Ιωάννινα-Ντουμπρόβνικ, από 10 ώρες σε 5, με το οδικό έργο ως την Κακαβιά
Με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 θα υλοποιηθεί το μεγάλο οδικό έργο Ιωάννινα-Κακαβιά, που θα συντομεύσει κατά 5 ώρες τον δρόμο προς Ντουμπρόβνικ
Το έργο είναι προς ένταξη στο νέο χρηματοδοτικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα και θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση με τα Δυτικά Βαλκάνια. Επίσης η διασυνοριακή σύνδεση εξυπηρετεί τη Μακρο – περιφερειακή Στρατηγική Αδριατικής – Ιονίου (EUSAIR) και συγκεκριμένα τις Πολυτροπικές διαδρομές Αδριατικής – Ιονίου.
Οι Ηπειρώτες και ειδικότερα οι Γιαννιώτες θεωρούν την αναβάθμιση του δρόμου αυτού ως ένα εχέγγυο για την ανάπτυξη της περιοχής και την διασύνδεση της χώρας με τα Δυτικά Βαλκάνια και ειδικότερα τις Δαλματικές Ακτές.
Βαθμολογία Super League: Μόνος στην κορυφή ο Ολυμπιακός
Σήμερα για να πάει κάποιος από τα Ιωάννινα στο Ντουμπρόβνικ, θα χρειαστεί για μια απόσταση 556 χιλιομέτρων περισσότερες από 10 ώρες. Αυτή η προσθήκη επί ελληνικού εδάφους, του Ιωάννινα-Κακαβιά είναι ένα μεγάλο λιθαράκι στο να μπορεί η χώρα να αποκτήσει καλύτερες προσβάσεις και συναλλαγές με τους βαλκάνιους γείτονες της.
Πριν από μερικές εβδομάδες, η αλβανική κυβέρνηση προχώρησε τη διαγωνιστική διαδικασία για τον νέο οδικό άξονα Milot – Fier (μέρος του Παρανδριατικού Άξονα) που θα φέρει πιο κοντά την Κακαβιά με το Μαυροβούνιο. Σημειώνεται πως ο άξονας Milot-Fier θα είναι ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Αλβανία με μέγιστη ταχύτητα τα 130 km/h και θα είναι πιστοποιημένος από την Ε.Ε. Με τα έργα στη γειτονική χώρα και το Ιωάννινα-Κακαβιά ο χρόνος Ιωάννινα-Ντουμπρόβνικ εκτιμάται ότι θα πέσει στις 5 ώρες.
Ο άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά θα διαθέτει 1+1 λωρίδα και ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Το συνολικό πλάτος του δρόμου θα είναι 12,5 μέτρα.
Στο υπουργείο Υποδομών μετά την παραλαβή των μελετών από την Περιφέρεια Ηπείρου, συνεχίζεται και θα ολοκληρωθεί η μελετητική ωρίμανση του έργου. Στο τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά δεν υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι. Αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί μια συνολική επικαιροποίηση για να μπορέσει στο σύνολο του το έργο για να μπορέσει να εγκριθεί περιβαλλοντικά.
Ειδικότερα στο τμήμα αυτό έχουμε κατά τόπους κατασκευασμένα τμήματα όπου έχει γίνει διαπλάτυνση του υφιστάμενου οδοστρώματος. Στο σύνολο του άξονα θα υπάρχει πρόβλεψη για μελλοντική διαπλάτυνση εφόσον οι καθημερινές ροές αυξηθούν.
Σημαντικό στοιχείο είναι πως ο άξονας θα έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου στον οποίο προβλέπονται 14 ανισόπεδοι κόμβοι. Ο δρόμος θα ξεκινά με σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό. Οι υπόλοιποι κόμβοι έχουν προβλεφθεί να κατασκευαστούν στις εξής θέσεις: Κοσμηρά-Ασβεστοχώρι, Γραμμενοχώρια, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυές, Καλπάκι, Δολιανά, Ραβένια, Βήσσανη, Δελβινάκι, Ζάβροχο, Κτίσματα, Κακαβιά.