«Καταπέλτης» ο Μαρινάκης για Cosco
Ηχηρή παρέμβαση του πρώτου δημοτικού συμβούλου του Πειραιά, Βαγγέλη Μαρινάκη, για τις δραστηριότητες της κινεζικής εταιρείας Cosco στο μεγάλο λιμάνι και την απουσία προσφοράς στην πόλη.
Ξεκάθαρο μήνυμα προς στην Cosco, αλλά και προς πάσα κατεύθυνση έστειλε ο πρώτος Δημοτικός Σύμβουλος Πειραιά, Βαγγέλης Μαρινάκης στην διάρκεια της τοποθέτησής του στην σημερινή τηλεδιάσκεψη του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης.
«Καλό δεν έχουμε δει ούτε πρόκειται να δούμε από τους Κινέζους και τη Cosco», διεμήνυσε μεταξύ άλλων, διατρανώνοντας την αντίθεσή του με τα πεπραγμένα του κινεζικού παράγοντα στον Πειραιά.
Ολυμπιακός: Ο Φουρνιέ κάνει τη διαφορά
Αφορμή της παρέμβασης του Β. Μαρινάκη ήταν το τεράστιο θέμα που έχει προκύψει για το μεγάλο λιμάνι, όσον αφορά την διέλευση φορτηγών που μεταφέρουν τα μπάζα από τις εργασίες ανάπτυξης της νέας βάσης κρουαζιέρας μέσα από τους δρόμους της πόλης.
Μάλιστα, κατόπιν της ηχηρής τοποθέτησης του διοικητικού ηγέτη του Ολυμπιακού, ο οποίος ήταν κυριολεκτικά καταπέλτης για την επένδυση των Κινέζων στον ΟΛΠ, το Δημοτικό Συμβούλιο προχώρησε σε ψήφισμα μέσω του οποίου απαιτεί την άμεση διακοπή της διέλευσης βαρέων οχημάτων της Cosco από την πόλη.
Ταυτόχρονα καλεί το υπουργείο Περιβάλλοντος να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την προστασία της δημόσιας υγείας στον Πειραιά.
Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, ο εφοπλιστής υπενθύμισε πως από το 2014, οπότε ο ίδιος και ο συνδυασμός Πειραιάς Νικητής ενεπλάκησαν με τα κοινά της πόλης, αλλά και τα χρόνια που ακολούθησαν, είχε εκφράσει την πλήρη διαφωνία του με οποιαδήποτε μονοπωλιακή συμφωνία, όπως αυτή που τελικώς προχώρησε με την Cosco.
«Όσο περνούν τα χρόνια φαίνεται ότι δικαιώνομαι, γιατί παρά την δήλωση των Κινέζων ότι πρόκειται για την καλύτερη επένδυσή τους στην Ευρώπη τόσο ο Πειραιάς όσο και οι υπόλοιποι παραλιμένιοι δήμοι δεν έχουν έχουν κανένα απολύτως όφελος», τόνισε.
Πρόσθεσε, δε, πως «το μονοπώλιο αυτό δεν ήταν ευθύνη του Δήμου, καθώς η σύμβαση αυτή είχε υπογραφεί από την προηγούμενη κυβένηση».
Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, υπογράμμισε πως «και εγώ και ο δήμαρχος είχαμε συζητήσει με εκπροσώπους της Cosco, παρουσία μάλιστα του δημάρχου της Σαγκάης και της πρέσβειρας της Κίνας και τους είχαμε πει ότι θα πρέπει οπωσδήποτε η Cosco να ξοδέψει χρήματα σε μεγάλα έργα και στον Πειραιά και στους άλλους δήμους, για να έχουν όφελος οι τοπικές κοινωνίες. Από αυτά που έχω ακούσει και από αυτά που έχω δει θεωρώ ότι είναι πολύ δύσκολο να συνεχιστεί αυτή η συνεργασία εφόσον η πόλη μας δεν έχει ένα μεγάλο όφελος».
Αναλύοντας το ζήτημα της διέλευσης των βαρέων οχημάτων από τους δρόμους της πόλης, ο Β. Μαρινάκης επεσήμανε: «Θεωρώ ότι από μέρους τους, θα δημιουργούνται συνέχεια προβλήματα. Δεν θα βρούμε άκρη. Πρέπει λοιπόν να παρθεί μια απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να απαγορευτεί να περνάει οποιοδήποτε φορτηγό από τους δρόμους του Πειραιά γι’ αυτές τις εργασίες που συζητάμε. Αν θέλουν ας νοικιάσουν πλοία για να μεταφέρουν τα υλικά γι’ αυτές τις προβλήτες που συζητάμε από την θάλασσα και όχι από την ξηρά».
«Δεν θεωρώ ότι με το μονοπωλιακό καθεστώς της Cosco στο λιμάνι δεν θα δούμε κανένα καλό για την πόλη και τους όμορους Δήμους. Θα ρημάξουν με μαθηματική ακρίβεια. Όσοι πιστεύουν ότι ο Πειραιάς και οι άλλοι Δήμοι μπορεί να έχουν κάποιο όφελος είναι γελασμένοι»., συμπλήρωσε επαναλαμβάνοντας την πάγια θέση του.
Καταλήγοντας ο πρώτος σε ψήφους δημοτικός σύμβουλος του Πειραιά, ξεκαθάρισε σε όλους τους τόνους πως ο ίδιος εναντιώνεται δυναμικά σε όλη αυτή την ιστορία και κάλεσε εκ νέου το Δημοτικό Συμβούλιο να αποφασίσει την απαγόρευση της κίνησης οποιοδήποτε βαρέου οχήματος της Cosco, κάτι που θα συνιστά ένα μεγάλο καλό για την πόλη.
Μάλιστα δεν δίστασε να προτείνει να βάλει ο δήμος ακόμη και «λουκέτο» στις εξόδους και τις εισόδους του λιμανιού προκειμένου να μην πραγματοποιούνται οι εν λόγω μεταφορές διαμέσου της πόλης, ζητώντας και την ενεργοποίηση των αρμόδιων Αρχών.
πηγή: in.gr