Γνωρίζετε πως η Volvo φτιάχνει στρατιωτικά οχήματα;
Η Volvo είναι συνυφασμένη με την ασφάλεια και την ποιότητα κατασκευής, έχοντας και μερικά πολύ γρήγορα μοντέλα (850 T5, S60 R και Polestar) στην Ιστορία της.
Η Volvo είναι συνυφασμένη με την ασφάλεια και την ποιότητα κατασκευής, έχοντας και μερικά πολύ γρήγορα μοντέλα (850 T5, S60 R και Polestar) στην Ιστορία της. Για κατασκευαστή στρατιωτικών οχημάτων, δεν την ξέραμε. Κι όμως! Οι Σουηδοί εξοπλίζουν τον εγχώριο στρατό για πάνω από 90 χρόνια!
H Volvo Defense ιδρύθηκε το 1928 και το πρώτο της «μάχιμο» όχημα ήταν ένα ενισχυμένο φορτηγού. Το φοβεριστικό TVA του 1937, που βλέπουμε παραπάνω, ήταν η πρώτη ολοκληρωμένη εξοπλιστική τους απόπειρα, ενώ το L-3314 του 1959 αποτέλεσε την βάση για μια σειρά οχημάτων. Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1967, δίνοντας τη θέση του στο C202 που εν πολλοίς ήταν η ίδια κατασκευή, με βελτιώσεις.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η ριζική ανανέωση ήρθε στις αρχές του 70, όταν η σουηδική κυβέρνηση έδωσε παραγγελία για την εξέλιξη ενός νέου οχήματος μεταφοράς. Το 1974, η Volvo παρουσίασε το C303. Ένα τετρακίνητο φορτηγό, με 3λιτρο εξακύλινδο εν σειρά βενζινοκινητήρα απόδοσης 125 ίππων στις 4.200 σ.α.λ. και 224 Nm στις 2.500 σ.α.λ. Εκτός αυτού, υπήρχε η 6×6 έκδοση με το όνομα C304, ενώ η έκδοση C306 ήταν η μεγαλύτερη δυνατή και παρείχε δυνατότητα μεταφοράς 19 στρατιωτών, φτάνοντας στα 6,1 μέτρα μήκους αντί των 5,4 στα C303/C304.
To C304 ήταν η δημοφιλέστερη επιλογή, υπηρετώντας ως νοσοκομειακό, ιχνηλατικό, όχημα διαβιβάσεων, μεταφοράς προσωπικού και εξαρτημάτων όχι μόνο στη Σουηδία, αλλά και τις Αγκόλα, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία και Μαλαισία! Το αναλογικά χαμηλό βάρος των 2.900 κιλών εξασφάλιζε τελική 100 χλμ./ώρα, σε συνεργασία και με το βοηθητικό κιβώτιο (5άρι χειροκίνητο το κανονικό).
Ένα τέτοιο όχημα πωλείται, σε ιδιαίτερα δελεαστική τιμή μάλιστα. Έναντι μόλις 13.000 ευρώ, μπορείτε να αποκτήσετε ένα C304 6×6 του 1977, πλήρως εξοπλισμένου και με αλλαγμένο κινητήρα. Την κίνηση έχει αναλάβει ο 3λιτρος τουρμποντίζελ του πρώτου Land Rover Defender, με απόδοση 111 ίππους και 264 Nm ροπής (ό,τι χάνει σε ιπποδύναμη, το κερδίζει σε ροπή δηλαδή). Το ρεζερβουάρ των 85 λίτρων εγγυάται αυτονομία γύρω στα 500 χλμ. και η καμπίνα είναι εξοπλισμένη με τηλεόραση, ντουζ, ακόμα και ξυλόφουρνο!
Πηγή: autogreeknews.gr