυβερνοεπιθέσεις και διαρροές πληροφοριών.
Να είναι πάντα σε επιφυλακή για μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επαναφοράς κωδικού πρόσβασης:
Ειδικά όταν ο όγκος της διαδικτυακής κίνησης βρίσκεται στο αποκορύφωμά του, όπως συμβαίνει την Cyber Monday. Εάν λάβετε ένα email επαναφοράς κωδικού πρόσβασης, χωρίς να έχουν ζητήσει κάτι τέτοιο, θα πρέπει πάντα να επισκέπτονται, απευθείας τον ιστότοπο (χωρίς να κάνουν ποτέ κλικ στους συνδέσμους) και να αλλάζουν τον κωδικό πρόσβασής τους.
Cyber Monday: Συμβουλές του Συνήγορου του Καταναλωτή για τις αγορές των καταναλωτών
Ο Συνήγορος του Καταναλωτής έδωσε πρόσφατα οδηγίες για τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές στις αγορές τους κατά την Cyber Monday. Συνεπώς, οι καταναλωτές, πλην των καλών τιμών θα πρέπει να αναζητούν συνδυαστικά και άλλες εγγυήσεις ότι όντως πρόκειται να πραγματοποιήσουν μια συμφέρουσα και ασφαλή συναλλαγή από νόμιμα και έγκυρα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως ενδεικτικά:
- Ότι διατίθενται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος πλήρη ταυτοποιητικά στοιχεία: Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (τον οποίο οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι, ανατρέχοντας στον σύνδεσμο: https://www.businessregistry.gr/publicity/index).
- Ότι παρέχεται ποικιλία εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και όχι μόνο η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς.
- Ότι παρέχεται η δυνατότητα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και, σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας του εμπόρου, το link προς τη σχετική Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν από πριν ότι είναι ενεργό και ότι παραπέμπει στη σωστή υπερσύνδεση.
- Ότι δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών- συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας του εμπόρου (πχ στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και ενδεχομένως δόλιων προθέσεων και θα πρέπει, συνεπώς, να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, που ίσως εκ των υστέρων αποβεί επιζήμια.
Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, τα δικαιώματα των καταναλωτών (υπαναχώρηση από εξ αποστάσεως ή εκτός εμπορικού καταστήματος συμβάσεις, δωρεάν επιδιόρθωση ή αντικατάσταση ελαττωματικών ή μη αντίστοιχων με την παραγγελία προϊόντων, κ.λπ.) ισχύουν στο ακέραιο, χωρίς μονομερείς ή αυθαίρετες εξαιρέσεις από την πλευρά των εμπόρων.
Πηγή: enikonomia.gr