Ποιο αυτοκίνητο είχε αυτό το ταμπλό;
Όλα τα χρόνια της αυτοκίνησης και ειδικά όταν οι τροχοί ενσωματώθηκαν με το υπόλοιπο αμάξωμα και δεν προεξείχαν, έχουμε δει πολλά σχέδια αυτοκινήτων που θυμίζουν κακόγουστα αστεία ή οχήματα από ταινία επιστημονικής φαντασίας.
Ευτυχώς τελευταία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποφεύγουν τους πειραματισμούς. Ακολουθούν σχεδιαστικά μονοπάτια, που θα φέρουν επιτυχία στα μοντέλα τους και θα τα κάνουν αρεστά στο ευρύ αγοραστικό κοινό, φέρνοντας έτσι έσοδα στα ταμεία τους. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι ακόμα δεν υπάρχουν αυτοκίνητα που διχάζουν τη γνώμη του κοινού.
Μία τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση ήταν και το Fiat Multipla. Παρουσιάστηκε το 2002 και είχε έντονα αμφιλεγόμενη εμφάνιση, που το τοποθετούσε στις πρώτες θέσεις των δημοσιεύσεων και ερευνών, ως ένα από τα πιο άσχημα αυτοκίνητα. Η κατάσταση βελτιώθηκε ριζικά το 2004 με το ανανεωμένο Multipla. Tο πλήρως ανασχεδιασμένο εμπρός άκρο του έμοιαζε πολύ με το αντίστοιχο του Fiat Idea, όμως η «ρετσινιά» είχε μείνει.
Ολυμπιακός: Ο Φουρνιέ κάνει τη διαφορά
Πολύ αντισυμβατικό σχεδιασμό είχε και το εσωτερικό του. Ο πίνακας οργάνων μαζί με τα βασικά χειριστήρια και τους αεραγωγούς, ήταν όλα μαζί ενωμένα σε ακανόνιστα σχήματα στο κέντρο του ταμπλό. Εξαιρετικά βολικός, ήταν όμως ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας των ταχυτήτων, όχι όμως και το χειρόφρενο που βρισκόταν αριστερά από το κάθισμα του οδηγού. Σήμερα τη λύση θα έδινε το ηλεκτρικό χειρόφρενο.
Το πιο εκπληκτικό όλων, ήταν όμως οι απίστευτοι χώροι και η πρακτικότητα που προσέφερε το μήκους μόλις 3.994 χλστ. αμάξωμα του Multipla. Εκμεταλλευόμενο στο έπακρο το πλάτος των 1.871 χλστ. και το ύψος των 1.670 χλστ. μπορούσε να μετακινήσει με χαρακτηριστική άνεση 6 επιβάτες στις δύο σειρές των 3+3 θέσεων.
Εντύπωση σε όλους προκαλούσαν οι 3 θέσεις εμπρός και οι πάρα πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού, χάρη στα αναδιπλούμενα, συρόμενα και αφαιρούμενα καθίσματα, καθώς και στο εντελώς επίπεδο δάπεδο. Παράλληλα, τα πολύ μεγάλα παράθυρα και οι ψηλά τοποθετημένες θέσεις προσέφεραν άπλετη ορατότητα και φωτεινότητα στην καμπίνα.
Παρά τον αμιγώς οικογενειακό του προσανατολισμό και την πολύ περίεργη εμφάνισή του, το Multipa πάταγε πάρα πολύ καλά στο δρόμο, εκμεταλλευόμενο τα πολύ φαρδιά μετατρόχιά του και τους υστερούντες πίσω βραχίονες. Όμως, από το βασικό και πιο δημοφιλή 1.600άρη κινητήρα βενζίνης των 103 ίππων έλλειπε δύναμη, είχε θόρυβο και κατανάλωνε αρκετό καύσιμο.
Οι κοντές σχέσεις του 5τάχυτου κιβωτίου βοηθούσαν στο «νεύρο», αλλά μέχρι ενός σημείου. Όπως και να έχει πάντως, το Fiat Multipla (πριν την ανανέωση) θα παραμείνει για πάντα ένα ρηξικέλευθο αυτοκίνητο, που θα προκαλεί ποικίλα σχόλια και αντιδράσεις με τον ανατρεπτικό σχεδιασμό του.
Πηγή: autogreeknews.gr