Η ΕΕ μπλοκάρει τη Λευκορωσία από τον εναέριο χώρο της
Με απόφασή τους οι ηγέτες της Κομισιόν καλούν τις αεροπορικές εταιρίες να αποφεύγουν τον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας λόγω της αεροπειρατείας
Η υπόθεση με την αεροπειρατεία από την πλευρά της Λευκορωσίας στην πτήση από την Αθήνα για το Βίλνιους έχει προκαλέσει σάλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι ηγέτες των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζήτησαν από την Λευκορωσία την άμεση απελευθέρωση του 26χρονου δημοσιογράφου Ρομάν Προτάσεβιτς και κάλεσαν σε άμεση διερεύνηση του πρωτοφανούς περιστατικού με την πτήση της Ryanair.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Οι «27» τάχθηκαν υπέρ της αυστηρότερης πρότασης που υπήρχε στο τραπέζι και κάλεσαν τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες να αποφεύγουν τον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας. Επίσης απαγόρευσαν στους λευκορωσικούς αερομεταφορείς να χρησιμοποιούν τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και τον εναέριο χώρο της ΕΕ.
Επίσης κάλεσαν την Κομισιόν να προτείνει περισσότερα πρόσωπα και οντότητες εναντίον των οποίων θα επιβληθούν κυρώσεις και να υιοθετήσει περαιτέρω οικονομικές κυρώσεις εναντίον του Μινσκ.
Η συζήτηση των Ευρωπαίων ηγετών στην Σύνοδο Κορυφής είχε πρώτο θέμα την Λευκορωσία. Όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος του Σαρλ Μισέλ η συζήτηση θα διεξαχθεί χωρίς οι επικεφαλής των κρατών-μελών να έχουν τις ηλεκτρονικές τους συσκευές. Ειδικότερα, ο Μπάρεντ Λέιντς σημείωσε:
«Για να διασφαλιστεί η εμπιστευτικότητα της συζήτησης για τη Λευκορωσία και για τη Ρωσία στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ζήτησε να διεξαχθεί η συζήτηση χωρίς ηλεκτρονικές συσκευές».
Ο πρόεδρος του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας συγκάλεσε σήμερα έκτακτη συνεδρίαση αυτού του οργάνου του ΟΗΕ για τις 27 Μαΐου με αντικείμενο συζήτησης την αναγκαστική προσγείωση ενός αεροσκάφους της Ryanair στη Λευκορωσία.
Οι ηγέτες της ΕΕ που συνεδριάζουν απόψε στις Βρυξέλλες αναμένεται ότι θα ζητήσουν από τον ICAO να ερευνήσει κατεπειγόντως το επεισόδιο αυτό, που οδήγησε στη σύλληψη ενός αντιφρονούντα δημοσιογράφου.
Να σημειωθεί ότι αποστολή του ICAO είναι να συντάσσει τους κανόνες που διέπουν την πολιτική αεροπορία, όμως ο οργανισμός δεν έχει αρμοδιότητα να επιβάλει κυρώσεις.
Στην περίπτωση αποδεδειγμένης παραβίασης των διεθνών κανονισμών, ο ρόλος του συνίσταται στην παροχή βοήθειας, στις χώρες που το επιθυμούν, για να συζητήσουν, να καταδικάσουν, να εφαρμόσουν κυρώσεις, με βάση τη Σύμβαση του Σικάγο.