Η νέα Skoda Octavia G-TEC «καίει» 2,8€/100 χλμ.
Η Skoda ανακοίνωσε νέα στοιχεία για την ολοκαίνουργια Octavia G-TEC, η οποία έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με φιλικό προς το περιβάλλον συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG).
Η Skoda ανακοίνωσε νέα στοιχεία για την ολοκαίνουργια Octavia G-TEC, η οποία έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με φιλικό προς το περιβάλλον συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Η Octavia G-TEC κινείται από έναν 1.5 TSI, με απόδοση 130 ίππους και αυτονομία περίπου 500 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP, όταν λειτουργεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά με φυσικό αέριο.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ο 1.5 TSI στην Octavia G-TEC έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί κυρίως με φυσικό αέριο. Αυτός ο τύπος καυσίμου έχει πιο καθαρή καύση, με αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 σε λειτουργία CNG να είναι περίπου 25% πιο χαμηλές από αυτές της λειτουργίας του με βενζίνη. Επιπλέον, εκπέμπονται σημαντικά λιγότερα οξείδια του αζώτου (NOx) και δεν παράγονται σωματίδια αιθάλης. Ο κινητήρας είναι πολύ αποδοτικός χάρη, μεταξύ άλλων, στο μεταβλητό έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής σε κύκλο Miller. Κάτι που συμβάλλει στην κατανάλωση κατά WLTP μόλις 3,4 έως 3,6 κιλών φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα (από 2,8 €/100 χλμ. με τιμή CNG 0,834 €/kg) σε λειτουργία CNG και 5,4 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα σε λειτουργία βενζίνης.
Με χωρητικότητα 17,33 κιλών CNG σε τρις δεξαμενές που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο, η Octavia G-TEC έχει αυτονομία με λειτουργία φυσικού αερίου περίπου 500 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Με τη χρήση της βενζίνης που υπάρχει στο ρεζερβουάρ των 9 λίτρων, η Octavia G-TEC μπορεί να καλύψει επιπλέον περίπου 190 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα η συνολική αυτονομία να αγγίζει τα 700 χιλιόμετρα. Η εναλλαγή μεταξύ της λειτουργίας με CNG και αυτής με βενζίνη, γίνεται αυτόματα χωρίς την παρέμβαση του οδηγού και χωρίς να γίνεται αντιληπτή από οδηγό ή επιβάτες.
Το αυτοκίνητο λειτουργεί με βενζίνη μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως όταν ο κινητήρας ξεκινά αμέσως μετά την πλήρωση του CNG, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς Κελσίου ή όταν οι δεξαμενές αερίου είναι τόσο άδειες που η πίεση μειώνεται κάτω από τα 11 bar.
Η νέα Octavia G-TEC ξεχωρίζει εσωτερικά από μία συγκεκριμένη διάταξη στο Virtual Cockpit (ψηφιακός πίνακας οργάνων), ενώ εξωτερικά τη χρήση του φυσικού αερίου προδίδει το σήμα στο πίσω μέρος της. Το πορτμπαγκάζ της Grand Coupe έκδοσης μπορεί να χωρέσει 455 λίτρα αποσκευών και στη Sportswagon είναι 495 λίτρα.
Αξίζει μία ιδιαίτερη αναφορά στο τεχνολογικό υπόβαθρο της συγκεκριμένης έκδοσης και ιδιαίτερα στον κινητήρα της. Ο κινητήρας της νέας Octavia G-TEC είναι τόσο προηγμένος, που με τη χρήση 20% bio-CNG, όπως είναι σύνηθες για παράδειγμα στη Γερμανία, το αποτύπωμα άνθρακα του αυτοκινήτου μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω έως και 40%.
Η νέα Octavia G-TEC αναμένεται στη χώρα μας το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Πηγή: autogreeknews.gr