Σύγκριση: Νέο Toyota Yaris vs υπάρχον Yaris
Το νέο, 4ης γενιάς Yaris αποκάλυψε η Toyota, το οποίο φέρει ριζικές αλλαγές σε σχέση με το προγενέστερο που παρουσιάστηκε το 2011.
Το νέο, 4ης γενιάς Yaris αποκάλυψε η Toyota, το οποίο φέρει ριζικές αλλαγές σε σχέση με το προγενέστερο που παρουσιάστηκε το 2011 και όλα αυτά τα χρόνια δέχτηκε αρκετές βελτιώσεις. Μεταξύ τους, τα δύο αυτοκίνητα δεν έχουν καμία απολύτως ομοιότητα, τόσο σχεδιαστικά όσο και σε τεχνικό επίπεδο και το μόνο που δεν άλλαξε είναι η ονομασία.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το νέο Toyota Yaris βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-B, ενώ για πρώτη φορά χρησιμοποιείται 3κύλινδρος κινητήρας στο τέταρτης γενιάς υβριδικό σύστημα. Παρόλο που το νέο Yaris είναι πιο κοντό σε μήκος κατά 5 χλστ. (3.945 χλστ. το υπάρχον Yaris), έχει πιο μακρύ κατά 50 χλστ. μεταξόνιο (2.510 χλστ. στο υπάρχον) και είναι πιο πλατύ κατά 50 χλστ. (1.695 χλστ. το υπάρχον). Επιπλέον, η πλατφόρμα GA-B επέτρεψε μείωση κατά 40 χλστ. στο συνολικό ύψος, ωστόσο το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος δεν άλλαξε, καθώς οι επιβάτες κάθονται χαμηλότερα. Συνολικά, το νέο Yaris προσφέρει πιο άνετους χώρους για τους επιβάτες του.
Η νέα πλατφόρμα διαθέτει ακόμα πολλές ενισχύσεις σε καίρια σημεία της, προς όφελος της στρεπτικής ακαμψίας και κατ’ επέκταση της οδικής συμπεριφοράς και της αίσθησης που λαμβάνει ο οδηγός. Κάτι στο οποίο συμβάλλουν με την σειρά τους το πιο χαμηλό κέντρο βάρους κατά 11 χλστ. η καλύτερη κατανομή του βάρους και οι επανασχεδιασμένες αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
Ριζικές αλλαγές υπάρχουν και στον εξωτερικό σχεδιασμό. Το νέο Yaris εμφανίζεται με περισσότερες καμπύλες επιφάνειες ειδικά στο πλάι και στο πίσω μέρος, ενώ μπροστά κυριαρχεί και πάλι η πολύ μεγάλη μάσκα – αεραγωγός στον προφυλακτήρα.
Ουδεμία ομοιότητα δεν συναντάται και στο εσωτερικό τους. Το νέο Yaris έχει σαφέστατα πιο σπορτίφ, μοντέρνο και ελκυστικό σχεδιασμό και διαθέτει από τις πιο καλαίσθητες καμπίνες στην κατηγορία. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό υλικό, έχει δοθεί έμφαση στην αφή, στη λειτουργία και στον ήχο των διαφόρων χειριστηρίων. Επίσης, στο κέντρο του μινιμάλ ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη, ενώ για πρώτη φορά τοποθετείται και ένα 10 ιντσών head-up display με έγχρωμες ενδείξεις.
Εντελώς νέο είναι και το υβριδικό σύστημα με την ονομασία «Hybrid Dynamic Force». Στο νέο Yaris, ο 1.5 λτ. κινητήρας είναι πλέον 3κύλινδρος (από 4κύλινδρος) και το σύστημα προσφέρει 15% αύξηση της συνδυαστικής ισχύος (100 ίπποι αποδίδει στο υπάρχον Yaris Hybrid), 40% καλύτερη θερμική απόδοση και 20% βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 (3,7-4,0 λτ./100 χλμ. και 84-91 γρ./χλμ. στο υπάρχον Yaris). Πρόσθετα, το υβριδικό διαφορικό είναι πιο κόμπακτ κατά 9%, ενώ η νέα μπαταρία ιόντων – λιθίου είναι πιο ελαφριά κατά 27% από τη νικελίου – μετάλλου υβριδίου που αντικαθιστά.
Τέλος, το νέο Yaris θα συνεχίσει να παράγεται στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της Γαλλίας, όπου η Toyota επένδυσε πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ για το νέο της μοντέλο.
Πηγή: autogreeknews.gr