«Ξεκολλάει» η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος
Κατατίθεται η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνος - Περάματος. Τέσσερα χρόνια για υποθαλάσσια σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 1,1 χιλιομέτρων και νέου οδικού άξονα περίπου 17 χιλιομέτρων.
«Σήμερα ρεαλιστικά χαρακτηρίζουμε το 2021 ως χρονιά ορόσημο για τις υποδομές της χώρας. Το πακέτο έργων άνω των 13 δισ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο που έχει υλοποιηθεί στην Ελλάδα», υποστήριξε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Ο κ. Κραγιάννης σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής», αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στην υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος στο πλαίσιο της επανεκκίνησης μεγάλων έργων, αναφέροντας ότι «παρελήφθησαν μπλοκαρισμένα λόγω λαθών και ιδεολογικών αγκυλώσεων της προηγούμενης κυβέρνησης».
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Για τη σύνδεση της Σαλαμίνας, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών τόνισε ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες, μετά από χρόνια αβελτηρίας.
Μετρό: Ξεκινά η κατασκευή της Γραμμής 4 για Γαλάτσι, Κυψέλη, Γκύζη, Εξάρχεια, Κολωνάκι, Γουδή
Υποθαλάσσια σήραγγα στον Σαρωνικό κόλπο
Η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνος - Περάματος είναι ένα υπό μελέτη έργο που αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας στον Σαρωνικό κόλπο μήκους περίπου 1,1 χιλιομέτρων με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της μεταξύ της νήσου Σαλαμίνος και του Περάματος Αττικής, καθώς και οδικών τμημάτων παράκαμψης των δύο πόλεων. Το συνολικό μήκος του νέου οδικού άξονα που θα κατασκευαστεί είναι περίπου 17 χιλιόμετρα.
Το έργο δημοπρατήθηκε με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου και βρίσκεται επί της παρούσης στη Β' φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας παραχώρησης που θα οδηγήσει στην ανάδειξη του αναδόχου που θα αναλάβει την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευσή του. Τα τρία σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και συνεχίζουν στον διαγωνισμό είναι οι ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία VINCI CONCESSIONS – VINCI HIGHWAYS – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
Το βασικό έργο αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας που θα βρίσκεται στο βυθό, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση και με μήκος περίπου 400 μέτρα (συνολικό μήκος περίπου 1,1 χιλιομέτρων μαζί με τις εκατέρωθεν προσβάσεις) από ανισόπεδο κόμβο στο Πέραμα μέχρι ανισόπεδο κόμβο στα Παλούκια της Σαλαμίνας. Επιπλέον, προβλέπεται και κατασκευή οδικών τμημάτων παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας.
Ο νέος οδικός άξονας
Συγκεκριμένα, ένας νέος οδικός άξονας θα ξεκινά πλησίον της υπάρχουσας λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά. Θα εκτείνεται μέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάματος, έναντι του Πορθμείου, όπου θα δημιουργηθεί και κόμβος για τη σύνδεσή του με το παρακείμενο οδικό δίκτυο.
Από το σημείο εκείνο, ο οδικός άξονας θα βυθίζεται προοδευτικά εντός της θάλασσας με την κατασκευή υποθαλάσσιας οδικής σήραγγας η οποία θα εδράζεται στον βυθό. Ακολουθεί ανάδυση και όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου μέχρι την είσοδο του Ναύσταθμου Σαλαμίνας. Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δημιουργία κόμβου για τη σύνδεση με την υπάρχουσα οδό Παλουκίων - Αμπελακίων καθώς και με το Ναύσταθμο.
Στη συνέχεια θα ακολουθεί όδευση βόρεια του οικισμού των Παλουκίων μέσω μιας ακόμα νέας σήραγγας μήκους περίπου 700 μέτρων, έως έναν ανισόπεδο κόμβο που θα κατασκευαστεί βόρεια της Σαλαμίνας (Α/Κ Σαλαμίνας) επιτυγχάνοντας σύνδεση τόσο με την πόλη όσο και με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο προς Αιάντειο και προς Φανερωμένη.
Ο χρόνος κατασκευής του εκτιμάται σε περίπου 4 χρόνια από την έναρξη της παραχώρησης και συνολικά της παραχώρησης σε 35 χρόνια.