Ποιες κακές συνήθειες φθείρουν τα turbo;
Oι κινητήρες με τούρμπο θέλουν ιδιαίτερη φροντίδα, προκειμένου να είναι αξιόπιστοι για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Πλέον, στα σύγχρονα αυτοκίνητα έχει επικρατήσει η λύση του τούρμπο από τους μικρούς κινητήρες. Οι εταιρείες κατέφυγαν σε αυτή την επιλογή, προκειμένου να συνδυάσουν ιδανικά χαμηλές εκπομπές ρύπων και υψηλές επιδόσεις. Η αλήθεια όμως είναι πως οι κινητήρες με τούρμπο θέλουν ιδιαίτερη φροντίδα, προκειμένου να είναι αξιόπιστοι για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Οι εταιρείες συνήθως δεν δίνουν στους αγοραστές συμβουλές και tips για το πώς πρέπει να συμπεριφέρονται στα αυτοκίνητά τους. Τουλάχιστον όχι επισήμως, αφού τα μοτέρ είναι δοκιμασμένα. Αυτό όμως προϋποθέτει και την τέλεια συντήρηση σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχει θέσει ο εκάστοτε κατασκευαστής. Τι πρέπει όμως να γνωρίζουν και να αποφεύγουν όσοι οδηγούν αυτοκίνητα με μοτέρ τούρμπο;
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Πιο κάτω θα δούμε πέντε κλασσικά λάθη που γίνονται και πρέπει να αποφεύγονται, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η διάρκεια ζωής του τούρμπο στον κινητήρα.
1: Μην πιέζετε τον κινητήρα πριν φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας. Αυτό είναι σίγουρα σημαντικό και σε ατμοσφαιρικά μοτέρ, αλλά σε τούρμπο είναι ακόμη πιο σημαντικό.
2: Μη σβήνετε κατευθείαν το μοτέρ. Αφήστε το πρώτα να κρυώσει. Αν έχετε διανύσει μεγάλη διαδρομή, στα τελευταία χιλιόμετρα, κατεβάστε ρυθμό πριν φτάσετε στον προορισμό σας.
3: Μη χρησιμοποιείτε καύσιμο με χαμηλότερο αριθμό οκτανίων από αυτόν που συστήνει ο κατασκευαστής. Ειδικά οι τούρμπο κινητήρες υψηλές απόδοσης είναι αρκετά ευαίσθητοι στο καύσιμο.
4: Μην πατάτε τέρμα το γκάζι από τις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Περιμένετε να μπει το τούρμπο και μετά βυθίστε το στο πάτωμα, αν είναι απαραίτητο. Με αυτό τον τρόπο μειώνετε το φορτίο που δέχεται το μοτέρ και η τουρμπίνα.
4+1: Προσοχή στις «βελτιώσεις» ακόμη και αν είναι μικρές. Τα τούρμπο μοτέρ δεν έχουν τις ίδιες ανοχές με τα ατμοσφαιρικά και είναι κατασκευασμένα και δοκιμασμένα στην εργοστασιακή τους μορφή.
Πηγή: autogreeknews.gr