Ποια αυτοκίνητα δεν έχουν turbo κινητήρες;
Τι απέγιναν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες, που άλλοτε αποτελούσαν την πλειοψηφία και πλέον οδεύουν προς εξαφάνιση και πιο το πλεονέκτημα των turbo downsized .
Την σημερινή εποχή του downsizing, η πλειοψηφία των αυτοκινήτων εφοδιάζεται με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, όταν πριν από μερικά χρόνια τα turbo ήταν ελάχιστα. Στα περισσότερα και ειδικά στα πιο εμπορικά μοντέλα, έχουν χωρητικότητα μεταξύ 1.0 έως 1.6 λτ. και τοποθετούνται σε πάρα πολλά αυτοκίνητα διαφόρων μαρκών και κατηγοριών, από μίνι έως πολυτελείας. Φυσικά υπάρχουν πιο ισχυροί 2.0 λτ. και άνω με πολύ υψηλές ιπποδυνάμεις, ωστόσο απευθύνονται σε ένα πιο περιορισμένο αγοραστικό κοινό.
Τι απέγιναν όμως οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες, που άλλοτε αποτελούσαν την πλειοψηφία και πλέον οδεύουν προς εξαφάνιση; Και όμως δεν είναι λίγα τα αυτοκίνητα και οι κατασκευαστές που αρνούνται το turbo και επιμένουν στην φυσική «αναπνοή» των μοτέρ τους. Το βασικό πλεονέκτημα των turbo downsized κινητήρων είναι ότι από μικρές χωρητικότητες και με 3κύλινδρες κεφαλές βγάζουν αρκετά άλογα και κυρίως πολύτιμη ροπή από χαμηλές στροφές. Όμως έχουν και τα τρωτά τους σημεία και ο οδηγός πρέπει να γνωρίζει ποιες κακές συνήθειες φθείρουν τα turbo. Από την άλλη πλευρά τα ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα είναι μεγαλύτερης χωρητικότητας αλλά λιγότερο πολυσύνθετα ως προς την κατασκευή τους.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Εμείς ψάξαμε όλους τους καταλόγους των αυτοκινήτων της εγχώριας αγοράς και σας παραθέτουμε στον παρακάτω πίνακα όλα τα μοντέλα που διατίθεται στην Ελλάδα με ατμοσφαιρικούς κινητήρες, μαζί με τις τιμές τους. Οι επιλογές είναι ακόμα περισσότερες αν υπολογίσουμε και τα διαφορετικά αμαξώματα (π.χ. 5θυρο, σεντάν, στέισον βάγκον) και τις εκδόσεις εξοπλισμού. Ενδεικτικά, το φθηνότερο αυτοκίνητο με ατμοσφαιρικό κινητήρα κοστίζει 9.820 ευρώ (Toyota Aygo) και το ακριβότερο πωλείται 329.160 ευρώ (Audi R8).
Πηγή: autogreeknews.gr