Δυνατά και οικονομικά μικρομεσαία 1.000άρια turbo
Ξεχωρίσαμε τέσσερα μικρομεσαία μοντέλα με 1.000άρη κινητήρα, που εκτός των επιδόσεων και των όσων προσφέρουν, είναι κι από τα αγαπημένα του αγοραστικού κοινού.
Το downsizing πλέον έχει μπει για τα καλά στην αυτοκινητιστική καθημερινότητα, με τους κινητήρες να μικραίνουν σε χωρητικότητα, αλλά χωρίς να υπολείπονται στο τομέα των επιδόσεων. Παράλληλα, εξυπηρετούν τους αγοραστές στην εγχώρια αγορά και φορολογικά, χάρη στο χαμηλό τεκμήριο των 4.000 ευρώ, που ισχύει για τους κινητήρες έως 1.200 κ.εκ.
Ο υποψήφιος αγοραστής έχει μια τεράστια γκάμα μοντέλων να διαλέξει, τα οποία διαθέτουν, ακόμα κι από τις αρχικές εκδόσεις, πλούσιο εξοπλισμό. Εμείς ξεχωρίσαμε τέσσερα μικρομεσαία μοντέλα με 1.000άρη κινητήρα, που εκτός των επιδόσεων και των όσων προσφέρουν, είναι κι από τα αγαπημένα του αγοραστικού κοινού.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS
Όταν οι άνθρωποι της Ford, πριν από 22 χρόνια λάνσαραν το πρώτης γενιάς Focus, προκάλεσαν αίσθηση με τον σχεδιασμό του, καθώς και με την οδική του συμπεριφορά, ανεβάζοντας πολύ το πήχη της μικρομεσαίας κατηγορίας. Το νέο, 4ης γενιάς Focus είναι αναμφίβολα το καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο Focus όλων των εποχών.
Σημαντικό μερίδιο για την επιτυχία του, φέρει κι ο πολύ-βραβευμένος κινητήρας 1.0 EcoBoost για τον οποίο θα αναφερθούμε παρακάτω. Σε ότι αφορά την τιμή κτήσης του, αυτή ξεκινάει από τα 20.272 ευρώ, προσφέροντας πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, με όλα τα σύγχρονα στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας, έγχρωμη οθόνη αφής, ζάντες αλουμινίου κ.ά.
Σημείο αναφοράς και στο νέο Focus είναι ο 1.000άρης EcoBoost του Ford που αποδίδει 125 ίππους και 170 Nm ροπής, με το 0-100 χλμ./ώρα να είναι υπόθεση 10 δλ. Η λειτουργία του κινητήρα είναι γραμμική και ήσυχη, χωρίς να κουράζει τον οδηγό στην καθημερινή χρήση. Σημαντικός συνεργάτης του 3κύλινδρου κινητήρα είναι το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με τη μακριά τελευταία σχέση (130 χλμ./ώρα με 2.900 σ.α.λ.) που συγκρατεί την κατανάλωση σε πολύ λογικά επίπεδα (7,0 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες).
Το εσωτερικό του Ford Focus, διακρίνεται για τη λιτή και απέριττη αισθητική του, την πολύ καλή εργονομία του και ποιότητα κατασκευής. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας, ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 8 ιντσών. Σε επίπεδο χώρων τώρα, οι επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 375 λτ. (με ρεζέρβα ανάγκης).
Από την απαρχή της δημιουργίας του, το Ford Focus ξεχώριζε με τον οδηγοκεντρικό και σπορ χαρακτήρα του. Κάτι που έχει περάσει και στην 4η γενιά του μοντέλου, όντας ένα από τα πιο σπορ μικρομεσαία της αγοράς. Πολύ σταθερό και σίγουρο, με τις κλίσεις στις στροφές να είναι περιορισμένες, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι κοφτερό κι άκρως πληροφοριακό.
Το Focus συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σπορ με την ποιότητα, μιας και δεν υστερεί στον τομέα της κύλισης ή σε απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες δείχνει να… δυσανασχετεί, αλλά λίγο λόγω του ημιάκαμπτου πίσω άξονα, παραμένοντας ξεκούραστο και με χαμηλό θόρυβο, χάρη και στη βελτιωμένη ηχομόνωση.
Τιμή: Από 20.272 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 111,72 ευρώ
Εξοπλισμός: Συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός – πίσω.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 125/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 170/1.400 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,0 δλ., Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 114 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS
Ένα ιδιαίτερα αγαπητό μοντέλο της μικρομεσαίας κατηγορίας, το Hyundai i30, ξεχωρίζει τόσο για τη δυναμική εμφάνισή του, όσο και για τις πολύ καλές επιδόσεις, συνδυασμός που προσφέρεται και σε πολύ καλή τιμή. Στη βασική έκδοση, το i30 1.0 T-GDi 120 PS κοστίζει από 16.740 ευρώ (με την έκπτωση των 800 ευρώ), με πολύ καλό εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας, αποτελώντας μια πολύ αξιόλογη πρόταση σε αυτά τα χρήματα. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνει στάνταρ 6 αερόσακους όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας με τα συστήματα αυτόματης πέδησης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, αυτόματης ρύθμισης μεγάλης σκάλας προβολέων, κ.λπ.
Ο 3κύλινδρος κινητήρας του 1.0 λτ. αποδίδει 120 ίππους και ροπή 171 Nm από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. Η λειτουργία του είναι εξαιρετικά ραφιναρισμένη, μιας και δεν υπάρχουν ενοχλητικοί κραδασμοί ακόμα και στο ρελαντί. Ο οδηγός μπορεί να κινηθεί οικονομικά εκμεταλλευόμενος την ροπή του κινητήρα, με το μοτέρ να διακρίνεται για την ελαστικότητα του, όντας πρόθυμο κατά την επιτάχυνση από στάση, (0-100 χλμ./ώρα σε 11,1 δλ.), όσο και εν κινήσει. Άξιο αναφοράς είναι το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο έχει πολύ σωστή κλιμάκωση (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 3.000 σ.α.λ. με 6η ταχύτητα), χαρακτηριστικό που βοηθάει και στην λογική κατανάλωση καυσίμου (7,2 λτ./100 χλμ.).
Όλα τα παραπάνω προτερήματα συνδυάζονται με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά που έχει το i30, καθώς είναι άνετο, ασφαλές κι ευκολοδήγητο. Η σωστά ρυθμισμένη ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση, απορροφά με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων.
Στις ευθείες δεν θα φοβίσει τον οδηγό του ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες, όπως και σε διαδρομές με στροφές, όπου τα όρια πρόσφυσης είναι υψηλά και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου δε μετακινείται σε απότομες μεταφορές βάρους. Το τιμόνι από την πλευρά του βαραίνει με τεχνητό και κάποιες φορές μη επιθυμητό τρόπο σε ελιγμούς εντός πόλεως, ενώ τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς επιβραδύνουν έγκαιρα και αποτελεσματικά το μικρομεσαίο Hyundai.
Τέλος, το εσωτερικό του i30 είναι ποιοτικό και σύγχρονο. Το ταμπλό στο μεγαλύτερο μέρος του είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό. Πολύ προσεγμένη είναι η στιβαρή συναρμογή των διαφόρων επιμέρους επιφανειών και τμημάτων του εσωτερικού, αποτρέποντας την παρουσία ενοχλητικών τριγμών. Από πλευράς χώρων, το νέο i30 τοποθετείται στο μέσο όρο της κατηγορίας και είναι σε θέση να μετακινήσει με ικανοποιητικές ανέσεις τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Το πορτ μπαγκάζ είναι σχετικά ρηχό και με χωρητικότητα 395 λίτρων.
Τιμή: Από 16.740 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 112,7 ευρώ
Εξοπλισμός: Συστήματα αυτόματης πέδησης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, αυτόματης ρύθμισης μεγάλης σκάλας προβολέων, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα και ζάντες αλουμινίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 120/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 171/1.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,1 δλ., Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,0 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 115 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Kia Ceed 1.0 T-GDI 120 PS
Το επόμενο μοντέλο της παρουσίασης, μας έρχεται κι αυτό από την Κορέα και δεν είναι άλλο από το εξαιρετικό κι ολικά αναβαθμισμένο Kia Ceed, το οποίο προσφέρεται και σε πολύ καλή τιμή για αυτά που προσφέρει. Από 17.690 ευρώ, με τον 1.000άρη κινητήρα των 120 ίππων, στην έκδοση Uptown και με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας. Κερασάκι στη τούρτα, η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση της Kia.
Το Kia Ceed, πέρα από το δυναμικό παρουσιαστικό, ξεχωρίζει και με την ποιοτική κι άνετη καμπίνα του. Εκεί, ο χρήστης, ακόμα κι ο πιο απαιτητικός θα εντυπωσιαστεί από την ποιότητα των υλικών, αλλά και με την προσοχή που έχει δοθεί στο τελικό φινίρισμα. Η οθόνη των 7 ιντσών «ξαλαφρώνει» όσο πρέπει την κεντρική κονσόλα από διακόπτες, αφήνοντας μόνο τους απαραίτητους για το χειρισμό του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τέσσερις επιβάτες, με το διαθέσιμο χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 395 λίτρα.
Ο κινητήρας από την άλλη αποδεικνύεται «λίρα εκατό» μιας και συνδυάζει τη δύναμη με την χαμηλή κατανάλωση. Οι 120 ίπποι και τα 172 Nm της ροπής συνεργάζονται άψογα με το σωστά κλιμακωμένο 6τάχυτο κιβώτιο. Παρά την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του, δεν κροταλίζει ενοχλητικά, ούτε θα σας κουράσει με έντονους κραδασμούς. Η δύναμη πάντως είναι αρκετή, κάτι που επαληθεύουν τα 11,1 δλ. που χρειάζονται για να φτάσει το Ceed τα 100 χλμ./ώρα από στάση και τα 190 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Η κατανάλωση κατά τη δοκιμή μας, σε πραγματικές συνθήκες, βρέθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ.
Πέρα από τους απόλυτους αριθμούς, το Ceed διαθέτει κι μια ευχάριστη οδική συμπεριφορά, χωρίς να κάνει τη παραμικρή έκπτωση στην άνεση και στην ασφάλεια. Σταθερό πάτημα, είτε στην εθνική οδό, είτε σε δρόμο με στροφές, ενώ ακόμα και στο όριο θα αντιδράσει γλυκά και προβλέψιμα. Την εμπιστοσύνη του οδηγού στο Ceed αυξάνουν τα φρένα του, τα οποία είναι εξαιρετικά σε απόδοση, αλλά το πεντάλ θα μπορούσε να έχει λίγο πιο προοδευτική απόκριση.
Τιμή: Από 17.690 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 146,4 ευρώ
Εξοπλισμός: Συστήματα αυτόματης πέδησης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, αυτόματης ρύθμισης μεγάλης σκάλας προβολέων, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών και ζάντες αλουμινίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 120/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 172/1.500 – 4.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,1 δλ., Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 122 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Το Skoda Scala μας συστήθηκε στα τέλη του 2018, σηματοδοτώντας την νέα σχεδιαστική εποχή της μάρκας, μιας κι αντικατέστησε παράλληλα δυο μοντέλα της, το Rapid και το Rapid Spaceback. Οι τιμές του Scala ξεκινούν από 14.900 ευρώ στην αρχική έκδοση 1.0 TSI 95 PS Active, ενώ με τους 116 ίππους της δοκιμής κοστίζει από 17.400 ευρώ, στη δεύτερη και πληρέστατη εξοπλιστική έκδοση Ambition.
Η καμπίνα του Skoda Scala ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας, η οποία ξεχωρίζει με την τεχνολογία, την ποιότητα και το εκλεπτυσμένο design. Στο κέντρο έχει τοποθετηθεί η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων των 8 ιντσών, με τη θέση οδήγησης να είναι πολύ καλή, όπως και η πρακτικότητα μέσω των πολλών Simply Clever θηκών για μικροαντικείμενα και μπουκάλια. Οι επιβάτες του Scala μετακινούνται με πολύ άνεση, τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω, απολαμβάνοντας παράλληλα κι ένα ευρύχωρο πορτ μπαγκάζ της τάξεως των 467 λτ.
Περνώντας στο ζουμί όμως της υποθέσεως που δεν είναι άλλο από τον κινητήρα και την οδική συμπεριφορά, το Scala ικανοποιεί και με το παραπάνω. Αρχικά ο κινητήρας είναι ο γνωστός 1.0 TSI που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της μάρκας. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 116 ίππους και τα 200 Nm ροπής εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές χωρίς να έχει κενά απόδοσης, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,8 δλ. και το κοντέρ να τερματίζει στα 201 χλμ./ώρα.
Το Skoda Scala παρά τον οικογενειακό του χαρακτήρα, μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια σε κάθε διαδρομή, μιας κι η πλατφόρμα MQB-A0 αποδεικνύεται εξαιρετική. Χαρίζει στο αυτοκίνητο πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά και ανάλαφρο πάτημα προς όφελος της ευελιξίας. Οι αποστάσεις στον αυτοκινητόδρομο εξανεμίζονται χωρίς να «τσαλακωθούν» οδηγός κι επιβάτες, με την ανάρτηση να μην επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις στις καμπές. Σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο αντιδρά ουδέτερα και ελεγχόμενα.
Τιμή: Από 17.400 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 116,62 ευρώ
Εξοπλισμός: Συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 116/5.000 – 5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 200/2.000 – 3.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 9,8 δλ., Τελική ταχύτητα: 201 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,2 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 119 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Πηγή: autogreeknews.gr