Οδικές ΣΔΙΤ: Εκκινούν οι διαδικασίες για τον άξονα Δράμας - Αμφίπολης
Πήραν μπρος οι μηχανές για τη δημοπράτηση αρχικά μέσα στο 2022 του νέου οδικού άξονα Δράμας - Αμφίπολης στην ανατολική Μακεδονία.
Εκκίνηση του έργου-ΣΔΙΤ για τον άξονα Δράμα - Αμφίπολη έχουμε με την αίτηση ποσού για τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος θα αναλάβει την κατάρτιση και υποβολή φακέλου για την ένταξη του νέου οδικού έργου. Αναθέτουσα αρχή είναι η Γενική Γραμματεία Υποδομών του υπουργείο Υποδομών, το οποίο έχει το συγκεκριμένο πλάνο ψηλά στην ατζέντα του.
Θα πρέπει επίσης να θυμίσουμε πως τον περασμένο Απρίλιο ο πρωθυπουργός της χώρας Κυριάκος Μητσοτάκης είχε εξαγγείλει τη συγκεκριμένη ΣΔΙΤ μαζί με το Θεσσαλονίκη - Έδεσσα. Επίσης και σε αυτό το έργο έχουν ξεκινήσει διαδικασίες πρόσληψης συμβούλων.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Στόχος είναι να προετοιμαστεί το έδαφος ούτως ώστε το έργο να εγκριθεί από τη Διυπουργική ΣΔΙΤ μέχρι τα τέλη του έτους. Στη συνέχεια θα ενταθεί η προσπάθεια με την πρόσληψη συμβούλων για την τεχνικο-οικονομική ωρίμανση του έργου. Αμφότερες οι κινήσεις θα μας οδηγήσουν στη δημοπράτηση του έργου το 2022.
Το κόστος του άξονα εκτιμάται σε 275 εκατομμύρια ευρώ για σύμβαση διάρκειας 27 ετών. Περίπου 3-4 χρόνια θα αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και τα υπόλοιπα τη συντήρηση και λειτουργία.
Ποιος είναι ο άξονας Δράμα - Αμφίπολη
Το έργο αφορά στην αναβάθμιση του τμήματος Παλαιοκώμη - Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη - Δράμα, συνολικού μήκους 43 χιλιομέτρων.
Αυτό θα περιλαμβάνει αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υφιστάμενης οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων όπου αυτό χρειαστεί.
Συγκεκριμένα η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χιλιόμετρα και κατασκευή περίπου 29,5 χιλιόμετρα νέων τμημάτων.
Τα 16,5 χιλιόμετρα της νέας αρτηρίας θα παρακάμπτουν τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτη Σερρών και τα 13 χιλιόμετρα αφορούν την κατασκευή του τμήματος Δράμα - Μαυρολεύκη, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του κόμβου Δράμας.
Ο δρόμος θα έχει 21,5 μέτρα πλάτος. Θα έχει χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, με λωρίδες έκτακτης ανάγκης, 9 κόμβους και 17 γέφυρες. Αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα - Αμφίπολη.
Οι οδικές ΣΔΙΤ
Τα έργα οδικών-ΣΔΙΤ είναι πλέον στο προσκήνιο του κατασκευαστικού κλάδου. Η αρχή έγινε το 2018 με το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος - Νεάπολη. Το δεύτερο έργο είναι το Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη, με τον διαγωνισμό να ξεκινά το 2019. Το τρίτο έργο που μπήκε σε διαγωνιστικούς ρυθμούς είναι το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.
Τα δύο έργα που συμπληρώνουν πεντάδα είναι το Δράμα - Αμφίπολη και το Θεσσαλονίκη - Έδεσσα κόστους 380 εκατομμυρίων ευρώ. Συνολικά τα πέντε έργα ξεπερνούν σε κόστος τα 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ.
Πηγή: ypodomes.com