Οριστική η διπλή σιδηροδρομική σύνδεση Ραφήνας: Που θα γίνουν οι νέοι σταθμοί του Προαστιακού
Κλείδωσε η διπλή σιδηροδρομική σύνδεση Ραφήνας – Που θα γίνουν οι νέοι σταθμοί του Προαστιακού
Κλείδωσε η διπλή σιδηροδρομική σύνδεση της Ραφήνας που προβλέπει ότι θα γίνουν οκτώ νέοι σταθμοί του Προαστιακού. Σύμφωνα με την προκήρυξη του έργου από την ΕΡΓΟΣΕ η επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Ραφήνα θα γίνει και μέσω της Λεωφόρου Σταυρού-Ραφήνας (τμήμα της Αττικής Οδού) ξεκινώντας από τον Γέρακα και μέσω του αεροδρομίου της Αθήνας, “Ελευθέριος Βενιζέλος”.
Η διπλή σύνδεση περιλαμβάνει περίπου 25χλμ νέας σιδηροδρομικής γραμμής. Από αυτά 23χλμ είναι διπλή και περίπου 2χλμ μονή. Οι δύο γραμμές θα μοιράζονται κοινό τμήμα 7χλμ. από την Αρτέμιδα μέχρι τον Τερματικό Σταθμό “Λιμένας Ραφήνας”.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Με το έργο αυτό ουσιαστικά καλύπτονται σε μεγάλο βαθμό οι ανάγκες περιοχών με συνεχώς αυξανόμενο πληθυσμό σε περιοχές όπως το Πικέρμι, τα Σπάτα, η Αρτέμιδα και η Ραφήνα. Επίσης εξασφαλίζεται η συνεχής κίνηση προς το Αεροδρόμιο, το κέντρο της Αθήνας και το λιμάνι του Πειραιά.
Επί της ουσίας με αυτή την επέκταση τα τρία σημαντικότερα επιβατικά λιμάνια της Αττικής, Πειραιάς, Ραφήνα και Λαύριο αποκτούν πρόσβαση στο σιδηρόδρομο και θα συνδεθούν μεταξύ τους σιδηροδρομικά.
Η σύνδεση από Αεροδρόμιο -που θα κατασκευαστούν οι νέοι Προαστιακοί Σταθμοί
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η προκήρυξη, η επέκταση του Προαστιακού από το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει 5 νέες προαστιακές στάσεις και ένα νέο προαστιακό σταθμό:
-Συνεδριακό Κέντρο Αεροδρομίου
-Σπάτα
-Αρτέμιδα
-Διασταύρωση
-Ραφήνα
-Λιμένας Ραφήνας (Τερματικός- Προαστιακός Σταθμός)
Προβλέπεται η κατασκευή 12,5χλμ εξ` ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής επί έρματος, ως επέκταση της υφιστάμενης γραμμής από τον τερματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, μέχρι τον Λιμένα Ραφήνας. Η νέα γραμμή προβλέπεται διπλή σε μήκος 10,5 χλμ και μονή σε μήκος 2 χλμ (τερματικό τμήμα Ραφήνας, περιοχή σήραγγας Ραφήνας) και περιλαμβάνει 5 χλμ. περίπου υπόγειου έργου. Η απόσταση του λιμένα της Ραφήνας από το αεροδρόμιο θα καλύπτεται σε 10-15 λεπτά, δίνοντας μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές σε όλη την περιοχή.
Η σύνδεση από Γέρακα
Η δεύτερη σύνδεση θα γίνει μέσω Γέρακα αρχικά κατά μήκος της ζώνης της παλιάς γραμμής Λαυρίου και στη συνέχεια σε συνδυασμό με το τμήμα της Αττικής Οδού που σήμερα φτάνει μέχρι τα Σπάτα με χρήση της ήδη κατασκευασμένης σε ένα τμήμα νησίδας. Σε αυτό το τμήμα θα κατασκευαστούν δύο ακόμα προαστιακές στάσεις:
-Γέρακας
-Άγιος Γεράσιμος
Στη συνέχεια η γραμμή θα συναντά και θα ενώνεται με τη γραμμή που θα έρχεται από το αεροδρόμιο και θα έχει κοινές στάσεις τις: Αρτέμιδα, Διασταύρωση, Ραφήνα, Λιμένας Ραφήνας.
Σε αυτή τη γραμμή προβλέπεται κατασκευή 19,4 χλμ εξ` ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής η οποία περιλαμβάνει 7 χλμ. περίπου υπόγειο έργο (5 από αυτά τα χιλιόμετρα είναι κοινά με την γραμμή Αεροδρόμιο-Λιμένας Ραφήνας). Η νέα γραμμή προβλέπεται να είναι διπλή σε όλο το μήκος της εκτός από τα τελευταία 2χλμ της κοινής γραμμής.
Μάλιστα ο τερματικός σταθμός στο λιμάνι της Ραφήνας προβλέπεται να είναι υπόγειος, ο οποίος θα εξυπηρετείται με οριζόντια πρόσβαση (συνεπίπεδη) από τον συγκεκριμένο σταθμό και θα αποτελέσει ένα μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο καθώς θα συνδέεται επιφανειακά με λεωφορειακές γραμμές και ταξί.
Τα μεγάλα οφέλη
Με τη λειτουργία της διπλής σιδηροδρομικής σύνδεσης προς Ραφήνα και τους νέους σταθμούς του Προαστιακού, θα μεταμορφώσει τις μετακινήσεις σε όλη περιοχή καθώς από το κέντρο της Αθήνας θα απαιτούνται περίπου 40 λεπτά μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας. Αυτό θα σημάνει την γενική αποκλιμάκωση της κυκλοφοριακής κίνησης ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου όλη η Ραφήνα μετατρέπεται σε ένα τεράστιο χώρο στάθμευσης ι.χ. οχημάτων.
Εξαιρετικό νέο είναι όμως και για το δίκτυο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της πρωτεύουσας ο οποίος αποκτά πρόσβαση σε νέες περιοχές με πληθυσμό που ξεπερνά τις 200.000 κατοίκους. Πλέον οι κάτοικοι της περιοχής θα μπορούν μέσω του Προαστιακού Σιδηροδρόμου να αποκτήσουν πρόσβαση στο συνεχώς διευρυνόμενο δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς, δηλαδή στο Μετρό και το Τραμ.
Επίσης λόγω της ικανότητας κάποιων συρμών Μετρό να χρησιμοποιούν το σιδηροδρομικό δίκτυο θα μπορούσε δυνητικά στο μέλλον να δημιουργηθεί ένα δρομολόγιο της γραμμής 3 προς την Ανατολική Αττική και τη Ραφήνα στα πρότυπα της σύνδεσής της με το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος.
Για τη διπλή σύνδεση Ραφήνας με Αεροδρόμιο και Γέρακα έχει προβλεφθεί η εγκατάσταση σηματοδότησης, ETCS, ηλεκτροκίνησης, τηλεπικοινωνίες καθώς και η κατασκευή προαστιακών στάσεων και σταθμών.
Ξεκίνησε ο διαγωνισμός
Ο διαγωνισμός για την διπλή επέκταση του Προαστιακού προς Ραφήνα θα ξεκινήσει στις 14 Ιανουαρίου. Εκείνη την ημέρα οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι θα πρέπει να καταθέσουν εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Στη συνέχεια ο διαγωνισμός θα πάει στη Β`φάση με τον ανταγωνιστικό διάλογο όπου θα αποσαφηνιστούν τα πάντα. Τέλος θα έχουμε την υποβολή δεσμευτικών προσφορών από όπου θα υπάρξει ο ανάδοχος του έργου.
Η διάρκεια της κατασκευής εκτιμάται σε 48 μήνες και το κόστος του έργου σε 309 εκατ. ευρώ (383,16 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ). Η χρηματοδότηση του έργου θα αναζητηθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια (ΕΣΠΑ, CEF II κ.α.). Το έργο της επέκτασης Ραφήνας είναι τμήμα του πακέτου έξι σιδηροδρομικών έργων 4 δισ. ευρώ που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας.
Πηγή: ypodomes.com