Ποια είναι τα οφέλη της αυξημένης πίεσης στα μοτέρ;
Ο άμεσος ψεκασμός αποτελεί την κυρίαρχη τάση στους βενζινοκινητήρες. Ωστόσο, η συγκεκριμένη τεχνοτροπία συνοδεύεται από κάποιες «παγίδες».
Ο άμεσος ψεκασμός αποτελεί την κυρίαρχη τάση στους βενζινοκινητήρες. Συνδυάζει αποτελεσματικότερη καύση, χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων, με περισσότερη ισχύ – ιδιαίτερα στις χαμηλότερες στροφές. Ωστόσο, η συγκεκριμένη τεχνοτροπία συνοδεύεται από κάποιες «παγίδες».
Μπορεί οι εκπομπές CO2 να είναι μειωμένες, όμως αυτές του μονοξειδίου αζώτου (NOx) και των μικροσωματιδίων αυξάνονται. Αυτό οφείλεται στην φύση του άμεσου ψεκασμού. Η απευθείας έγχυση στον κύλινδρο με αυξημένη πίεση επιτρέπει ακριβέστερο έλεγχο στο αβάνς και του χάρτες ανάφλεξης, όμως μικρές ποσότητες καυσίμου περνάνε από τα τοιχώματα και καταλήγουν στον στροφαλοφόρο. Κατ’ αυτό τον τρόπο, όχι μόνο διυλίζεται το καύσιμο με το λάδι, αλλά κυρίως δημιουργούνται άτακτες εστίες θέρμανσης στον κύλινδρο – κοινώς «πειράκια».
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Οι επικαθήσεις είναι ο δεύτερος «εχθρός» του άμεσου ψεκασμού και απορρέει από αυτά τα μόρια λαδιού-καυσίμου, που ξεφεύγουν από το δοχείο αναθυμιάσεων και προσκολλώνται στις έδρες των βαλβίδων.
Οι κατασκευαστές ανεβάζουν κυριολεκτικά πίεση για να αντιμετωπίσουν τα μειονεκτήματα της άμεσης έγχυσης καυσίμου. Αυτή τη στιγμή, οι πιο ισχυρές γραμμές τροφοδοσίας βρίσκονται στα 200 bar. Οι Delphi, Magneti Marelli και Bosch ήδη εργάζονται στην εξέλιξη τεχνολογίας 350 bar, με τους Άγγλους (Delphi) να ισχυρίζονται πως είναι οι πρώτοι που θα εξελίξουν συστήματα 500 bar! Τι οφέλη, τώρα, προκύπτουν από τέτοιες πιέσεις;
Όσο μεγαλύτερη η πίεση ψεκασμού, τόσο μικρότερα τα σταγονίδια του καυσίμου όταν αυτό εισέρχεται στον θάλαμο καύσης. Κατά συνέπεια, μειώνεται ο χρόνος που απαιτείται για την μετατροπή τους σε αέριο, βελτιστοποιώντας την αποδοτικότητα του μοτέρ μέσω της αποτελεσματικότερης καύσης. Η Delphi υποστηρίζει πως στα 350 bar, ο αριθμός και το μέγεθος των μικροσωματιδίων μειώνονται κατά 70% σε σχέση με τα 200, ενώ στα 500 σημειώνεται επιπλέον μείωση 50% στο προαναφερθέν ποσοστό.
Βέβαια απόδοση τέτοιου είδους απαιτεί ισχυρότερες αντλίες, οι οποίες τραβούν περισσότερη ενέργεια από το μοτέρ, αυξάνοντας τόσο την κατανάλωση όσο και τον θόρυβο. Αναλόγως ισχυρότερα καλούνται να είναι τόσο τα μπεκ, όσο και οι σωληνώσεις, ώστε να αντεπεξέλθουν στα αυξημένα φορτία. Η λύση για αυτά τα ζητήματα είναι ο σχεδιασμός νέων εγχυτήρων, αλλά και αναβάθμιση της αντλίας προκειμένου τα επίπεδα θορύβου και κατανάλωσης να μην σημειώσουν αύξηση.
Πηγή: autogreeknews.gr