Δοκιμή Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 PS

Μπορεί να μοιάζει με κλισέ αλλά είναι γεγονός. Το νέο Honda Civic στην 10η πλέον γενιά του το μόνο στοιχείο που κράτησε από τους προκατόχους του είναι η ονομασία του.

Δοκιμή Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 PS

Μπορεί να μοιάζει με κλισέ αλλά είναι γεγονός. Το νέο Honda Civic στην 10η πλέον γενιά του το μόνο στοιχείο που κράτησε από τους προκατόχους του είναι η ονομασία του. Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια καριέρας του (παρουσιάστηκε το 1972) όπως είναι λογικό έχει αλλάξει πάρα πολύ, από εκείνα τα πρώτα μοντέλα που ξεκίνησαν την παράδοσή του και δημιούργησαν την πλούσια κληρονομιά του. Παρόλα αυτά, το σημαντικό είναι πως διαφέρει εντελώς και από το προγενέστερο Civic και μάλιστα όχι μόνο σε σχεδίαση, αλλά και σε διαστάσεις, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό.

Παράλληλα, το νέο Civic, βασίζεται σε νέα πλατφόρμα με υψηλότερη ακαμψία αλλά χαμηλότερο βάρος, εφοδιάζεται με ολοκαίνουργιους turbo κινητήρες βενζίνης 1.0 λτ. και 1.5 λτ., ενώ διαθέτει υψηλότερη τεχνολογία και ασφάλεια. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το δοκιμάζουμε στην έκδοση με το 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 λτ. τεχνολογίας VTEC Turbo με απόδοση 126 ολοζώντανων ίππων.

Ξεχωριστή και επιθετική σχεδίαση

Οι αισθητά μεγαλύτερες διαστάσεις και ο σπορτίφ σχεδιασμός του αμαξώματος του νέου Civic κεντρίζουν αμέσως το ενδιαφέρον. Η εμφάνιση του ιαπωνικού μικρομεσαίου καταφέρνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, ενώ θα την χαρακτηρίζαμε επιθετική και τολμηρή. Το εμπρός άκρο διακρίνεται από τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, τους μεγάλους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα και τον πιο μικρό πάνω από τη μάσκα, ενώ δυναμικές γραμμές έχει και το πλαϊνό τμήμα με τα έντονα νεύρα. Στο πίσω μέρος η ένταση αυξάνεται χάρη στις δύο αεροτομές αλλά και τα μεγάλα φώτα. Το νέο 5θυρο Civic πέρασε τα 4,5 μ. σε μήκος (4.518 χλστ.) και είναι πιο μακρύ από το προγενέστερο Civic κατά 148 χλστ., πιο πλατύ κατά 29 χλστ. (1.799 χλστ.), κοντύτερο κατά 36 χλστ. (1.434 χλστ.) και με μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 102 χλστ. (2.697 χλστ.).

Πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Πλήρως ανασχεδιασμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Honda Civic, ενώ είναι βελτιωμένο και σε όλους τους τομείς σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Διαθέτει καλύτερη εργονομία, μεγαλύτερους χώρους και πιο σύγχρονη τεχνολογία. Ποιοτικά είναι συνολικά προσεγμένο τόσο σε υλικά, όσο σε φινίρισμα και συναρμογή. Μαλακά πλαστικά συναντώνται στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στο πάνω μέρος των εμπρός θυρών. Θα θέλαμε πάντως λίγο περισσότερο χρώμα στην καμπίνα. Στο νέο Civic ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ενιαίος και ευανάγνωστος, ενώ ο οδηγός κάθεται πιο βολικά, χάρη στο πιο χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα κατά 35 χλστ. που συνεπάγεται και μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων. Πιο εύκολο στη χρήση είναι με την σειρά του και το νέας γενιάς σύστημα πολυμέσων Honda Connect με την έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών.

Σημαντική βελτίωση υπήρξε στους διαθέσιμους χώρους για όλους τους επιβάτες και τις αποσκευές. Οι φιλοξενούμενοι έχουν στη διάθεσή τους αισθητά πιο πολύ πλάτος και αέρα για το κεφάλι και τα πόδια πίσω, ενώ τα μεγαλύτερα πίσω παράθυρα βελτίωσαν αισθητά την ορατότητα. Μεγάλο και πρακτικό είναι το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 60:40 φτάνει στα 1.267 λτ. με το πολύ εύχρηστο αποσπώμενο και συρόμενο προς το πλάι κάλυμμα του χώρου αποσκευών. Παρόλα αυτά, λείπουν πλέον τα καθίσματα Magic Seats που μπορούσαν να ανασηκώσουν το έδρανό τους και ήταν χρήσιμα στην αποθήκευση ψηλών αντικειμένων. Πάντως η πρακτικότητα είναι κορυφαία για την κατηγορία, καθώς θήκες υπάρχουν πολλές και είναι μεγάλες, ενώ η κονσόλα ανάμεσα σε οδηγό/συνοδηγό έχει μεγάλη ευρυχωρία και διαμορφώνεται αναλόγως αναγκών.

Δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά, ασφάλεια και άνεση

Το νέο Honda Civic έχει ευνοηθεί από την ύπαρξη της νέας πλατφόρμας, η οποία του χάρισε μικρότερο βάρος κατά 16 κιλά και με πιο χαμηλό κέντρο βάρους, 52% βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία και καλύτερο πάτημα στο δρόμο χάρη στο αυξημένο μετατρόχιο και το μεταξόνιο. Παράλληλα, νέα είναι και η δομή των αναρτήσεων, όπου ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας αντικαταστάθηκε από πολλαπλούς συνδέσμους. Το νέο Civic κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την ασφάλεια που αποπνέει και την αίσθηση, ανεξαρτήτως διαδρομής και ταχύτητας. Οι αναρτήσεις του καταφέρνουν και απορροφούν με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, κρατώντας ξεκούραστους τους επιβάτες στις πολύωρες μετακινήσεις.

Το αμάξωμα του Civic κινείται με απόλυτη σιγουριά στις ευθείες και καμπές των εθνικών οδών ακόμα και σε πάρα πολύ γρήγορες ταχύτητες, τις οποίες φτάνει εύκολα και δεν αντιλαμβάνονται οι επιβάτες του. Το ίδιο ισχύει και σε πιο σφιχτές διαδρομές με στροφές, όπου το νέο μικρομεσαίο Honda ακολουθεί ευλαβικά τις εντολές του οδηγού και στρίβει με σιγουριά, αφού πατάει πολύ καλά, είναι προβλέψιμο και εύκολα ελεγχόμενο σε συνθήκες έντονης πίεσης. Την συνολικά πολύ καλή αίσθηση που αποπνέει το νέο Civic στο δρόμο ενισχύει με την σειρά του και το νέο σύστημα διεύθυνσης με την πολύ καλή αμεσότητα, βάρος και ακρίβεια, καθώς και τα αποτελεσματικά φρένα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σημείο αναφοράς με τις μικρές διαδρομές του επιλογέα και το απροβλημάτιστο κούμπωμα της κάθε σχέσης.

1.000άρι με σθένος 2λιτρου

Όπως προείπαμε, στην συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής μας, το Civic εφοδιάζεται στη βασική έκδοση από τον ολοκαίνουργιο 1.0 λτ. βενζινοκινητήρα «Earth Dream Technonlogies» τεχνολογίας VTEC Turbo. Συγκεκριμένα αποδίδει 126 ίππους στις 5.500 σ.α.λ και 200 Nm ροπής στις 2.250 σ.α.λ. Τιμές που χαρίζουν στο νέο Civic 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. και τελική ταχύτητα 203 χλμ./ώρα. Η ποιότητα λειτουργίας του είναι αρκετά καλή, καθώς μόνο όταν ο ρυθμός ανεβαίνει καταλαβαίνεις πως πρόκειται για τρικύλινδρο σύνολο, αφού απουσιάζουν κραδασμοί και θόρυβος. Όσον αφορά στην κατανάλωσή του, η μέση τιμή της είναι στα 7,5 λτ. /100 χλμ. Αν όμως αποφασίσετε να κινηθείτε σβέλτα ετοιμαστείτε για καταναλώσεις κοντά στα 9,0 λτ./100 χλμ. Από την άλλη, οι εκπομπές CO2 είναι στα 110 γρ./χλμ.

Σε όλα τα παραπάνω αξίζει να αναφέρουμε πως το Honda Civic 10ης γενιάς είναι εξοπλισμένο με το πακέτο Honda Sensing που με τη βοήθεια αισθητήρων, ραντάρ και καμερών, ελέγχει το σύστημα προειδοποίησης για επικείμενη σύγκρουση που υποβοηθά στην επιβράδυνση ή στην ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, το σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εξόδου από τη λωρίδα κυκλοφορίας, το σύστημα ανάγνωσης οδικών σημάτων και το ενεργό cruise control.

(+) Δυναμική σχεδίαση, επιδόσεις, λειτουργία κινητήρα, χώροι επιβατών – αποσκευών, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, κιβώτιο ταχυτήτων.

(-) Κατανάλωση υπό πίεση, έλλειψη Magic Seats.

Πηγή: autogreeknews.gr