Ποιες εταιρίες επιμένουν ατμοσφαιρικά;
Η ατμοσφαιρική φύση των βενζινοκίνητων μοτέρ, μαζί με το χειροκίνητο κιβώτιο και το παραδοσιακό χειρόφρενο, οδεύουν προς εξαφάνιση. Όμως κάποιες εταιρίες κρατούν το ατμοσφαιρικό οχυρό μόνες τους!
Περιττό να αναφέρουμε πως διάγουμε την εποχή του downsizing. Οι τουρμπίνες υπάρχουν παντού, τα συμπιεσμένα προς τα κάτω και υπερσυμπιεζόμενα κυβικά επίσης. Η ατμοσφαιρική φύση των βενζινοκίνητων μοτέρ, μαζί με το χειροκίνητο κιβώτιο και το παραδοσιακό χειρόφρενο, οδεύουν προς εξαφάνιση. Όμως κάποιες εταιρίες κρατούν το ατμοσφαιρικό οχυρό μόνες τους!
Όπως καταλαβαίνει κανείς και απολύτως φυσιολογικά, είναι ελάχιστες. Για την ακρίβεια -και εξαιρώντας κατασκευαστές περιορισμένης παραγωγής, αλλά και αμιγώς ηλεκτροκίνητες φίρμες- μόνο 2 έχουν απομείνει να απαρνούνται τον «σαλίγκαρο». Με αρκετή προσπάθεια, βρίσκουμε ακόμα 4 που διαθέτουν έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα στην γκάμα τους, ώστε να συνθέσουμε ένα πατροπαράδοτο και χωρίς την ώθηση της φτερωτής top 6. Πάμε να το δούμε!
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Chrysler
Μπορεί πολλοί να έχουν ξεχάσει πως υπάρχει, όμως η αμερικανική εταιρία έχει εξελιχθεί σε «δεινόσαυρο» της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μόνο ατμοσφαιρικά V6 και V8 μοτέρ για τα μόλις 2 μοντέλα που έχουν απομείνει: 3.6 V6 και 5.7 V8 για το 300 (292 και 364 ίπποι αντίστοιχα), 3.6 V6 και υβριδικό για το Pacifica (292 και 264 ίπποι).
Dodge
Εξίσου ατμοσφαιρική, αλλά σε πολύ καλύτερη εμπορική κατάσταση η Dodge. Durango, Charger και Challenger παίρνουν κίνηση από 3.6 V6, 5.7 V8 και 6.4 V8 κινητήρες, ενώ ακόμα και το μακροβιότερο μοντέλο της FCA, διαθέτει ένα μοτέρ 2.4 λίτρων. Προφανώς τα μοντέλα Hellcat και το Demon δεν είναι ατμοσφαιρικά, αλλά αφενός διαθέτουν κομπρέσορα αντί για τούρμπο, αφετέρου με 6.417 κ.εκ. δύσκολα κατατάσσονται στην κατηγορία του downsizing.
Lada
Πιο παραδοσιακή κι από χωριάτικη σαλάτα, η ρωσική εταιρία αγνοεί παντελώς την επέλαση των τούρμπο. Κανένα εκ των Granta, Vesta, XRAY, Largus και φυσικά το Niva (νυν 4×4) δεν χαίρει της συνδρομής υπερτροφοδότη. Το μεγαλύτερο μοτέρ είναι το 16βάλβιδο 1.800άρι των 122 ίππων που μπαίνει στο XRAY και κάποιες εκδόσεις του Vesta, με τον 1.600άρη 16βάλβιδο των 110 ίππων να είναι πασπαρτού μεταξύ των Lada. Εννοείται πως ο αειθαλής 1.7 8V (όχι V8) συνεχίζει να κινεί το 4×4.
Lamborghini
O τελευταίος των Μοϊκανών για την κοινότητα των υπεραυτοκινήτων. Μπορεί η Urus να διαθέτει τον 4λιτρο twinturbo V8 του VW Group, όμως οι Lamborghini οι σωστές -βλέπε Huracan και Aventador- αφήνουν τους 5.2 V10 και 6.5 V12 να αναπνέουν καθαρό αέρα.
Mazda
Έχουμε αναλύσει διεξοδικά τους λόγους για τους οποίους η φίρμα από τη Χιροσίμα αποφεύγει την χρήση τούρμπο. Μόνο ένας κινητήρας σπάει το «εμπάργκο», ο 2.5 λίτρων τούρμπο των 250 ίππων, που τοποθετείται κάτω από τα καπό των 6, CX-5 και CX-9, αλλά δεν έρχεται στην Ευρώπη.
Mitsubishi
Κλείνουμε με ίσως την πιο τρομακτική μετάλλαξη σε DNA κατασκευαστή. Την δεκαετία του 90 υπήρχαν τα Lancer Evo, Eclipse GTX, Galant VR-4 και 3000 GT. Όλα αυτοκίνητα επιδόσεων, όλα τούρμπο. Πόσα υπερτροφοδοτούμενα έχουν τώρα τα «Τρία Διαμάντια»; Μόλις 1!
Η Mitsubishi άλλαξε ρότα περισσότερο και πιο απότομα, ακόμα και από την Toyota. Η τελευταία πλέον έχει και πάλι στις τάξεις της την Supra (έστω με μοτέρ BMW), διαθέτει τον 1.200άρη τούρμπο των 116 ίππων στο Corolla και το C-HR, ενώ υπάρχει η «σφήνα» του κομπρεσοράτου Yaris GRMN.
Οι ομόλογοί τους στο Τόκιο, αντίθετα, προσφέρουν μόνο τον 1.500άρη MIVEC Turbo των 163 ίππων και αποκλειστικά για το Eclipse Cross. Space Star και Outlander δεν γνωρίζουν τι θα πει τούρμπο, ενώ υπάρχει η φημολογία για επιστροφή του Evo.
Πηγή: autogreeknews.gr