Έλληνες εφοπλιστές και πράσινοι στόλοι: Ο Μαρινάκης, ο Αλαφούζος, ο Τσάκος και οι άλλοι...
Πράσινους στόλους χτίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές παρά το γεγονός ότι το «πράσινο» μέλλον της ναυτιλίας να είναι ακόμη θολό - Οι κινήσεις Μαρινάκη, Αλαφούζου, Τσάκου, Αγγελικούση, Χατζηιωάννου, Πίττα.
Μπορεί το "πράσινο" μέλλον της ναυτιλίας να είναι ακόμη θολό, αλλά οι Έλληνες εφοπλιστές κάνουν τα πρώτα βήματα για τη μείωση των εκπομπών από τα πλοία τους, επενδύοντας σε νεότευκτα προηγμένου σχεδιασμού και ενεργειακής αποδοτικότητας.
Με δεδομένο ότι οι τεχνολογίες μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα δεν είναι ακόμη διαθέσιμες, το ενδιαφέρον έχει στραφεί σε επιλογές που θεωρούνται βιώσιμες βραχυπρόθεσμα, με την ελπίδα να υπάρξει στο μέλλον μία μόνιμη λύση.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
"Πρέπει από κάπου να ξεκινήσουμε για να επιτύχουμε τους πράσινους στόχους που τίθενται από τους ρυθμιστικούς φορείς" επισημαίνουν κύκλοι εταιρειών. Ωστόσο, συμπληρώνουν ότι είναι απαραίτητη η κινητοποίηση του συνόλου της ναυτιλιακής "αλυσίδας" (ναυπηγεία, ναυλωτές κλπ) για "να φτάσουμε στις μηδενικές εκπομπές".
Σε αυτό το πλαίσιο, οι ελληνικές εταιρείες παραγγέλνουν πλοία, πληρώνοντας έξτρα για τεχνολογίες που επιτρέπουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, μηχανές διπλού καυσίμου, με έμφαση στο LNG ή ακόμα και συστήματα που καθιστούν εφικτή τη χρήση εναλλακτικών επιλογών πρόωσης, που δε χρησιμοποιούνται ακόμη ευρέως, μετά από μετατροπές στον κινητήρα.
Πρόσφατες συμφωνίες
Μόλις χθες έγινε γνωστό ότι η Euroseas του Αριστείδη Πίττα παρήγγειλε δύο containerships με eco σχεδιασμό, όπερ σημαίνει ότι θα καταναλώνουν περίπου 30% λιγότερο καύσιμο από πλοία προηγούμενης γενιάς.
Δεξαμενόπλοια (4+2) με μηχανές διπλού καυσίμου, τα οποία θα μπορούν να καίνε LNG, φέρεται να παρήγγειλε η Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου. Μάλιστα, το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις υψηλές τιμές στα ναυπηγεία, οδήγησε σε ένα "τσιμπημένο" τελικό τίμημα.
"Είμαστε σε διαδικασία αλλαγής της σύνθεσης των πλοίων και αυτές τις συζητήσεις κάνουμε με τους πελάτες μας" σχολίασε ο επικεφαλής της εταιρείας, Νικόλας Τσάκος, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου.
Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό τον περασμένο Μάρτιο, η εταιρεία έχει συστήσει ειδική ομάδα αξιολόγησης των εναλλακτικών καυσίμων.
Σε δύο LNG carriers με μηχανές για αύξηση της απόδοσης των καυσίμων επένδυσε η Maran Gas του Ομίλου Αγγελικούση, με το συνολικό τίμημα να εκτιμάται στα 374 εκατ. δολάρια.
"Πράσινα" πλοία ναυπηγεί και ο όμιλος του Βαγγέλη Μαρινάκη. Πρόσφατα η Capital Maritime παρήγγειλε 4+2 tankers, με δυνατότητα καύσης LNG και εγκατεστημένο σύστημα "εναλλακτικής θαλάσσιας ισχύος" (Alternative Maritime Power) για να τροφοδοτούνται με ηλεκτρικό ρεύμα από το λιμενικό δίκτυο.
Σε δύο υπερ-δεξαμενόπλοια (VLCCs) με scrubbers και εναλλακτικά καύσιμα, όπως τα βιοκαύσιμα, έχει επενδύσει η οικογένεια Αλαφούζου (Okeanis Eco Tankers), ενώ έχουν προβλεφθεί και ειδικές τροποποιήσεις για κατανάλωση LNG ή μεθανόλης σε μεταγενέστερο χρόνο.
Στρατηγική ανανέωσης του στόλου με νεότευκτα σύγχρονου σχεδιασμού, σε ευθυγράμμιση με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις, υλοποιεί και η Safe Bulkers, συμφερόντων του Πόλυ Χατζηιωάννου, έχοντας παραγγείλει ήδη τέσσερα τέτοια πλοία.
Πηγή: capital.gr