Δοκιμή BMW X2 sDrive16d 1.5 λτ. 116 PS
Η έλευση της BMW X2, ανακάτεψε αρκετά την τράπουλα της κατηγορίας των premium SUV, διευρύνοντας παράλληλα την γκάμα διαθέσιμων επιλογών.
Η έλευση της BMW X2, ανακάτεψε αρκετά την τράπουλα της κατηγορίας των premium SUV, διευρύνοντας παράλληλα την γκάμα διαθέσιμων επιλογών. Έτσι ο υποψήφιος αγοραστής BMW, έχει ένα ακόμα μοντέλο στη μικρομεσαία κατηγορία πέρα από την Χ1. Ένα αυτοκίνητο το οποίο διακρίνεται με την σπορ εμφάνιση, αλλά και το ιδιαίτερο στιλ του.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Όπως δηλώνει κι ο ζυγός αριθμός στην κωδική ονομασία της X2, (σύμφωνα με τη μάρκα υποδηλώνει την πιο σπορ φιλοσοφία και προσέγγιση κάθε μοντέλου, σε ολόκληρη την γκάμα της BMW), απευθύνεται σε ένα κοινό που πέρα από την πολυτέλεια αναζητά και το fun to drive. Η BMW X2 είναι διαθέσιμη με κινητήρες βενζίνης και diesel. Η βασική βενζινοκίνητη επιλογή είναι X2 sDrive18i με τούρμπο μοτέρ 1.5 λίτρων 140 ίππων και κοστίζει από 34.150 ευρώ, ενώ η αμέσως μεγαλύτερη sDrive20i με τους 192 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει από 42.300 ευρώ. Η βασική έκδοση πετρελαίου, X2 sDrive16d με τους 116 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο, κοστίζει από 36.910 ευρώ, ενώ με το αυτόματο Steptronic διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, η τιμή ξεκινάει από τα 41.566 ευρώ. Όμως το μεγάλο της ατού είναι ο 1.5 λτ. κινητήρας, ο οποίος κάνει φορολογική ντρίπλα, εξασφαλίζοντας σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων 2λιτρων diesel επιλογών.
Αποπνέει δυναμισμό!
Εμφανισιακά τώρα, η BMW X2 κατορθώνει να συνδυάζει σπορ χαρακτηριστικά, χωρίς να αποποιείται την σχεδιαστική νόρμα της μάρκας. Το εμπρόσθιο τμήμα, είναι ελαφρώς πιο σφηνοειδές, ενώ διακρίνεται η κλασσική μάσκα με τις κάθετες γρίλιες και με μεγάλα ανοίγματα στο κατώτερο τμήμα της. Οι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης εμπρός στα άνω άκρα του προφυλακτήρα είναι ένα ακόμα στοιχείο διαφορετικότητας, με τα πίσω φώτα να είναι πολύ επιθετικά σχεδιαστικά, ενώ οι «ώμοι» του αμαξώματος είναι αρκετά έντονοι.
Εσωτερικό: Πολυτελές, πρακτικό και τεχνολογικά προηγμένο
Το εσωτερικό της BMW X2 είναι καλοφτιαγμένο και με την τυπική (για μια BMW) διαμόρφωση του ταμπλό. Άρτια κατασκευασμένο και εξαιρετικά στιβαρό, θα σας προσφέρει άφθονες δόσεις πολυτέλειας. Την στιγμή που έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο της BMW, τα πάντα είναι κατασκευασμένα με επίκεντρο τον οδηγό. Έτσι η κονσόλα είναι στραμμένη προς αυτόν, τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη και η γενικότερη αίσθηση που δημιουργείται είναι περισσότερο αυτής μια σπορ κατασκευής, παρά ενός crossover. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, όπου τα δύο μεγάλα κυκλικά όργανα (στροφόμετρο και ταχύμετρο) προσφέρουν την απαιτούμενη πληροφόρηση στον οδηγό. Στο κέντρο του ταμπλό και στο ανώτερο σημείο του, υπάρχει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων, το οποίο ελέγχεται με το πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο για το iDrive.
Σε ότι αφορά τους χώρους η X2 είναι ικανή να φιλοξενήσει χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενήλικες. Αν χρειαστεί να βάλετε έναν ακόμα στο πίσω κάθισμα, αυτός θα δυσφορήσει λόγω του υψηλού τούνελ δαπέδου. Μειονέκτημα αποτελούν τα μικρά παράθυρα, καθώς μειώνουν την ορατότητα. Η πρακτικότητα είναι σε καλό επίπεδο με αρκετές και ευρύχωρες θήκες για μικροαντικείμενα, με το χώρο αποσκευών των 470 λίτρων να ικανοποιεί τις απαιτήσεις μιας μέσης οικογένειας.
Επαρκής ο diesel κινητήρας
Ο κινητήρας του πολυτελούς γερμανικού SUV των 1.5 λίτρων αποδίδει 116 ίππους και 270 Nm ροπής. Η λειτουργία του χαρακτηρίζεται από τη γραμμική απόδοση, με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που είχαμε στη διάθεσή μας, να αναδεικνύει τις αρετές του μοτέρ. Το δίδυμο αυτό συνεπικουρείται από το σύστημα «Driving Experience Control», το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει ισχύ, αλλαγές ταχυτήτων και το βάρος τι τιμονιού. Η επιλογή «Eco», θέτει ως προτεραιότητα την οικονομία καυσίμου, ενώ τόσο η «Comfort» και κυρίως η «Sport», ζωντανεύουν αρκετά το μυώδες SUV. Σε επίπεδο επιδόσεων τώρα, η βελόνα του ταχυμέτρου θα σημαδέψει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ., με την τελική να αγγίζει τα 192 χλμ./ώρα. Αυτό που θα εκτιμήσετε κατά την καθημερινή χρήση της X2, είναι πως η λειτουργία του κινητήρα είναι ραφιναρισμένη, ήσυχη και χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς, παρά την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική.
Στα της κατανάλωσης τώρα, η BMW X2 sDrive16d δεν αποδεικνύεται λαίμαργη, μιας και κατά τις μέρες της δοκιμής μας βρέθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ. Βέβαια σε αυτό βοηθάει κι η κλιμάκωση του κιβωτίου, όπου η μακριά 7η ταχύτητα κρατάει χαμηλά τις στροφές του κινητήρα στον αυτοκινητόδρομο (130 χλμ./ώρα με 2.300 σ.α.λ.).
«Ταξιδιάρα ψυχή»
Η BMW X2 κερδίζει αμέσως τον οδηγό της με την ασφάλεια και την συμπαγή αίσθηση που αποπνέει σε κάθε διαδρομή. Συνδυαστικά με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, η X2 είναι ένα ιδανικό μοντέλο για να σας ταξιδέψει όπου επιθυμεί η ψυχή σας. Όσο ευθύβολη και σταθερή είναι στην εθνική και σε απαγορευτικές ταχύτητες, άλλο τόσο «βράχος» εμφανίζεται σε επαρχιακή διαδρομή με συνεχόμενες καμπές. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής με το M Sport πακέτο με την πιο σπορ ανάρτηση και τα ελαστικά 225/45 R19, οι στροφές είναι απόλαυση. Αίσθημα το οποίο ενισχύει το κοφτερό και με άμεση πληροφόρηση τιμόνι, με τα φρένα να είναι ισχυρά κι ανθεκτικά ακόμα και με έντονη χρήση.
(+) Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα, ποιότητα κατασκευής, φρένα, κατανάλωση
(-) Τιμή, ορατότητα, άνεση ανάρτησης
Πηγή: autogreeknews.gr