Άνοιγμα σχολείων: Πώς θα επαναλειτουργήσουν από Δευτέρα 12 Απριλίου όλα τα Λύκεια
Διαβάστε αναλυτικά πώς θα επαναλειτουργήσουν από τη Δευτέρα, 12 Απριλίου, όλα τα Λύκεια της Ελλάδας και ποια υγειονομικά μέτρα θα τηρηθούν.
Τη δια ζώσης επαναλειτουργία των Λυκείων από τη Δευτέρα 12 Απριλίου ανακοίνωσε και επίσημα η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, μετά και τη σχετική εισήγηση των λοιμωξιολόγων.
Όπως είπε, τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια όλης της χώρας ξεκινούν και πάλι τα μαθήματα στην τάξη, τηρουμένων όλων των μέτρων που έχουν ληφθεί, όπως:
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
- η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους
- τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών
- οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες
- η χρήση αντισηπτικών
- οι σχολαστικοί καθαρισμοί
- οι τακτικοί αερισμοί των χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά
- τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.
Επιπλέον, προστίθεται, στα ήδη ισχύοντα, η διενέργεια αυτοδιαγωνιστικού τεστ κορωνοϊού δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό Λυκείου, προκειμένου να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τα τεστ θα είναι απαραίτητα για την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα και την Πέμπτη. Βάσει του ΑΜΚΑ τους, μαθητές και εκπαιδευτικοί των Λυκείων θα προμηθεύονται δύο δωρεάν τεστ για κάθε εβδομάδα από το φαρμακείο.
Η διενέργεια αυτοδιαγωνιστικού τεστ κορωνοϊού προβλέπεται τόσο για τους μαθητές, όσο και τους εκπαιδευτικούς.
Ως προς τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για τη διενέργεια του τεστ στους μαθητές.
Σύμφωνα με την υπουργό, το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, μία διαδικασία που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων. Τα βήματα, εξήγησε, είναι τα εξής:
Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους. Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου από αύριο σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ.
Οι μαθητές/οι εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα, το πρώτο τεστ θα μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή την Δευτέρα το πρωί.
Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.
Αν το self-test είναι αρνητικό:
Για τους μαθητές, θα εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μαζί τους όλη την εβδομάδα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης.
Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μια χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/ τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.
Αν το self-test είναι θετικό:
Θα εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test σε δημόσια δομή.
Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr
Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.
Ήδη έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων.
Η κ. Κεραμέως υπογράμμισε πως δόθηκε προτεραιότητα στο άνοιγμα των Λυκείων για δύο βασικούς λόγους: γιατί παραμένουν κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και γιατί πλησιάζουν και οι Πανελλαδικές εξετάσεις.
Όπως σημείωσε, καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς σχετικά με την κάλυψη της ύλης δεδομένης της αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων. Τον περασμένο μήνα εκδόθηκαν οδηγίες για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και εντός της εβδομάδας εκδίδονται και νέες οδηγίες για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Παράλληλα, το ΙΕΠ παρακολουθεί και ζητήματα ψυχοσυναισθηματικής φύσεως που συνδέονται με την πανδημία και την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων.
«Συζητάμε συστηματικά με την Επιτροπή των Ειδικών και για τις λοιπές δομές εκπαίδευσης, και ελπίζουμε σύντομα να είμαστε σε θέση να επαναλειτουργήσει η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και για αυτές» είπε σχετικά με τα Γυμνάσια και την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση η υπουργός.
«Μοιραζόμαστε απολύτως την ανάγκη να βρεθούν τα παιδιά μας ξανά στις τάξεις, κατανοούμε την κόπωση από την πανδημία, και τα όρια της τηλεκπαίδευσης, η οποία, όσο χρήσιμη είναι, δεν μπορεί όμως παρά να είναι μία λύση ανάγκης» είπε η κ. Κεραμέως, για να συνεχίσει:
«Ανοίγουμε σταδιακά και με ασφάλεια τα σχολεία. Ευχαριστούμε θερμά τους ειδικούς μας για τις άοκνες προσπάθειες, την επιστημονική συμβουλή, τη διαρκή τους στήριξη. Ευχαριστούμε θερμά όλους τους υγειονομικούς μας που δίνουν μέρα νύχτα αγώνα για όλους μας. Ευχαριστούμε, όμως, πάρα πολύ και τους μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, τους γονείς τους και βεβαίως τους εκπαιδευτικούς μας, για την τεράστια προσπάθεια που έχουν καταβάλει όλο αυτό το διάστημα, που ξεπέρασαν δυσκολίες και συνέβαλαν καθοριστικά προκειμένου να συνεχιστεί όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία».
Σύμφωνα με την υπουργό, το διάστημα αυτό, «χάρη στις καταλυτικές προσπάθειες όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, συντελέστηκε ένα άλμα στον ψηφιακό κόσμο της εκπαίδευσης. Ερχόμαστε να χτίσουμε πάνω σε αυτό το άλμα ψηφιοποίησης, με 112 εκατ. ευρώ, από τα πρώτα του Ταμείου Ανάκαμψης, τα οποία θα αξιοποιηθούν για να μπορέσουν 560.000 νέες και νέοι να ενισχύσουν τον τεχνολογικό τους εξοπλισμό, να χτίσουμε όλοι μαζί πάνω στις ψηφιακές δεξιότητες που αποκτήθηκαν το διάστημα αυτό και να μπορέσουν όλοι να συμμετάσχουν στον εμπλουτισμό της δια ζώσης εκπαίδευσης με ψηφιακά εργαλεία που λαμβάνει χώρα τώρα».
Η κ. Κεραμέως υπενθύμισε πως στην πλατφόρμα digital-access.gov.gr είναι όλες οι σχετικές πληροφορίες για την επιδότηση 200 ευρώ που δίνεται στις νέες και τους νέους για την ενίσχυση της συμμετοχής τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Όπως είπε, σε μόλις δύο ημέρες λειτουργίας της, έχουν εγκριθεί πάνω από 85.000 αιτήσεις.
Καταληκτικά, η υπουργός τόνισε πως «παρά την κούραση, παρά την κόπωση που είναι απολύτως κατανοητή και τη βιώνουμε όλοι μας, όσο πιο πιστά τηρήσουμε για λίγο ακόμη τα μέτρα, τόσο πιο κοντά ερχόμαστε στην κανονικότητα, στο να ξεπεράσουμε πιο γρήγορα την πανδημία».