Ποιο αυτοκίνητο είχε το φουτουριστικό αυτό ταμπλό;
Τα τελευταία χρόνια οι ψηφιακές οθόνες έχουν εισβάλλει για τα καλά στο εσωτερικό των αυτοκινήτων και πλέον δε νοείται καινούργιο μοντέλο χωρίς σύστημα πολυμέσων.
Τα τελευταία χρόνια οι ψηφιακές οθόνες έχουν εισβάλλει για τα καλά στο εσωτερικό των αυτοκινήτων και πλέον δε νοείται καινούργιο μοντέλο χωρίς σύστημα πολυμέσων με μια μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα. Παράλληλα το νέο «trend» είναι οι ψηφιακοί πίνακες οργάνων, οι οποίοι τείνουν σιγά – σιγά να εξαφανίσουν τους κλασικούς με τις αναλογικές ενδείξεις.
Ωστόσο, παρόμοιες ανησυχίες των κατασκευαστών για ψηφιακά ταμπλό με πολλά λαμπάκια και ενδείξεις έχουμε δει και στο παρελθόν, όπως ήταν αυτό του Fiat Tipo. Ακόμα πιο παλιά όμως, η Citroen είχε παρουσιάσει τον εικονιζόμενο φουτουριστικό πίνακα οργάνων στο μοντέλο GSA. Υπήρχε και ο πιο κομψός πίνακας οργάνων με τις στρογγυλές ενδείξεις, όμως αυτός ήταν σίγουρα πιο φαντασμαγορικός.
Στο πάνω μέρος απεικονιζόταν το προφίλ του Citroen GSA και διάφορες ενδείξεις έδειχναν τυχόν προβλήματα σε διάφορα τμήματα του αυτοκινήτου. Πιο κάτω βρίσκονταν οι εκτυλισσόμενες ενδείξεις του ταχύμετρου και του στροφόμετρου (η αναλογικό ρολόι), που σε πολλούς θύμιζαν αντίστοιχες ζυγαριάς μπάνιου. Τον ασυνήθιστο σχεδιασμό ακολουθούσαν και οι δύο «δορυφόροι» που βρίσκονταν πίσω από το τιμόνι και ενσωμάτωναν πολλούς ομαδοποιημένους διακόπτες για τους υαλοκαθαριστήρες, τα φώτα, τα φλας, τα φώτα ομίχλης κ.λπ. Ήταν μια προσπάθεια να μειωθούν οι διακόπτες από την κεντρική κονσόλα και να μεταφερθούν κοντά στα χέρια του οδηγού, έτσι ώστε να μην αφήνει τα χέρια του από το τιμόνι. Τελικά όμως, μάλλον μπέρδευαν τους πιο συντηρητικούς πελάτες, αλλά άρεσαν στους γκατζετάκηδες της εποχής.
Για την ιστορία να αναφέρουμε ακόμα ότι το Citroen GS που κατασκευάστηκε μεταξύ 1970 έως 1986 σε 1.896.742 αντίτυπα διέθετε επίπεδους αερόψυκτους κινητήρες, 4 δισκόφρενα και ήταν το μικρότερο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με υδραυλική ανάρτηση.
Δείτε τον φαντασμαγορικό πίνακα οργάνων και στο παρακάτω βίντεο (μετά το 2:40):
Πηγή: autogreeknews.gr