Είναι κακό να πατάμε το γκάζι με σβηστό κινητήρα;
Μερικοί μπορεί να μη το θεωρούν κακό, ωστόσο καλό θα ήταν να το αποφεύγουμε.
Αναμφίβολα θα σας έχει τύχει κάποια στιγμή: περιμένετε στο αυτοκίνητο τη σύζυγο να τελειώσει με τα ψώνια ή τα παιδιά να τελειώσουν από το σχολείο/φροντιστήριο. Το ραδιόφωνο έχει απενεργοποιηθεί για να προστατευτεί η μπαταρία (αν μιλάμε για σύγχρονο αυτοκίνητο), η πλάτη έχει αρχίσει να πιάνεται, τα δεδομένα κινητής τηλεφωνίας δουλεύουν υπερωρίες για να αντιμετωπιστεί η πλήξη και τα πόδια ασφυκτιούν ανάμεσα στα πεντάλ.
Χώρος δεν υπάρχει για να τεντωθούν, αν και το αριστερό έχει την άνεση του footrest (ελληνιστί υποπόδιο). Το δεξί, όμως, πρακτικά είναι εγκλωβισμένο. Συνήθως μένει με λυγισμένο γόνατο ή επιστρατεύονται ακροβατικά για να χωρέσει κάτω από τα πεντάλ. Κάποιοι, ωστόσο, δεν αντέχουν και χρησιμοποιούν αυτό του γκαζιού ως υποπόδιο. Πόσο επιζήμιο για το αυτοκίνητο είναι αυτό;
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η απάντηση ποικίλει ανάλογα την παλαιότητα του μοντέλου. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, όπου το ηλεκτρόγκαζο κυριαρχεί, η μόνη επιβάρυνση που υφίσταται η κατασκευή είναι στο ελατήριο του πεντάλ. Ο εγκέφαλος δεν στέλνει κανένα σήμα όταν ο διακόπτης της μίζας δεν είναι στο on, οπότε δεν υπάρχει κάποια κίνηση στην πεταλούδα του γκαζιού. Στα παλαιότερα, όπου το άνοιγμα/κλείσιμο της πεταλούδας ήταν καθήκον της ντίζας, το άσκοπο πάτημα του γκαζιού επιβαρύνει και το συρματόσχοινο. Στα ακόμα παλαιότερα, τώρα, τα πράγματα είναι σαφώς πιο επιζήμια.
Στους κινητήρες με καρμπιρατέρ, ακόμα και όταν είναι σβηστοί το πάτημα του γκαζιού ενεργοποιεί την αντλία βενζίνης και στέλνει καύσιμο στο καρμπιρατέρ. Η αντλία λειτουργεί με μηχανικό τρόπο, δίχως να απαιτείται να είναι ενεργοποιημένο το μοτέρ, στέλνοντας μια μικρή ποσότητα στο κύκλωμα τροφοδοσίας. Η οποία ποσότητα σωρεύεται στο καρμπιρατέρ και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην εκκίνηση του κινητήρα. Επιπλέον, αυτό το πλεόνασμα καυσίμου δεν μπορεί να αναφλεγεί στον θάλαμο καύσης, διαφεύγοντας από τα δαχτυλίδια των πιστονιών και πηγαίνοντας προς τον στροφαλοθάλαμο, όπου διυλίζεται με το λάδι και δυσκολεύει την διαδικασία της λίπανσης.
Οπότε σε γενικές γραμμές, καλό είναι να αποφεύγεται η μετατροπή του πεντάλ γκαζιού σε υποπόδιο. Για την ακρίβεια, στα παλαιότερα αυτοκίνητα απαγορεύεται.
Πηγή: autogreeknews.gr