Οι οδηγοί ακριβών αυτοκινήτων αγνοούν τους πεζούς
Τα στερεότυπα αναμφίβολα είναι κακό να υπάρχουν. Αυτό που θέλει τους οδηγούς ακριβών αυτοκινήτων να αγνοούν τους πεζούς, πάντως, εν μέρει επαληθεύεται.
Τα στερεότυπα αναμφίβολα είναι κακό να υπάρχουν. Εξίσου αναντίρρητα, όμως, από κάπου πηγάζουν. Το κατά πόσο δικαιώνονται, άπτεται της πραγματιστικής επαλήθευσης. Αυτό που θέλει τους οδηγούς ακριβών αυτοκινήτων να αγνοούν τους πεζούς, πάντως, εν μέρει επαληθεύεται.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Journal of Transport & Health (JTH) στις Η.Π.Α., όσο ακριβότερο αυτοκίνητο οδηγεί κάποιος τόσο συχνότερα παραβιάζει την προτεραιότητα στις διαβάσεις πεζών. Οι θάνατοι τελευταίων από δυστυχήματα αποτελεί πληγή για τους δρόμους της Αμερικής, καθώς μόνο το 2019 άφησαν την τελευταία τους πνοή 6.590 πεζοί. Η έρευνα διενεργήθηκε σε δυο περιοχές ήπιας κίνησης του Λας Βέγκας, χρησιμοποιώντας τις κάμερες κυκλοφορίας. Σκοπός της να καταδείξει αν η συμπεριφορά των οδηγών προς τους πεζούς επηρεάζεται από το αυτοκίνητο που οδηγούν, αλλά και το φύλο/χρώμα των διερχομένων. Και τα αποτελέσματα, θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι σοκαριστικά.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Καταρχάς, από τα 461 αυτοκίνητα που εξετάστηκαν σταμάτησε στις διαβάσεις μόνο το 27,98%. Το υπόλοιπο 72,02% πέρασε με συνοπτικές διαδικασίες τα σημεία διέλευσης των πεζών, με τα οικονομοτεχνικά χαρακτηριστικά να αποκαλύπτουν πως για κάθε 1.000 δολάρια αύξησης στην αξία του αυτοκινήτου (είτε τιμή αγοράς στα καινούργια, είτε αξία μεταπώλησης στα μεταχειρισμένα) η πιθανότητα να σταματήσει ο οδηγός του σε διάβαση μειώνεται εκθετικά, κατά 3%! Από εκεί και πέρα, δεν θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση ο δημογραφικός απολογισμός του ποσοστού που σταμάτησε.
Το 31,33% τηρεί την προτεραιότητα όταν περιμένει να περάσει το δρόμο γυναίκα, σε αντίθεση με το 24,06% που χαίρουν οι άντρες πεζοί. Το χρώμα παίζει ανάλογα μεγάλο ρόλο, με τους οδηγούς να σταματούν κατά 31,17% για λευκούς και 24,78% για τους υπόλοιπους. Το JTH δεν είχε τη δυνατότητα να πάρει συνέντευξη από το δείγμα, ώστε να εξετάσει αν η συμπεριφορά ήταν ενσυνείδητη ή αντανακλαστική, όμως τα δεδομένα φανέρωσαν πως ο συνδυασμός νεαρής ηλικίας-αρσενικού γένους-ακριβού αυτοκινήτου συνθέτει το πλέον ασεβές προφίλ συμπεριφοράς απέναντι στους πεζούς.
Πηγή: autogreeknews.gr